Dan zou ik echt met een advocaat en BJZ overleggen wat voor gevolgen het stiekem verhuizen voor jullie kan hebben. Nichtje van mijn man heeft dit ook gedaan, naar de adere kant van Nederland. Ex kreeg gelijk en om het weekend bezoekrecht. Omdat zij ervoor gekozen had te verhuizen moest zij haar zoontje om de week halen en brengen. Omdat hij ook het gezag aanvroeg zat er zefs een kans in dat de hoofdverblijfplaats bij vader zou worden omdat zij dit achter zijn rug om allemaal gedaan had. In dat geval ad ze haar zoontje 1x per 2 weken op mogen halen. Meid, wacht alsjeblieft de rechtszaak af. Het kan je alleen maar ellende opleveren. Omtrekking aan bezoekrecht, hulp die nu in jullie situatie ingezet is kan niet blijven doorgaan, dus onttrekking aan hulpverlening, wat voor jou ook nadelig kan uitpakken. Zodra de rechter besloten heeft dat bezoekregeling niet hoeft kan je gaan en staan waar je wil maar dan heb jij het netjes geregeld. Wat ik nog wel wil zeggen is dat aan zulke verhalen 2 kanten zitten. Niet dat ik je niet geloof, je pland niet voor niks een geheime verhuizing. Maar waarom is hij zo te keer gegaan? Maar een kind heeft ongeacht de problemen tussen ouders wel recht om beiden te leren kennen. Er zijn ook vormen van hulp om te leren samen weer door een deur te kunnen en om begeleide omgang plaats te laten vinden.
Het is geen stiekeme verhuizing om hem te ontlopen. Ik wil daarheen verhuizen omdat ik daar meer kansen heb. Daar wonen mijn vrienden e.d. Ik heb hier niks meer en daar ligt mijn toekomst. Mijn ex is bij bjz enz bekend met huiselijk geweld. Hij is ermee opgegroeid en dacht hem te kunnen veranderen, echter na 7 jaar had ik er genoeg van helemaal omdat mijn dochter er tussen geplaatst werd. Hij moet nu ook verplicht een traject volgen heb ik begrepen. Het vervelende alleen is dat dat soort types zo manupulerend zijn en iedereen om hun vingertjes wind.
Maar als het geen stiekeme verhuizing is waarom mag niemand er dan van weten en moet het adres ook geheim blijven? Zo te horen is er van hem al een aardig dossier. Dan kan hij misschien goed manipuleren maar daar trapt meneer de rechter natuurlijk net keer op keer in. Feit blijft wel dat als jij nu vertrekt zonder hem en instanties op de hoogte te brengen, je jezelf echt gigantisch in de problemen brengt. Ik hoop dat je de rechtszaken afwacht en dan eventueel vertrekt.
Ik heb nu ook een geheim adres, al gehad sinds ik op mezelf woon . Vroeg het me gewoon af omdat ik geen zin heb in die rechtzaak. Verhuisplannen ben ik al een tijdje mee bezig en word ook snel in werking gesteld. Ik wil dit eigenlijk niet laten onderbreken door zijn rechtzaak. Ex weet volgens mij wel dat ik hier weg wil, mensen lopen namelijk nogal behoorlijk te kletsen en zien dat ik bijna nooit meer thuis ben. Dat is ook de reden waarom hij nu ineens er werk van wil gaan maken. We zijn al 4 maand verder en hij heeft in al die maanden (ook niet in haar korte leventje) ooit moeite voor haar gedaan. Het gaat hem alleen om mij en om mij te dwarsbomen.
Lastige situatie. Hou je hoofd er bij. Ook al heeft hij het gezag niet dat kan hij altijd aanvragen. Maar wat je zegt hij heeft al een verleden. En toch bestaat er een kans dat hij bezoek recht krijgt omdat ze altijd de zaken individueel bekijken. Stem toe zeg onder toezicht van bjz.( uur per maand bij wijze van spreken vol doe je toch aan je medewerking,s plicht) Je moet ergens laten zien dat je een beetje mee werkt ook al heeft hij de schijn tegen. Als er een rechtzaak komt maakt het denk niet uit waar je woont. Neem zelf een advocaat en bespreek ook dat je wilt verhuizen niet alleen om hem maar dat je terug wil naar je oude omgeving. Maar wat een situatie in elk geval heel veel kracht toe gewenst en heel veel wijsheid.
