Nee dat kun je misschien niet omdat je dat zelf niet hebt? Nee echt als je het hebt...dan is het echt speciaal....geloof me. Misschien kun je het zelf nu maken voor je kinderen? Begin je zelf een recept...iets speciaals wat alleen jullie kennen en weten...wat een band geeft... Maar misschien is het ook wel iets Italiaans hoor wat wij er mee hebben. Net als dat " mama" wel heel speciaal is. Cultuur dingetje dat Hollanders niet snappen
Wij hebben wel een recept dat we vaak met de kinderen maken, dat schept zeker een band... Maar dat heeft niks met geheimhouding te maken; vooral het samen maken en eten schept die band. Iedereen die het receptje wil, mag het hebben om het ook fijn samen te maken en te eten, dat neemt mijn plezier en band met mijn kinderen niet weg ofzo...
nee hoor geen behoefte aan...zoals ik zei deel ik graag mijn suc6 recepten, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik heb wel.dingen die ik graag met mijn kinderen maak, maar wat maakt het uit of ik dat daarna aan een vriendin geef? Daar wordt onze beleving toch niet minder van?
Haha super triest Wat een onzin om een recept niet te willen delen met anderen. Ik kan geen enkele zinnige reden bedenken om het voor jezelf te willen houden, behalve inderdaad als je een restaurant runt. Mijn moeder heeft ook een paar speciale recepten van mijn oma gehad en iedereen die het wil hebben krijgt het natuurlijk.
Haha dat mama heel speciaal is snapt deze hollander heel goed! Mijn moeder is heilig!! Dat stukje van de recepten snapt deze hollander dan weer niet.
Hier dus wel...echt een geheim dat alleen wij weten. Maar dit is echt sowieso met recepten wel wat van mijn vaders kant...zijn moeder...grootmoeder, overgrootmoeder... Echt een eigen dingetje. Ik blijf het echt speciaal vinden en ben ook heel blij dat we het hebben. Vandaar dat ik dus ook echt een receptenboekje ga maken.
Bij ons mogen en worden zelfs de Italiaanse recepten met iedereen gedeeld. Ook eigen recepten van grootouders. Juist fijn om iedereen mee te laten genieten. Beleving met familie wordt er niet minder om in mijn ogen. Maar ach ieder zijn ding.
Maar dat geldt toch voor vrijwel alles hier op zp? Ik vind onbenullig leuk, daarom kom ik hier reageren
Doe niet zo denigrerend Doe ik ook niet. Ieder zijn ding vind ik ontzettend flauw opgeschreven...alsof dat iets is wat vreselijk raar is. Als iemand iets doet omdat ze dat heel speciaal vinden is dat niet iets om zo neerbuigend over te doen. Als jullie wel willen delen...prima. Dat is toch iets wat je dan leuk vindt om te doen? Wij vinden het leuk om dat speciaal voor ons te houden. We eten het trouwens ook alleen met elkaar...dus er is ook niet een situatie waarbij een ander het recept zou kunnen vragen...dat is dan ook wel weer zo.
Eh? Je doet minstens even denigrerend hoor? En zo denigrerend reageert Madeliefje helemaal niet. Ieder z'n ding zegt ze toch?
Nee dat doe ik niet. Ik snap dat mensen het wel willen delen...maar blijkbaar is het niet delen een schande? Maar ik lees de post misschien anders dan jij....laten we het daar op houden...
Ik heb geen geheim recept. Maar is er is wel 1 recept die mijn schoon familie en ik graag willen hebben. Dat zijn de gevulde eieren van mijn schoonmoeder. Die maakte ze altijd met verjaardagen enz. Helaas is mijn schoonmoeder al 21 jaar geleden overleden. Ik heb haar nooit gekend. Zou graag gevulde eieren maken voor mijn man, die smaken naar vroeger.....
Ik heb een 'dingetje' met mijn schoonmoeder over Chinese tomatensoep. Ze probeert al jaren het recept uit me te krijgen, maar ik geef niet toe (ze weet niet dat het gewoon via Google te vinden is). Het is bijna een soort van 'grap' geworden. Elke verjaardag probeert ze mijn soepje te overtreffen en haar zoon is de jury. Is haar overigens nog niet gelukt moet ik zeggen . Ze gaat namelijk steeds de mist in met het 'zoetje' uit de soep.
Bedoel het absoluut niet denigrerend, flauw of neerbuigend. Mocht het zo overkomen, excuses. Denk dat het er vooral aan ligt dat ik dit in mijn omgeving niet zie. Recepten worden juist volop gedeeld. Heb nog nooit echt van een geheim recept gehoord dus vandaar dat het misschien op mij wat gek overkomt. Maar absoluut geen schande. Jullie doen het zo, wij zo.. Niks op tegen. Reageerde alleen even hoe het bij ons gaat en dat iedereen dus zijn/haar eigen ding doet ondanks (deels) zelfde cultuur. Maar nogmaals; was geen aanval.
Nee sorry...ik las het zo en dacht later ook...je kunt een post ook op verschillende manieren opvatten. En vooral als je dus jezelf aan aangevallen voelt door sommige reacties voelt elke andere reactie ook als aanval. Voor mij is het inderdaad wel belangrijk...vooral omdat mijn vader al overleden is toen ik 12 jaar was. Daarom is het erg speciaal geworden om vooral zijn eten te maken. Zeg maar in ere te houden. En vooral ook echt iets van ons te laten zijn.
Hier zeg ik ook wel eens is geheim maar gewoon voor de fun. Mijn moeder en zusje vinden alles lekker wat ik maak en dan willen ze weten hoe ik dat maak. Dan vertel ik het maar op 1 of andere manier krijgen ze dat nooit zo lekker en dan moet ik het maken.... Best grappig
Ik kan dat ook niet begrijpen, hier vind ik het juist leuk als ze recepten vragen. En ergens hoop ik dat ik ooit een punt bereik dat ook al hebben ze het zelf geprobeerd te maken, dat het toch niet zo lekker was als die van mij haha.