Gehecht aan mijn baby..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Precies mijn gedachten!:D

TS: Hier zit schoonvader ook te aasen hoor! Hij wilt dat ze daar gaat slapen. Ik zei tegen hem: Ze gaat nergen logeren tot ze oud genoeg is;):p Hahahaha kwam eruit voordat ik er erg in had! Nu is hij dus beledigd hahaha. Hij kan haar niet eens normaal 5 min vasthouden en dan zegt hij; ik weet niet meer hoe het moet neem jij haar maar.. En dan laten logeren daar? NOWAY!!!

2. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Bij ons gaan ze ook pas logeren als ze zelf aan kunnen geven dat ze dat willen, of als het echt noodzakelijk is (zoals toen de oudste naar het zkh moest) De oudste (4) geniet inmiddels enorm van logeren, de tweede wil alleen bij mijn ouders (en daar ben ik stiekem wel blij mee) en de jongste blijft lekker bij papa en mama. gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties ging al heel snel ergens anders slapen, zolang hij het leuk heeft vind ik het goed. nu zit ik met het probleem dat hij het bij mijn ouders leuker vindt dan bij mijn schoonouders.. dus maar even helemaal geen logeerpartijtjes meer voorlopig.

het is jouw keuze en je sm heeft daar niets over te zeggen. haar tijd is geweest, ze is oma en mag van haar kleindochter genieten, maar ik neem aan dat je haar die kans geeft en verder heeft ze geen eisen te stellen.
    dus vertel haar maar dat ze kan doen/zeggen wat ze wil, maar dat ze er helaas niets over te vertellen heeft en jullie beslissen.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pffff, sm's!!!! Mijne wil dat ook allemaal heel graag en benoemt ook regelmatig dat de kleine maar moet komen slapen. Nou nee dus. Ik(wij) bepaal wanneer dat zal gaan gebeuren en niemand anders! Maar dat geld ook voor mijn eigen ouders maar die hebben er ook nog nooit om gezeurd!

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    MIjn schoonouders zijn niet zo wachten tot k het nodig vnd
    NU zoey minder bij mij drinkt vind het wel makkelijker en gaat ze nu voor de 3de keer in 1 jaar logeren bij me moeder.
    Ik heb het ff nodig een nachtje slapen want mevr heeft een roerige weekend gehad.
    Gelukkig gaat ze elke di naar oma en heeft ze daar een eigen kamertje .
    Maar k vind het ook niet dat je truttig bent hoor de eerste keer dat ze ging logeren lag ik te huilen hahah

7. Fleur01

Fleur01 Lid

15 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet er ook niet aan denken dat ons meisje ergens gaat logeren! Ik probeer dat nog zo lang mogelijk uit te stellen!

Ik ben ook het liefst de hele dag bij haar maar helaas zal er toch gewerkt moeten worden. Maar als ik vrij ben probeer ik zoveel mogelijk tijd met haar door te brengen en ga ik haar niet naar de oppas o.i.d. brengen en al helemaal niet laten logeren!

Wat je schoonmoeder betreft zou ik gewoon netjes vertellen dat jij het op jou manier doet en daar moet ze zich bij neerleggen.

Succes!

8. Meara

Meara Niet meer actief

Nee hoor helemaal niet gek.
    Dochterlief word over 3 weken 2 en heeft nog nooit ergens anders geslapen. Is pas een keer ergens geweest dat er op haar gepast werd. Wel al een paar keer hier maar dan was het overdag en zelfs vaak als ze sliep.
    Niet omdat wij het niet willen maar ook omdat er niemand is die een avond op wil passen

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik vind je ook geen tutje hoor :p

Hier is manolito pas ergens blijven slapen toen hij 3 was (is hij nu nog steeds) en nu gaat hij ook regelmatig ergens slapen, maar alleen als hij er zelf om vraagt of omdat het niet anders kan. Lorenza is pas 2x blijven logeren bij mijn moeder omdat het niet anders kon. Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak of ze mag blijven als de oudste ook blijft , maar ik zeg dan altijd nee.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon is 15 mnd en heeft 1 keer gelogeerd bij mn moeder.
    Heel eerlijk gezegd heb ik gewoon het liefste dat hij thuis is en in zn eigen bedje slaapt.

Dat legt ons wel beperkingen op, zo zijn we al een tijd niet meer uit geweest met zijn tweetjes.
    En een oppas die hier dan thuis komt, ben ik eigenlijk ook nog niet echt aan toe.

Maar heel erg vind ik het ook niet hoor. We gaan wel eens uiteten en dan gaat Sven gezellig mee.

11. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik moet er echt niet aan denken dat mijn meisje een nachtje weg gaat te logeren!
    en dat zal de eerste tijd ook echt niet gaan gebeuren!
    hoe mensen ook zeuren of doen, ik bepaal dat wel en niemand anders!
    moet vanaf vanmi weer aant werk (verlof zit erop) en zie er giga tegenop om haar zo lang te moeten missen!

ik moet wel eerlijk bekennen dat ik heel bezitterig ben...
    vind het al moeilijk om iemand anders haar de fles te laten geven, het liefst doe ik alles zelf en heb ik haar 24/7 bij me...
    met als gevolg dat mijn meisje nu al eenkennig is...
    oh... steen in mn maag omdat ik over een uurtje moet gaan werken...

