In het begin van dit jaar was ik zwanger en hebben we het snel tegen anderen gezegd. Ervoor niet, want we waren er zlef nog niet echt serieus mee bezig. Helaas is dat een miskraam geworden en toen merkte ik dat ik het heel moeilijk vond om het tegen iedereen te moeten vertellen. Nu zijn we weer serieus bezig en ik heb me voorgenomen om het tegen zo min mogelijk mensen te vertellen. Niemand kan dan zijn mond houden en voor je het weet, weet de hele familie het. Alleen een goede vriendin weet het, omdat ze er direct naar gevraagd heeft en ik er ook weer niet over wil liegen.
@ yule idd erg vervelend. Ik vond het zo erg toen iemand naar me toe kwam en zij hey ik heb gehoord dat jullie geen kinderen kunnen krijgen.
Gisteren heb ik mijn moeder gezien bij mijn zus dr nieuwe huis en mijn zusje was er ook, nou nou ik vond vreselijk moeilijk om te vertellen, hahaha! Mijn zusje kreeg buikpijn en vroeg ik aan haar of ze ongesteld moest worden en ze zei dat weet ik nog niet, ik zei ben je soms zwanger, ze zei dat weet ik ook niet, haha! Mijn moeder zei: ik ben er klaar voor om weer oma te zijn voor 2e keer, nou nou, ik denk dat ze hartstikke blij mee zal zijn! Plus, mijn vader kwam even smiddags bij mij thuis, nou nou ik vond zelfs ook moeilijk, heb bijna verklapt, want mijn stiefmoeder zei tegen me, kalinka, ga nou rode muur even afmaken met schilderen, ik zei neej, doe ik niet want je weet het maar nooit wanneer ik ga samenwonen, dus ze vroeg wanneer dan, ik zei weet ik niet, hahaha! Dat vond ik heel moeilijk! Mijn vader heeft maar 1 echte kleindochtertje zoals mijn moeder dat is mijn Myrna, maar zijn vrouw heeft al 6 kleinkinderen! Even geduld tot kerst, hahaha! !
Ik heb het ook verteld aan veel mensen en daar heb ik ook spijt van! Ik zit nu in ronde 12...en mensen verwachtten op de een of andere manier dat je direct zwanger bent...in ons geval is dat dus niet zo! Dus elke maand weer vraagt iedereen of het al zo ver is... Ik ben toevallig de afgelopen 2 maanden 2 1/2 kilo aangekomen dat zie je ook wel aan me.....en het is gelijk oooowwhhh je bent dikker geworden ben je zwanger....echt vreselijk! Als ik het over mocht doen zou ik het aan niemand vertellen! Ik denk ook dat het een veel grotere verassing is als je verteld dat je zwanger bent. Groetjes Debby
Ik heb een hele goede band met mijn ouders, maar heb ze niks gezegd. Dat koste me eignelijk ook geen moeite. Natuurlijk zou ik het van de daken willen schreeuwen, maar dat doe ik wel als ik zwanger ben. Mijn vriend heeft zijn beste vriend in vertrouwen genomen en ik mijn beste vrienden! Verder weet niemand het! Liefs Wendy
Ik heb het deze week tegen een directe collega verteld en heb hier geen spijt van. Ik wil het zo graag tegen mijn moeder zeggen, maar het lijkt me leuker als ik in 1 keer kan zeggen dat ze oma wordt..Hopelijk word ik snel zwanger..
Ik heb daar nooit moeite mee gehad. Ik vind die periode juist iets van mij en mn vriend samen. Daar horen geen andere mensen bij. Net als deze periode van prille zwangerschap. Die beleven we ook samen. 1 goede vriendin van mij weet het, zij is net als ik nu ook zwanger van haar 2e. Heerlijk om nu samen met mijn vriend te genieten zonder dat de hele wereld het al weet.
Ik vind het wel heel lastig om het tegen niemand te zeggen, ben zo'n klets.. Maar het lukt me vrij aardig om het stil te houden, zelf me zusje weet het niet dat we bezig zijn. De enige met wie ik er over praat, naast m'n menneke, is m'n beste vriendin. Zij is nu zwanger van haar tweede, en kan niet wachten tot ik ook zover ben. Ooit niet handig omdat zij al belt met en-en-en? Wat voel je, wat denk je? terwijl ik nog niet er aangedacht had.. Gister wel heel frappant, ik ging bij m'n moeder koffie drinken, en ze vroeg hoe het was, ik zei goed. Zegt ze zomaar, "ben je zwanger?" en haar had ik nog noiet eens verteld dat ik gestopt was met de pil.. Zet je toch aan het denken, nietwaar?
Bij mij weten best een aantal mensen het inmiddels (tja, waarom ga je anders na 12,5 jaar samen trouwens als je 30 bent? ) maar gelukkig is er niemand die elke maand vraagt of het nou al gelukt is. Ze wachten allemaal gewoon af tot ik er zelf mee kom.
Oh, echt gek word je van die vragen. Van het weekend etentje gehad met allemaal familie die ik al jaren niet gezien had. Vragen ze het bijna allemaal! Heb je plannen? Kinderen? blablabla. Waar mijn ouders bij zaten. Ik schaamde me dood. Heb een beetje erom heen gekletst, maar het is echt alsof het op je voorhoofd staat geschreven dat je ermee bezig bent. Ook collega's en vrienden vragen er steeds naar terwijl ik die vraag een paar maanden geleden nooit kreeg! Zucht. Wat moet je dan zeggen? "Vinden jullie mij oud ofzo?"
Wij hebben het ook tegen niemand gezegd en wat ben ik blij dat we het tegen niemand hebben verteld! Zo zie je maar dat het langer duurt om zwanger te worden. Zou het echt niet trekken om elke maand vragen te moeten beantwoorden. We hebben zelfs een andere ziekenhuis gevraagd waar we in januari naar toe gaan als het nog niet is gelukt.
Ik heb het alleen aan mijn collega verteld! Klinkt misschien een beetje raar, maar zij heeft een vooruitziende blik. Ze heeft al vaker dingen voorspelt die later uitkwamen! Toen ik haar telkens naar mijn onderbuik zag staren, kon ik het niet laten om haar te vragen of ze misschien iets wist, haha Volgens haar wordt ik dit jaar nog ongesteld (zit nog steeds in mijn eerste cyclus) en ben ik in januari zwanger! Laten we het hopen! Verder hou ik het lekker stil en praat ik er hier lekker over! Ben zo blij met dit forum