Pfff wat een verschrikkelijke situatie.. Ik hoop echt dat het allemaal in je voordeel gaat uitwerken meis, maar maak inderdaad heel overhaaste beslissingen.. Heel veel sterkte..
Sterkte! Bedenk eerst goed wat je doet want in zo'n geval snel doen ze vaak alles om je te dwarsbomen. .
Vooral Niet tegen werken naar meewerken. Laat duidelijk zien wat hè bezwaren zijn, eerlijk zeggen dat je voor hem vlucht ( zit niet voor niks geheim) en dat je bang bent dat hij jou en je kind wat aan doet. Verhuizen terwijl hij officieel bezoekrecht heeft is zeer onverstandig. De rechter kan dit zien als ontlopen van het te rechtsysteem. Ondanks wat hij jou helaas heeft aangedaan zijn er geen bewijzen of handelingen naar de kleine verricht. Toch staat er een flink strafblad als ik het zo lees. Ondanks dat hij de afgelopen maanden geen contact heeft gehad ( hij kan zeggen dat hij jou niet kon vinden wat in zijn voordeel staat) zal de rechter contact niet meteen verbieden. Ik denk ik het ergste geval dat hij onder toezicht bezoekersrecht krijgt. Dus altijd met iemand erbij. Jij kan zeggen dat hij dit niet verdient om allerlei respectabele redenen maar de rechter heeft het liefst een combi van vader en moeder. In jou geval zal ik, hoe moeilijk ook zelf aanbieden dat er contact mag zijn onder toezicht bijv 1x per maand. Je laat dat zien dat je wel wilt vanuit jou kant maar uit angst niet zonder toezicht. Je dochter is nu nog jong en ondanks wat hij jou heeft aangedaan kan een verbod vanuit mama om haar papa te leren kennen later tegen je gaan werken.
@krissie85: Toen mijn vriend ons beebje ging erkennen had hij niet gelijk gezamelijk gezag daar moest ik voor tekenen na de geboorteaangifte en opsturen naar de rechtbank.
Werk mee, alwil je niet meewerken, je kan aan het kortste eind gaan trekken, blijven aangeven waarom je weg wil of voor hem ''geheim'' zit, ow meid heavy hoor allemaal ik neem aan dat er zat bekend is over hem en er een dossier over hem is natuurlijk. Ik wens jullie het beste toe en dat je je gelijk krijgt en hem ken bannen uit je leven, gewoon een rotzak! Kan er gezegd worden aan een verhaal zitten 2 kanten (dat is ook wel zo), waarom is hij zo tekeer gegaan, nou sorry hij heeft het recht niet gehad om te gaan meppen, gebrek aan woorden. Succes met alles!
Meis, ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten. Mijn ex is veroordeeld voor huishoudelijk geweld en had een contactverbod met ons. Het is echter wel zo dat als hij haar erkent heeft en als vader te boek staat jij een boete van 500,- per dag dat je haar thuis houdt kunt krijgen ondanks dat het niet veilig is voor haar. Ik heb het op een andere manier gespeeld. Ik heb omgangsbemiddeling aangevraagd via jeugdzorg gezien mijn ex man en ik niet met elkaar konden communiceren. Mijn ex viel daar al redelijk snel door de mand en toen kon ik met toestemming van jeugdzorg mijn dochter tijdelijk thuis houden. Uiteindelijk heeft mijn ex man zelf gezegd dat hij haar niet meer wilde zien en verder wilde met zijn eigen leven. Ik heb later het alleen gezag gekregen (bleef wel informatieplicht houden maar ik wist mijn ex man zijn adres 'niet') en mijn dochter kreeg mijn achternaam. Ondertussen is mijn dochter 11 en heeft ze sinds een jaar met behulp van hulpverleners weer contact met haar vader. Ze wil toch graag weten waar ze vandaan komt. Het contact voorloopt stroef maar zij is er zelf redelijk blij mee en tot nu toe heeft hij haar niks gedaan. Met verhuizen naar de andere kant van het land breng je echt alleen jezelf in problemen. Als je een contactverbod hebt dan kun je meteen bellen zodra je ex in je straat komt en dan is je nummer al gelinkt bij de politie aan een waarschuwing en dan komen er twee auto's aan van hen.
wat een vreselijke situatie. ik snap dat jij als moeder koste wat kost je dochter wilt beschermen. MAar hij heeft je nu precies waar hij je hebben wil! En als je gekke dingen gaat doen lacht hjij zich rot (tenminste zo'n type lijkt het mij uit je posts) je hebt een aantal goede adviezen gekregen. iemand in mijn omgeving heeft iets soortgelijks meegemaakt. Maar in veel mildere vorm. Elke stap die zij nam heeft ze gedaan in samenwerking met bjz. ze had daar een erg goede begeleider dus dat scheelde wel enorm. Maar door met haar haar angsten en de situatie te delen kon ze wel gelijk de juiste stappen ondernemen. Neem even de gebaande wegen en als jij in je gelijk bent gesteld neem je gewoon als de sodemieter je dochter mee naar elders.