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

O mijn dochter gaat ook echt nog niet logeren hoor, moet er niet aan denken! Maar wat ik me afvraag, met die babys van jullie, DIE laat je toch niet logeren, geven opa en oma dan ook nachtvoedingen, en weten wat ze hebben moet etc? Ik zou dat nooit aandurven.. Zeker niet voor een jaar.

13. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Oh, hier ook geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om onze kleintjes uit logeren te doen alleen omdat oma dat wil;).

Ik heb 2 nachten zonder m'n zoontje doorgebracht, één keer na oud en nieuw toen hij bij m'n ouders in slaap was gevallen en ik het zielig vond om nog met hem over straat te zeulen midden in de nacht met al die knallen, en een keertje toen ik zelf in het ziekenhuis lag. Voor de rest ben ik nog geen nacht zonder 'm geweest en zou ik dat (nu nog steeds) niet kunnen. M'n dochtertje idemdito. Ik herken het trouwens wel hoor, mijn schoonmoeder was ook zo opeisend toen mijn zoontje er net was, gelukkig heeft ze mijn hints begrepen en dringt ze zich nu niet zo erg meer op als toen en hebben we (gelukkig!) eindelijk een hele goede band met elkaar.

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb niet ieders reactie gelezen, maar als jij je daar nog niet lekker bij voelt, niet doen hoor!

Voor een kleine baby is de rust en regelmaat van papa, mama en het eigen bedje en de eigen geluidjes nog zo rustgevend! Hoe leuk opa en oma het ook vinden, hier hadden onze kindjes het erg naar gevonden. Dat was echt niet voor het bestwil van mijn kinderen geweest, dus dan zouden oma en opa het ook niet moeten willen toch?

Los daarvan, natuurlijk is het normaal dat jij daar ook niet aan toe bent. Haha, was/ben ik ook niet hoor!

Wat misschien wel te doen is, is een keer met z'n allen logeren bij jouw/zijn ouders. Maken de opa's en oma's het wel een keertje mee, maar in alle veiligheid voor jouw kindje en gerustheid voor jou en je man :D

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, da's waar, toen mn dochter 8 weken oud was zijn we 2 weken met mn ouders op vakantie geweest, toen hadden ze de kleine toch steeds om zich heen, van dat ze wakker werd, tot 's avonds helpen in badje. Maar ook toen heb ik gewoon lekker zelf voor ons kleintje gezorgd. Wat ik wel heel fijn vond was het idee "als je nou vannacht gaat spoken, dan breng ik je naar oma!" maar gelukkig was dat nooit nodig.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik doe ook alles het liefste zelf en vooral aangezien bv het voeden ook al een probleem bij hem was en het net goed gaat , doe ik dat ook liefste zelf.
    Mijn man durfde zelfs soms geen fles te geven want dan begon hij weer te huilen en te overstrekken.

Nu gaat dat gelukkig goed ;)

Maar mijn mannetje is ook al eenkennig ( verlatingsangst) aan het krijgen.
    Want als ik de kamer uitloop begint hij dus heel hard te huilen totdat ik terugkom.

Maar kan hem echt niet missen hoor.

Ik ben ook zo erg dan zei ik tegen mijn man, sta jij nu eens op! ( met de ochtendfles)
    Maar uiteindelijk sta ik op om te kijken of het wel goed gaat en doe ik het toch het liefst zelf * schaam*

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou mijn meisje heeft nog nooit snachts bij een ander geslapen
    en ze is 2,5

18. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    De eerste keer dat onze dochter uit logeren ging was ze 3,5 maand. Ze had toen geen nachtvoeding meer en sliep net door.
    Het ging helemaal prima bij opa & oma! Ik had een briefje gemaakt met wat ze ongeveer wanneer dronk en ze konden zelf prima inschatten als ze eerder dan verwacht voor een fles zou komen wat ze dan moesten doen. En bij twijfel of paniek waren we natuurlijk bereikbaar! :)

Inmiddels heeft ze totaal zo'n 4 nachtjes bij opa's en oma's geslapen en volgende week gaat ze sinds lange tijd weer een keer logeren.

TS, als jij je er niet prettig bij voelt moet je het vooral niet doen! Wanneer opa & oma er op die manier om gaan zeuren zou ik expres nog langer wachten :D

19. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Zelf doen wat je prettig vind en je vooral niets laten opdringen door opa's en oma's.

Zelf heb ik er geen moeite mee, onze dochter heeft nu 1x gelogeerd en gaat volgende week weer een nachtje. Wij vinden het prima en we weten dat ze in goede handen is.

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nu STAAT ze er gewoon op dat ze MOET komen logeren binnenkort en zoniet dat ze haar wel even komt halen.
    Ik moet maar eens niet zo truttig doen, en ze moet aan opa en oma wennen.

ik zou dit echt niet pikken hoor?? vooral het zoniet dat ze haar wel even komen halen wat denken ze nou:(:(
    als mijn schoonouders zoiets zouden zeggen zal het snel over wezen.. maargoed heb niet echt een geweldige band met hun..

lekker doen wat je zelf wilt hoor..
    ik zou jay ook nog niet ergens anders kunnen laten slapen of het nou bij vrienden of ouders is maakt me niet uit.. wil hem lekker bij me in de buurt houden :D:D

Deel Deze Pagina