Geheim houden voor vriendinnen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Travelgirl, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Ik heb het tegen 1 vriendin gezegt, moest het toch even kwijt aan iemand!!
    Verder willen we het niemand vertellen.
    Met alcohol heb ik geen problemen want dat drink ik toch niet.
    Ik heb eerder het probleem dat ik na het stoppen met de pil weer puistjes heb gekregen.
    Ik wist dat mijn moeder er vroeger of later over zou beginnen.
    Heb maar gezegt dat het van make up kwam.
    Ben benieuwd of ze me geloofde of nu een vermoeden heeft...
    En dan als je zwanger ben je mond houden lijkt me idd ook erg moeilijk dan ben je volgens mij zooo blij dan wil je het iedereen laten weten!

2. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het aan een schoonzusje verteld. En uiteindelijk kwam mijn man daarachter.... want zij had het natuurlijk aan haar man verteld...wat weer de broer is van mijn man!!

Toen had ik wel spijt!! En dat terwijl ik uitdrukkelijk gevraagd had het niet door te vertellen. Maar goed..... ik heb het aan niemand verder vertelt want ik had geen zin in vragen zovan "EN?? Is het al zover???"

Dus toen ik zwanger was na een maand was het een complete verassing voor IEDEREEN!! Familie, vrienden en collega's. Ze hadden totaal geen idee dat we er al mee bezig waren. De reacties waren daarom des te leuker!

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    JBM1985,

Dat met de puistjes ken ik.
    Heb ook al een paar keer van goede vriendinnen en ook mijn moeder gehoord, dat ik toch nooit zo veel pukkeltjes gehad heb...8)
    En heb precies hetzelfde verteld...van nieuwe make-up...;)
    Alhoewel de 2 vriendinnen nu dus weten hoe de vork in de steel zit...;)

Aan alle anderen...
    Er zijn wel eens meer topics geweest over alcohol en zwangerschap.
    En over het algemeen is de mening, zelfs van een paar gynecologen, niet zo veel meer te drinken, als je probeert zwanger te worden.

Helemaal stoppen moet je zeker na een + zwangerschapstest.
    Vanaf dan bestaat er een bloedverbinging tussen jouw en je kindje, en is het dus echt niet goed meer...
    Tot die tijd mag je af en toe best een glaasje drinken, doe ik ook af en toe...;)...maar dus met heeeeel veeeeel mate...;)

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb het gelijk aan mijn beste vriendin verteld toen ik met de pil was gestopt. Ze vroeg ook niet elke keer of ik al zwanger was. Ze hield gewoon mijn "drink-gedrag" in de gaten. Zodra ik geen wijn meer dronk wist ze direct genoed, haha. Zij wist ook al heel snel dat ik zwanger was.

Nu vertelde ze me gisteren dat zij ook met de pil is gestopt!! Leuk!

5. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Doe waar jij jezelf prettig bij voelt!

Succes met zwanger worden, dat het maar snel raak mag zijn.

Zodat je het van de daken mag schreeuwen!!!

6. 1982ra

1982ra Lid

30 dec 2008
    33
    0
    0
    wij hadden ook niets tegen iemand gezegd om ook niet iedere maand mijn zus of vrienden aan de telefoon te hebben met de vraag nou......

Maar ja wel met gevolg als mensen ons vroegen of wij al aan kinderen dachten(en dat doen ze juist dan heel veel) zei ik altijd we hebben de tijd. Dus toen we het gingen vertellen had bijna niemand het verwacht omdat ik altijd zei we hebben de tijd.

Maar denk dat iedereen het voor zichzelf moet weten.
    Sprak laatst een oude vriendin en we hadden het over mijn zwangerschap en toen zei ze ook dat ze gestopt was met de pil. Ze vond het heerlijk om eindelijk aan iemand te kunnen vertellen.
    Snap ik ook heel goed.

7. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

Mijn man wilde het ook voor onszelf houden. Maar ik heb het nu toch tegen twee vriendinnen verteld. De ene omdat ik weet dat zij er ook mee bezig is en de ander omdat zij pas vertelde zwanger te zijn en ik het wel jammer vond dat ik niet heb geweten dat ze bezig waren.

Droombeebje. Ik snap heel goed dat je het voor jezelf wilr houden. Aan de andere kant zou het voor jouw vriendin waarschijnlijk wel heel fijn zijn om te weten dat jij heel goed weet waar ze het over heeft. Dat kan haar helpen, en jou misschien ook wel.

