Ook ik moet me soms echt inhouden om het niet van de daken af te schreeuwen....2 vriendinnen weten het inmiddels dat wij met een kinderwens bezig zijn, ik kon echt mijn mond niet meer houden..... Het is nu extra lastig omdat iedereen in mijn omgeving erover begint (mijn vriend is wat ouder, vandaar dat veel mensen zeggen: wordt het niet eens tijd?) Heel frustrerend......... Ik hoop dat ik het snel mag gaan vertellen, nog een paar dagen wachten en dan mag ik testen (als ik dan nog niet ongie ben geworden)...
Hoi Knorretje ik hoop voor je dat je het geluk heb om het over een paar dagen van de daken mag schreeuwen. heel veel succes met wachten. liefs melissa
wij hadden het onszelf ook voorgenomen niets te vertellen... maar dat is niet echt gelukt inmiddels weten me ouders het, me vriendinnen en een paar goeie collega`s aan de ene kant is het wel vervelend omdat het al best lang duurt, maar aan de andere kant geeft het ook wel steun vooral me vriendinnen lekker samen met een bak ijs op de bank als de er weer is
Wij zouden het ook aan niemand vertellen. Maar ik moest het de vorige keer gewoon kwijt. Een vriendin weet het en mijn moeder weet het. Voor de rest niemand en dat probeer ik ook wel zo te houden. Maar de vorige cyclus was zo raar dat ik op een gegeven moment mijn moeder wel om raad moest vragen.
Bij ons weet iedereen het inmiddels. We zijn dan ook al 18 maanden bezig. Alleen op mijn werk niet. Dat komt vanzelf. Wij hebben er bewust voor gekozen om het te delen met iedereen. En dat is maar goed ook. Laatst vertelde een buurvrouw en een vriendin dat ze zwanger waren. Dat ze het wisten was maar goed ook. Ik kon mijn verdriet niet verbergen. Gelukkig begrepen ze dat, ze hebben lekker mee gedaan. Dus ja, je kan het niet vertellen en hopen dat het snel raak is. Daar is ook zeker wel wat voor te zeggen. Maar zoals in ons geval, na 19 maanden nog niets, we hebben er veel steun aan dat zo veel mensen het weten. Iedereen begrijpt het dan ook als je even niet zo lekker in je vel zit.
ik begrijp jullie redenen om het wel te vertellen helemaal en wie weet komt het voor mijn ook wel zover dat ik het ga vertellen,vooral als het idd wat langer op zich laat wachten zometeen.ik ga het toch nog maar even lekker geheim houden en zelf fantaseren hoe het straks zal zijn en vooral hier veel over praten en mijn verhaal kunnen vertellen. erg prettig dit forum het maakt het allemaal een stuk eenvoudiger. melissa
Ik vind het ook moeilijk om het voor me te houden. We zijn 6 weken geleden getrouwd, maar wonen al een aantal jaren samen en mensen verwachten het niet van ons... Heb het wel aan mijn beste vriendin verteld en mijn moeder, want die vonden het raar dat ik geen wijn en brie en filet american wou op een verjaardag dit weekend... Ach en dan heeft mijn man ook ff rust, ook al is ie misschien nog wel enthousiaster dan mij
Wij hadden het ook aan niemand verteld. Maar sinds vorige maand zit ik in de malle molen omdat ik maar niet ongesteld word. Sindsdien het toch maar verteld. Dat lucht wel op. De verrassing is misschien straks minder groot, maar de blijdschap des te groter!
wij zullen het wel binnen die 3 maanden moeten gaan vertellen... toen ik zwanger was van de eerste was het na 3 maanden al zichtbaar, en bij de tweede schijnt dat iets sneller te kunnen. Sterker nog, mijn NOD is nog niet geweest en ik pas nu al niet meer in mijn BH's en broeken... en nee, geen verstopping, ben in jaren niet meer zo regelmatig geweest... Dus wij gaan het mensen maar gelijk vertellen, vinden we leuker dan wachten tot ze er naar vragen...
Ik denk dat wanneer ik eenmaal weet dat ik zwanger ben ikm het ook gelijk vertel aan ouders en schoonouders,en een par vriendinnen,er lijkt me niets leuker om wanneer het zover is het ook te kunnen delen ne te gaan shoppen natuurlijk hihih. melissa
Ben al de hele week niet lekker misselijk, duizelig enz. Afgelopen zaterdagnacht naar HA post gegaan met mijn vriend. Me ouders zijn ook meegegaan omdat die bij ons waren. Toen heb ik het verteld dat ik gestopt was met de pil.(omdat ze ongerust waren) En dat ik misschien wel zo duizelig en misselijk was van de hormomen. Heb wel verteld dat ze het voor zich moeten houden.
