energiemaatschappij medewerkers aan de deur... niet leuk!

Discussie in 'De lounge' gestart door fontana, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Ow ik ben zoo kwaad, moet t ff kwijt hoor.

Een half uurtje geleden gaat de bel, niet 1x nee wel 4x, ik ben net de fles aan het geven en we schrikken ons allebei een hoedje. Ik mijn kleine opgepakt en kijken wie het is. 2 jongens, jaartje of 25. Deur open gedaan en de ene gaat meteen door naar de buren ( woon in flatje) en de ander stond haast bij mij binnen. Hallo. welke energiemaatschappij heb ik... nou euh ik was zo verbaast dat ik het gewoon ff niet meer wist. Ik heb meteen benoemd dat ik niet wilde overstappen en dat ik goed zit waar we nu bij zitten en dat ik graag verder wilde met het geven van de fles. Nee kon niet, ik moest kijken en luisteren. Nou sorry maar ik wil het niet zeg ik nogmaals de kleine gaat nu voor en hij zit nu op de tocht. Nee hoor,waar zit je bij.. alle namen opgenoemd van andere maatschappijen en ik heb er maar eentje uitgekozen, nou die was veel duurder en kijk maar op internet. Ja t zal wel, maar ik weet gewoon niet waar ik bij zit, jij bent zo te zien van oxxio, hebben wij ook bijgezeten voorheen en snel weer vanaf, waarom? te duur, nou zwaar in de verdediging, zei nog net niet dat ik achterlijk was, maar ik moest maar eens op internet kijken blabla. Ik werd eigenlijk een beetje bang van hem en mijn kleine trok ook al een pruillip. Ik zei nu ga ik echt weg ik stap niet over. Hij zei nog, wat stom dat jij niet weet waar je nu bij zit, kijk maar eens goed want je betaald nu toch teveel. Hij was erg opdringerig en dominant en ik voelde me niet veilig. Was blij dat hij weg was.
    De buren zeiden net ook al, jeetje wat een rare lui he, gewoon eng. Ja ik vond t niet prettig. Heb meteen een klachtenformulier ingevuld op de site van oxxio, hopelijk doen ze er wat mee.
    Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n opdringerig type op de stoep had ook van oxxio, toen was mijn vriend gelukkig thuis, nu was ik alleen met de kleine.

Ik had eigenlijk meteen de deur dicht moeten gooien, maar hij zag er best eng uit en ik durfde niet zo goed.

Bah, hebben jullie dit ook in jullie buurt? Of zijn die medewerkers wat netter.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik had allang de deur dicht geslagen, zijn ze nou helemaal........

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bij ons zijn ze trouwens niet netter, net zo opdringerig maar wij doen niet meer open als we ze herkennen!

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik had ook zeer regelamtig van die types aan de deur en heb weleens een deur dichtgesmeten toen er nog een voet tussen stond :D Inmiddels heb ik een NEE/NEE sticker bij mijn bel (dankzij dames van ZP, waarvoor heel erg bedankt!) en tot op heden gaat die fanfare aan mijn neus voorbij! Misschien ook iets voor jou? Je kan die stickers bestellen op Niet-Aan-De-Deur Sticker en het kost geen drol!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja hier ook!

Elke keer weer een andere gozer. Vorige week zaten we te eten en belde ze ook enorm gestressed op de intercom en kreeg ik de vraag of ik de deur open wilde drukken voor de Nederlandse Energiemaatschappij.. euhm NEE! *Klik hoorn erop*.
    Zij ook niet meer aan de deur gekomen trouwens.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Hier heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt, maar het mooie van een voordeur is dat die dicht kan. Ik ben niet zo snel overrompeld en zou dus wel de deur hebben dicht gegooid.
    Overigens kom ik meestal vrij duidelijk over als ik zeg geen interesse te hebben en zijn ze niet snel geneigd te lang aan te dringen.

7. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik hoorde laatst iets,dat het bij kassa in de uitzending is geweest en dat je dat via de site van kassa kan melden,schijnbaar zijn ze er mee bezig hiertegen te gaan.

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb meteen de NEE/NEE sticker besteld, bedankt voor de tip!

9. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Ik ga ook meteen die NEE/NEE sticker halen/bestellen. En mocht er toch nog eentje voor de deur komen dan zal ik die meteen dichtdoen. Maar was nu echt overrompeld..

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

binnenkort mogen energie maatschappijen niet meer aan colportage doen

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Bedankt voor de tiP! die wist ik nog niet.. Ik wist niet dat het bestond :D Ik heb de site in mijn favorieten opgeslagen aangezien ik binnenkort ga verhuizen.. wel naar een flat waarschijnlijk, weet niet of ze daar ook voor de deur komen?