Het lijkt mij zeer onverstandig om je plan te volgen. Ik zou gewoon meewerken en pas je eigen plan gaan trekken als dit alles achter de rug is. Ik zou geen enkel risico willen lopen...
Alleen gemeenten mogen dit niet zomaar doorgeven als er 'geheim' staat tenzij er een gerechterlijk besluit ligt dus een vonnis..
Ik zou t advies volgen wat enkele meiden (helaas ervaringsdeskundigen) je hebben gegeven. Echter proef ik uit je posts dat je toch wel gaat verhuizen, in dat geval, kan het in je nadeel werken..
In je posts lees ik eerlijk gezegd meer dat je "onvindbaar" wild zijn en niemand weet van je verhuizing. Later probeer je dut recht te praten wat aangeeft dat je weet dat je niet op de juiste manier bezig bent. Meid, verlaag je niet tot zijn niveau, speel het eerlijk. Het kan je echt heel erg in de problemen brengen. Je vraagt om advies en iedereen zegt hetzelfde doe het niet, je trekt echter toch je eigen plan. Ik heb in mijn werk regelmatig met zulke situaties te maken. De rechter beslist uiteindelijk en je zal niet de eerste vrouw zijn bij wie dat nadelig uit zal pakken na zo'n actie. Overleg dus minimaal met BJZ en een advocaat want echt meid, in het slechtste geval vraagt ie ook het gezag en kan je terugverhuizen of ben jij de gene met bezoekrecht. Ligt er helemaal aan hoe zwart hij je gaat maken als je ook echt vertrekt.
Ik heb in dit huis met hem samengewoond. Hij weet dus waar ik woon, er zijn mensen die weten van mijn plannen maar niet van hoe en wanneer. Het is, zoals ik eerder aangaf, niet zozeer een vlucht voor hem. Ik wil gewoon opnieuw beginnen en mijn kansen verbreden. Zijn vorige dohter mocht hij onder toezicht zien bij bjz, dit heeft hij echter maar een halfjaar volgehouden en toen gooide hij er alweer met de pet naar. Ik wil mijn dochter dit allemaal besparen. Komt er dus eigenlijk opneer dat ik ergens moet blijven wonen waar ik niet wil omdat hij stappen zou kunnen ondernemen om haar te zien. Hij heeft er alleen nog mee gedreigt en ik wil er niet op zitten wachen. Ik wil gewoon verder, BJZ en mijn maatschappelijk werken zijn ook op de hoogte van mijn plannen. Ik zal ook nog eens met hun dieper erop ingaan wat betreft mijn ex///
Ik snap je angst en dat je een nieuw leven wil opbouwen.Dat is ook je goed recht.Maar ik zeg het nogmaals omdat ik het heel goed heb uitgezocht zelf: ga niet op eigen houtje stappen ondernemen waar je later het nadeel van gaat ondervinden.Hij is de vader en je hebt officieel meldingsplicht! je hebt het gezag maar moet de vader op de hoogte houden van je kind en wat er speelt en hij heeft (helaas) bezoekrecht in welke vorm dan ook.Dat zal een rechter (helaas) ook zeggen. Als je kunt bewijzen dat de vader van je kind gewelddadig is en niet in staat zijn kind op normale niet schadelijke manier te bezoeken dan heb je niets te vrezen in de rechtbank, dan komt dat uit en zal een rechter beslissen dat de vader het kind (voorlopig) niet kan zien of alleen onder toezicht. Als je zo bang bent zou ik politie inschakelen.Officieel alles op papier zodat je voor de rechtbank ook bewijs hebt!
Ik denk dat dit echt serieus waar is. Ik ken ook mensen die weggegaan zijn zonder toestemming van rechtbank of ex en zijn hun gezag kwijt geraakt! Helemaal het tegenovergestelde van wat ze wilden dus!