Klopt dat was ook zo maar omdat te werkloos geraakt is. Konden ze het huis niet aanhouden. Nu zouden ze een councilhouse kunnen krijgen naar se oom werkt tegen en zolang als hij geen verklaring aflegd dat ze eigenlijk niet bij hem in zijn kleine huis kunnen wonen. Gaat het councilhouse niet door. Wat ik begrepen heb
Oke, dan wordt het verhaal een stuk meer logisch. Wel denk ik dat dit een 'ongezonde' situatie en dat ze beter hier weg kunnen... Dit zorgt, denk ik, voor te veel onrust.
Je bent pas een week mamma! Je lichaam zit nog vol hormonen en alles nieuw voor jou. Jij en je baby moeten nog aan elkaar wennen, op een gegeven moment kun je de ritme van je baby oppikken en daar je dag ritme op instellen. Als jij gestrest bent dan kan je baby dat voelen en daar op reageren, zorg er dus voor dat genoeg rust hebt. Ik ben van mening dat een baby echt wel even kan huilen( je kunt straks ook de verschillende huiltjes herkennen). Onder even versta ik max 10 min. En er zit verschil in jammeren en huilen. Huilen is ook een verwerkingsproces van de baby en als ze overprikkelt zijn huilen ze meer. Na 15 min huilen ontstaat er het stresshormoon wat slecht is voor de baby. De ouderwetse rust, regelmaat en reinheid werkt bij mijn baby erg goed. Helemaal met zo'n vers babietje is de rust heel belangrijk. Niet te veel activiteiten met je baby ondernemen.
Ik heb nu eigenlijk spijt dat ik dit topic geopent heb, heel veel goede reacties hoor, bedankt! Maar nu doet ze het prima, huilt alleen als ze honger heeft (of aandacht wilt natuurlijk ) en voor de rest slaapt ze of is ze heel rustig in haar wieg (of bij ons) aan het rondkijken. Ze slaapt nu snachts met papa (omdat ik mezelf niet vertrouw ivm omrollen etc) en rond een uur of half 7 sochtends word ze wakker voor een flesje en daarna ligt ze bij mij (als ik dus klaarwakker ben) en valt ze weer in slaap tot haar volgende fles
Fijn om te horen dat je dochter het goed doet meid. En iedere mama is onzeker in de eerste periode. En zeker wanneer je ook nog zoveel stress van de omgeving hebt, dat doet jou en je kindje niet goed.
Geen spijt hebben joh, de eerste weken zijn gewoon ontzettend moeilijk en die hormonen maken dat alleen maar erger.. Daarnaast zou ik te zijner tijd gaan kijken of jullie een eigen plekje kunnen vinden
inderdaad een goede draagdoek kopen, dan kan je haar lekker de hele dag bij je houden. Ik ging de eerste weken/maanden soms ook overal heen met mijn zoon in de draagzak, ook naar de wc . Verder, dat van die stress klopt hoor. Ik had hier in het begin ook last van. Dat is gelukkig snel over gegaan. Je kindje heeft jou het hardste nodig!