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Pas geleden ook een topic geopend over die energiemaatschappijen die aan de deur komen! Die mensen zijn soms gewoon zo asociaal!!!
    Als je nee zegt dan moet het toch duidelijk zijn? Die vent die bij mij aan de deur stond nam daar geen genoegen mee en wilde mijn vriend spreken die boven was, mijn vriend dus naar beneden en pissed off en zegt: "Je hebt haar toch gehoord ze zegt NEE!!! En dan derbij ben ik er niet van gediend dat je mijn vriendin beledigd tot ziens!" En hij maakte de deur dicht...
    Die man had me namelijk ook nog min of meer beledigd door te vragen (ik stond met mijn hoog zwangere buik voor de deur): "Zijn je ouders thuis? "

Wij hebben uiteindelijk ook een sticker aangeschaft en tot nu toe nergens geen last meer van gehad! Komen ze aan de deur dan zal ik ze mooi dat stickertje aanwijzen en vragen van welk bedrijf ze zijn zodat ik er een klacht kan indienen!

13. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Hier stond gisteren ook zo'n raar figuur van Oxxio voor de deur. Ik zei meteen dat ik geen interesse had en hij natuurlijk meteen waarom niet? Dus ik, nou jullie zijn al zo vaak geweest, die discussie ga ik niet meer aan. Zegt ie dat dat niet waar is en hoe diegene dan heette die al is langs was geweest. Uhm... ja wat denk je zelf dat ik dat ga onthouden :(
    Nou toen begon die z'n verhaal en heb ik gezegd dat ik bij de Nuon blijf ook al wordt het nog 5 keer zo duur. Toen stond ie me heel raar aan te kijken en ben ik naar binnen gegaan.
    Het zou toch genoeg moeten zijn als je zegt dat je geen interesse hebt.

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

op die tegenvragen geven wij geeneens antwoord, als ze zeggen dat ze van een energiemaatschappij zijn en wij zeggen "geen interesse" en ze vragen door dan doen wij de deur al dicht terwijl ze nog praten, aso? ja best wel maar geen nee accepteren is ook aso!

15. HIer laatst ook zoeen aan de deur. Was net bezig Wayne uit bed aan het halen.

Ook van Oxxio. Ik zei meteen toen hij over goedkopere energie begon, NEE, maarja. Toen ging hij verder ja maar... Dus ik val hem meteen in de rede, ik zeg toch nee, of weet je niet wat nee betekend. Jawel maar.. Nou niets te maren.. Nee geen interesse, duidelijk genoeg?
    Toen droop hij af. Hij durfde verder niet aan te dringen, waarschijnlijk ook omdat onze hond zich duidelijk liet horen. En ik me niet hoef om te draaien om die tussendeur open te maken.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

pfffoe gelukkig hebben we niet last van zulke agressieve types. hier werkt het wel als je duidelijk zegt dat je niet wil overstappen. ik zeg meestal als je komt om iets te verkopen kun je gelijk weer weggaan haha!
    ik zou trouwens wel even hun bedrijf bellen en duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent! moet toch niet gekker worden hoe ze met jou omgingen?

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Vreselijk irrirant inderdaad zulke types. Ik heb hier wel eens een grietje van de 1 of andere energiemaatschappij aan de deur gehad.

Zij: Ik ben van huppeldepup energiemaatschappij. Wij hebben gehoord dat u hier in de buurt veel betaald voor uw energie.
    Ik: Nee hoor, helemaal niet!
    Zij: Mag ik dan misschien weten wat u betaald per maand?
    Ik: :x Nee, dat mag je niet!! Tot ziens.

En toen heb ik de deur dicht gedaan. Is dat mokkel helemaal van de pot gerukt ofzo???? Wat denkt ze wel niet?!

Gelukkig ben ik redelijk goed in het afpoeieren van zulk soort mensen.

@ Kleintje: Wat belachelijk trouwens dat die gozer vroeg om je vriend te mogen spreken. Alsof jij als zwangere vrouw handelsonbekwaam bent ofzo. Stelletje idioten!

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mermaid mijn vriend is de "hoofdbewoner" en de energie staat op zijn naam dus ik heb er zowiezo niks over te zeggen ;)

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Maar dat wist die knul aan de deur vast niet. Hier staat de energienota ook op naam van mijn man, maar ik ga hem er toch echt niet bijroepen als er iemand iets over komt vragen. Kom zeg, ik woon hier ook en betaal ook voor de energie, dus ik heb er net zoveel over te vertellen.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja oke daar heb je gelijk in :)

Deel Deze Pagina