2e kindje ook...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tweeling, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    leuk?
    lief?
    makkelijk?
    etc...

klinkt stom maar ik zou graag een 2e kindje willen, het kriebeld met de dag meer, maar ben zo bang dat ik het niet aankan en dat d 2e niet zo perfect is als de 1e?

Ons meisje is echtwaar een super baby! ;) nergens geen last mee! Maar hoe gaat dat dadelijk met een 2e? kan ik dat wel hebben en gaat het net zo makkelijk (krijg ik daar geen spijt van? :oops: )

Ik heb altijd gezegd dat ik er voorlopig maar 1 wil en miss over een paar jaar de 2e maar het kriebeld zo...

heb trouwens een KS gehad dus mag eigenlijk nog niet eens aan een 2e maar ja...

meost dit ff kwijt. Miss heeft iemand anders dit ook, of meegemaakt?

Edit: Verplaatst naar Zwanger worden, de lounge is voor alles bedoeld wat niet met zwanger worden, zwangerschap, baby's te maken heeft.

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja ik ken het gevoel wel een beetje,ook ik heb weer super kriebels en zou graag een 2de willen.
    Wessel is ook een super makkelijk kind en ja daarvoor word de beslissing voor een 2de voor ons wel wat moeilijker.
    Het gevoel van spijt ken ik niet,kan me niet voorstellen dat ik spijt zou krijgen van het krijgen van nog een kindje.
    Ik zou het liefst nog 2 kindjes erbij willen hopelijk is dat ons ook gegeven.

Ik twijfel ook zo erg wat nou het beste leefdtijdsverschil voor ons zal zijn,dat vind ik echt moeilijk te bepalen.

Waarschijnlijk wachten wij nog een jaartje en gaan we ervoor.
    Ik wil namelijk ook me lichaam weer een beetje rust geven want het afgelopen jaar heb ik veel lichamelijk klachten gehad en is de zwangerschap toch een hele opgave voor me lichaam geweest.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb hetzelfde gevoel wil ook graag een tweede maar twijfel ook. mijn dochter is ook heel makkelijk stel dat de tweede een huilbaby wordt enz. en financieel wordt het ook een stuk zwaarder dan.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik krijg ook vaak te horen dat ons mannetje zo geweldig is, wij hebben het enorm getroffen met zo'n makkelijk kindje. We hebben alleen de eerste week afgezien, maar mijn borstvoeding bleek niet voldoende te zijn. Zodra we op kunstvoeding zijn overgestapt, doet ons mannetje het perfect!
    Toen hij 3 weken oud was, sliep hij al van 23.00 tot 05.00 uur. En toen hij 6 weken oud was zelfs tot 07.00 uur. We doen ongeveer een half uur over zijn flesje, daarna gaat hij nog anderhalf uur in de box en dan slapen tot zijn volgende flesje. Hij huilt alleen als er wat aan de hand is, dat is dan vaak een vieze luier of als hij in/uit bedje wilt. Verder vermaakt hij zichzelf, hij gaat dan met zijn handjes spelen of gewoon wat kirren en lachen. Hij is niet eenkennig, hij vind het wel gezellig om bij andere mensen op schoot te zitten. En we kunnen gewoon met hem uit eten gaan, hij blijft gewoon lief in de kinderwagen liggen. Echt een schatje!

Ook wij zitten over een tweede kindje na te denken, waarschijnlijk gaan we vanaf februari weer proberen. We zeiden al tijdens de zwangerschap dat we niet te lang wilden wachten, we willen eigenlijk maximaal 2 jaar ertussen. Nu heb ik een goede zwangerschap gehad en een mooie bevalling, dus wat dat betreft heb ik geen angsten voor een volgende keer.

Eigenlijk hebben we nu al kriebels, maar we willen in september met mijn ouders op vakantie gaan en je mag niet vliegen als je meer dan 34 weken zwanger bent.

Hoe denkt je partner er trouwens over?

Groetjes Saskia

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mijn tweede is totaal anders dan mijn eerste! Ze lijken qua uiterlijk precies op elkaar maar qua persoonlijkheid totaal niet! Met mijn jongste heb ik wel veel meer te stellen hoor. Mijn dochter is heel lief, verlegen en best wel meegaand. Mijn zoon (de jongste dus) is absoluut niet verlegen en een ongelofelijke dondersteen, waar je de handen wel aan vol hebt! Maar dat ze zo verschillend zijn is juist zo leuk! Nooit gedacht dat wij, na onze dochter, nog een kindje zouden krijgen waar je net zo veel van kan houden als van je eerste. Maar toch is het zo! Ze hebben allebei hun kuren, maar ze zijn allebij superlief!
    Mijn oudste was trouwens de huilbaby en mijn zoontje was juist heel gemakkelijk als baby. Nou zijn de rollen omgedraaid wat drukte betreft. En wat betreft de financiën. Als je nou lang genoeg wacht tot je oudste wat zelfstandiger is (zelf kan lopen bijv.) dan hoef je de babyspullen ook niet allemaal dubbel te kopen. Ikzelf hou niet zo van roze kleertjes enzo, dus veel van wat mijn dochter heeft gedragen, kan mijn zoon nu ook nog aan. Zo kom je in elk geval de eerste 5 á 6 jaar wel door.
    En nog een tip: als je je kriebels nog wat langer kan bedwingen, probeer dan de eerste uit de luiers te hebben, voor je de tweede krijgt. Scheelt enorm in de kosten van de luiers én de ruimte in de vuilnisbak! (Ik had dus elke twee weken de grijze bak vol met luiers en bijna geen ruimte meer voor de gewonen vuilnis....en dat is knap lastig!)

Ik heb ook twijfels gehad voor die tweede hoor, net als nu wij voor een derde gaan. Maar het is mij persoonlijk 100 % meegevallen.

Veel succes met de kriebels!
    Liefs Tezzz

Deel Deze Pagina