Ik vind het in elk geval wel heel fijn om er met twee vriendinnen open over te kunnen praten. Er gaat zo veel door je heen. Ook dit forum is wel erg fijn. Dat geeft je de bevestiging dat je echt niet gek bent met alle dingen die je denk te voelen of die door je hoofd spoken.

8. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    Ik kan het niet voor mezelf houden, zeker niet bij goede vriendinnen van me, wij vertellen elkaar alles..dus ja ook dit :)

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hadden het ook niet vertelt, pas bij de 12 weken echo (dag er na mijn verjaardag) en toen hebben we het vertelt. Helaas was (mijn toen) beste vriendin gepikeerd dat zij er niks van wist en zijn we uit elkaar gegroeid.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat jammer Patroeschka! Je zou denken dat een beste vriendin dat toch kan accepteren.

Wellicht dat ik het heel goede vriendinnen wel ga vertellen, maar zeker niet de hele vriendenclub, want ik word nu af en toe al gek van "veel betekende blikken" als je eens een avond niet drinkt..

11. Mennie

Mennie Niet meer actief

ik heb het alleen mn moeder verteld om dat zij verloskundige is en ik wel een aantal vraagjes had. Natuurlijk ook fijn om het gewoon aan een vrouw te vertellen...

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb het toen ik gestopt was met de pil tegen mijn moeder en schoonmoeder vertelt. wel tegen een paar vriendinnen. wie weet ik niet meer precies.
    met carnaval bleef ik bij een vriendin slapen en wilde wel iets zeggen erover, maar het kwam er niet van. niemand snapte ook waarom ik per se een dag thuis wilde slapen:D

na mijn bevalling ben ik begonnen met de pil, maar bleef ongesteld dus ook weer gestopt. we wilden ze graag vlug na elkaar dus dat maakte niet veel uit. dit wisten ook redelijk wat mensen, want ik gaf eerlijk antwoord als ze het vroegen. (bedoel dan collega's, vriendinnen, familie) het foliumzuur stond hier ook op de aanrecht anders vergat ik het te nemen.
    toen we vertelden dat ik weer zwanger was was het toch nog een hele verrassing voor de meesten (tot een schok voor mijn schoonmoeder)

ik heb wel al tegen vriend gezegd dat we nu gaan zeggen dat we nog even willen wachten om de MA te verwerken (vriend komt over 2weken thuis) maar ik hoop dat het snel raak is. heb geen zin in vragen of het al zover is (dat vond ik de vorige keer minder erg) maar wil nu eerst een goede echo hebben na 8weken en dan pas mag iedereen weten dat ik zwanger ben. (ik heb de vorige keren ook niet gewacht tot 12weken om het te vertellen bij leah 5,5 week (niet iedereen, naaste familie en vrienden) en bij kruimel 5weken. maar dat is omdat mijn vriend 3maanden weg is en 3maanden thuis)

13. ik heb het ook tegen vriendinnen verteld, maar gelukkig vragen die er niet zo na. Ik heb wel geluk dat ik niet drink en niet rook dus ik hoef geen smoesjes te bedenken wat ook wel weer makkelijk is.
    Ik denk wel dat mijn moeder een vermoeden heeft maar ik heb haar nog niks verteld :).

Een collega van mijn heeft mij ook verteld dat ze gestopt is met de pil, maar ik heb niks tegen haar gezegd. Ik zou niet willen dat ze het eerder weet als mijn baas bijvoorbeeld.
    Maar wij krijgen wel van andere die er niks vanaf weten vaak te horen vanWordt het voor jullie ook niet eens tijd?

En daar kan ik zo boos over worden want ik ken ook mensen bij wie het niet gelijk gelukt is en het niet makkelijk gaat. Dan denk ik bij mezelf van Zo vanzelfsprekend is het niet om kinderen te krijgen.

En ik sta zelf in een winkel en dan denk ik vaak over de klanten Waar bemoei jij je toch mee!!!:x
    Als ik dan fooi krijg en ze zeggen hier voor de kinderwagen. Voorheen deed me dat helemaal niks maar nu heb ik echt het idee dat ik mij moet verdedigen.

Maar goed, ik ben mijn frustaties weer kwijt:D.

Allemaal heel veel succes en dvertel en doe wat je gevoel je ingeeft!!!!

Liefs cindy

Deel Deze Pagina