Niks typisch Nederlands zou ik ooit missen, kwa eten dan. Ik ben meer van de Amerikaanse lekkernijen..
Mijn broertje nam altijd ketchup mee nu nog steeds.. Ik pas me altijd aan en vriendlief ook. Wel handy, op Kreta hebben ze in chersonissos een appie allemaal Nederlandse producten, ideaal
Ik vind het een beetje overdreven om voor 2 á 3 weken vakantie allerlei eten mee te nemen. Ik mis niks hoor die paar weekjes. Wel nemen we eten mee voor me schoonouders, die wonen in turkije. En die missen wel nederlandse dingen zoals pindakaas, NL kaas, en chocola.
Voor mijn zoontje ranja en jam, van ieder lust hij maar 1 soort, echt niet handig, dus dat gaat zeker mee anders kan ik daar 5 soorten ranja halen voordat ik er 1 vind die hij lust.
Bij ons gaat er alleen pindakaas, vlokken en hagelslag standaard mee... De rest hebben ze daar vast wel, maar die drie dingen willen we op vakantie echt niet missen!
Geweldig, ik doe dat juist helemaal niet Heb wel eens gehoord van een Frans stel dat ze de Hollanders op de Route de Soleil al herkenden aan de pleerollen achter de achterruit, haha! Heb dit jaar wel brinta meegenomen voor dochterlief, voor het geval dat het brood niet zo lekker zou vallen. Maar hagelslag en kaas, nee...
Nee neem ook niets mee . We gaan meestal naar Turkije en mocht daar in het hotel geen choco pasta zijn haal ik daar in de winkel wel nutella. Hebben trouwens alles bijna wel daar....
Ik normaal nooit maar dit jaar gaan we met de caravan dus neem ik wel wat handige dingen mee die makkelijk zijn in het gebruik om een maaltijd op de camping te bereiden zoals spaghettie hoef je allleen nog vers erbij te halen.. en wat blikken bruine bonen die vind mijn zoontje zo lekker enz..
Nu ik in de UK woon stuurt mijn moeder 1 keer per maand een pakket op met drop, thee (ondanks dat de engelsen veel thee drinken vind ik het niet te zuipen, geef mij maar kruidenthee) en hagelslag voor de kinderen. Als ik op vakantie ga heb ik dat eigenlijk niet echt, dan geniet ik meer van wat er beschikbaar is in het land waar we zijn.
Als we gaan vliegen neem ik niets mee. Met de camper wel, maar das ook alleen makkelijk. Je hebt je huis op je rug incl. keuken dus we maken veel eten in de camper en ik ga natuurlijk niet allerlei dingen nieuw kopen als het thuis in de koelkast ligt oud te worden.
Ik neem eigenlijk nooit wat mee, maar heb altijd wel trek in Nederlandse kaas. En dus spijt dat ik het niet heb meegenomen. Ik hoop dat je ranja in een harde fles zit en niet in zo'n slappe plastic fles. Anders heb je nog kans dat de fles springt in je koffer en dat is wel troep.
Als ik een paar weken op vakantie naar het buitenland ga neem ik geen NL producten mee omdat ik ze niet zou kunnen missen. Als ik in het buitenland op bezoek ga bij bekenden, neem ik voor hen vaak stroopwafels mee. Dat valt bij velen erg goed in de smaak. En voor sommigen 'moet' ik spullen uit de toko meenemen, omdat ze in hun omgeving moeilijk aan indische spullen kunnen komen.
wij gaan dan wel met de caravan. zoet beleg en vooral hagelslag neem ik mee omdat het daar een delicatesse is. ennnn MELK die fransemelk is niet te zuipen zo goor. nu neem ik denk ik een pak ovee tien mee denk ik. maar drink er thuis makkelijk een pak per dag van. verder eigenlik niets speciaals
Haha, ja. Harde fles gelukkig. Ik ben nog op zoek naar kleine flesjes met ranja (de siroop). Iemand tips? Ik heb nu zo'n megafles in de koffer gestopt.
Ik ben er nu vanaf, maar ik nam altijd drop mee op vakantie. 1X niet gedaan en dat vond ik heel erg.. Ik was echt dropverslaafd haha. Verder neem ik niks mee.
Als we naar mijn schoonfamilie in het buitenland gaan dan nemen we wel Nederlandse producten mee maar meer als cadeautje voor hen. Bv. kaas, stroopwafels etc.
als we met de caravan gaan neem ik wel wat producten mee. zonde als het thuis staat en ik moet het nieuw kopen. En ik neem altijd eten mee zodat ik 2 dagen iets kan maken. pasta, pastasaus, aardappelpuree, blikje groente, halfje brood. Heb 1 keer gehad dat de supermarkt dicht was, dus was blij dat we wat bij ons hadden. Hoefden we niet eerst een heel eind te rijden voor een restaurant. En nu met onze dochter zou ik misschien wel wat voor haar meenemen, maar ze lust alles wel dus zou geen problemen voorzien. *we gaan dit jaar niet op vakantie, dus speelt dit probleem niet*
Mijn moeder gaat elk jaar een week of zes naar Marokko. Standaard gaat er hagelslag, chocolade pasta, kaas en pindakaas mee. Familie wacht ook echt elk jaar op t moment dat de koffer opengaat voor 'al dat lekkers'.
Hier wil manlief perse douwe egberts koffie mee (Stel je voor dat ze dat niet hebben op een landal park in Duitsland , hahaha) Verder voor mij Ranja (zonder aspartaam en zonder suiker (diabetes) helaas) en de appelstroop waar zoonlief dol op is. De rest zie ik daar wel hoor
Haha nee neem niks mee. Kan me voorstellen wanneer je kindje moeilijk eet of drinkt, je dat dan wel mee neemt. Ik lag helemaal krom in Egypte, komt een hele familie met een boodschappen tas naar het buffet, kwam er nutella, pindakaas, vlokken, hagelslag en vruchtenhagel uit. Stond wel ff vreemd te kijken haha. VInd het zelf juist leuk om daar dingen te proberen.