Jaaaaaaa, hier gewoon ff je ei kwijt kunnen is zo lekker, Ik heb pas anderhalve week mijn spiraaltje eruit en dacht net als anderen, zoals ik lees, dat je gelijk zwanger zou zijn. Stom eigenlijk, ik was altijd bang om zwanger te worden en was voordat ik een spiraaltje kreeg super voorzichtig. En nu blijkt juist dat het tegendeel bewezen is hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden We waren gisteren bij onze schoonouders en mijn vriend maakte een paar grappige opmerkingen over een kind krijgen, ik denk dat ik het schaamrood op mijn wangen had.. En mijn vriend zich bescheuren inzichzelf We willen iig nu nog niks aan niemand vertellen, dus ben hier veel te vinden sinds vorige week Succes allemaal met wachten, en wachten en wachten
hier wordt het ook steeds moeilijker om mijn mond te houden. toen wij vorig jaar gestopt waren met de pil wisten alleen de beide ouders dat. nu wij de mmm in gaan heb ik het toch een aantal mensen verteld wil het er toch met mensen over hebben wordt namelijk steeds moeilijker om niets te zeggen. gelukkig reageren de mensen die we het vertellen leuk en hebben begrip waarom wij het zolang stil hebben gehouden. maar ik vind het wel fijn om er nu met andere ook over te praten je moet doen wat jezelf het beste vind
Hoi allemaal, Ik mag over een aantal dagen testen,en ik denk als ik zo meteen een positieve test in handen heb ik het dan aan een aantal mensen wil gaan vertellen,we hebben al beadcht om het de ouders en schoonouders het met het kerstdiner te vertellen,als ik zwanger ben deze ronde.... Nou belde gisteren een vriendin van me om te vertellen dat ze zwanger is erg leuk maar ik was wel een beetje jaloers hihi,wie weet volgens mijn pendels is het deze maand raak,en een meisje. liefs melissa
Bij de eerste heb ik niemand verteld dat we bezig waren, maar ik heb het 2 dagen na de positieve test wel direct aan mijn ouders verteld. Ik kon het niet meer voor me houden. Ook dit keer zouden we weer tegen niemand vertellen dat we bezig zijn, maar mijn schoonzusje weet het wel. Zij is ook net weer zwanger van de 2e en ik kon het niet voor me houden... Verder weet niemand het. Volgens mij ben ik alweer zwanger, maar ik moet nog een paar dagen wachten tot ik kan testen. Het t-shirt met "Grote broer in opleiding" is al besteld....
Hallo allemaal, soms is het ook gewoon heel erg moeilijk om niet te delen met collega's of vrienden wat je heel erg bezig hoiud op het moment... Bij mij zijn het vooral een paar collega's die net zwager zijn of net zijn bevallen die dan gezellig zitten te kletsen over het zwanger worden enz.. en dan moet ik maar net doen of ik nog helemaal niet mee bezig ben .. Maarja daarom is het hier zo fijn om te lezen Succes allemaal en het fijn om te weten dat je in elk geval niet alleen bent! Liefs mij
Niemand weet het van ons, alhoewel er wel mensen zijn die t verwachten denk ik... Mijn man en ik vinden het nu nog erg leuk en ons geheimpje maar als blijkt dat het allemaal niet zo makkelijk wil zal ik het waarschijnlijk wel willen delen met mn beste vriendin ofzo... maar nu nog eerst ons geheimpje...
Moge, Ben er best heel vol van, maar tot nu toe gelukt om het tegen niemand te zeggen! Maar kan me goed voorstellen dat als je bijvoorbeeld al een jaar bezig bent, je het wil delen met een aantal mensen. Als het lukt en we hebben een posi-test, dan zou ik het een paar weekjes proberen voor mezelf te houden. Maar dat lijkt me nóg moeilijker... Trouwens, in de tijd tussen ovulatie en NOD mag je toch nog wel een glaasje wijn drinken? In feite zit je dan (als je al zwanger zou zijn) in je eerste twee à drie weken na de bevruchting. Volgens mij mag het in de eerste twee weken na de bevruchting nog wel (1 glas). Stel dat je een jaar nodig hebt om zwanger te worden, ga je dan een jaar + 9 mnd niet drinken? Groet, Klusser 1980
Hallo Allemaal Jullie verhalen zijn heel herkenbaar, de meeste mensen weten al dat wij ervoor bezig zijn en krijg een hoop medeleven en tips. Mijn moeder had het niet zo in de gaten toen ik zei, dat ik ging stoppen met de pil, hoe zo stoppen met de pil zei ze , ja mam waarom stop je met de pil. HAAAAA echt waar, het kwartje viel. Nu heel mee levend, ooo ik kan me knip niet dicht houden zegt ze dan, mam wacht nog maar ff oke! Op mijn werk denken ze dat ik volgende maand pas stop, maar beter ook want ik kreeg gelijk te horen dat anders mijn contract niet verlengt zal worden, nou dat zullen we nog wel zien, heel apart verhaal, maar slaat van werkgeverskant kant nog wal. Wij schreeuwen het van de daken en mensen leven met je mee, een schouder om op te huilen als het mis gaat en te juichen als het zover is. groetjes mau
idd het is zeer moeilijk,ik ben nu 10 weken en moet volgende dinsdag pas naar de gyn gaan ,en tot dan ga ik mijn mondje proberen te houden,de ouders en broer weten het wel al maar de buitenwereld zeg maar nog niet,ik wacht tot dinsdag tot ik weet dat alles ok is .