Geheim recept?!

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Snap helemaal dat deze recepten dan voor jou een stuk specialer zijn dan de recepten die van mijn (over)grootouders komen die ik amper gekend heb voor mij. Deze recepten zullen voor jou meer zijn dan alleen recepten, het zijn ook bepaalde herinneringen. Vooral van jullie laten zijn als jullie je daar goed bij voelen. Niks van mij aantrekken :p

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    :) bedankt voor je fijne reactie. Ja klopt...ik denk dat ik onze recepten misschien ook niet onder de "geheime recepten"moet plaatsen.

Bewaren

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als je op een forum al niet de grootste onbenulligheden van het leven kwijt kunt, waar dan wel? Soms is het gewoon lekker om over onbelangrijke dingen te schrijven en (vooral) te lezen. Voor diepgang kun je op veel betere plaatsen terecht :D

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Stomme is wel dat je me heeeel nieuwsgierig maakt hahah :p Fijn zo'n topic over geheime (voor jullie vooral bijzondere) recepten ;)

5. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik heb een recept voor een ingemaakte wortelsalade van een vriendin gekregen maar ik moest beloven dat ik het aan niemand zou vertellen. Het is echt iets speciaals, een buitenlands gerecht en waanzinnig lekker.

Een andere vriendin had het een keer bij mij gegeten en was helemaal lyrisch erover en vroeg het recept. Ik vertelde haar dat ik het haar niet kon geven en dat snapte ze. Ik voelde me wel een beetje lullig omdat die vriendin altijd hele lekkere dingen maakt en altijd met mij deelt.

Uiteindelijk maak ik nu al jaren die salade voor mijn vriendin in grote weckflessen en zij ligt helemaal dubbel. Het is nl best veel werk om al die salade te maken en zij hoeft het alleen maar op te eten.

Als het op is, "bestelt" ze het weer en sta ik vervolgens weer uren in de keuken. Ach ja, ik doe het met liefde want zij is één van de gulste personen die ik ken.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier zie het juist als een compliment als iemand iets bij mij eet en daarna het recept vraagt.

Ze krijgen daarna ook echt heel gedetailleerd van A tot Z het recept. Dus geheim doen over een recept zit er hier niet in. Maar als een ander dat wel doet maakt het mij ook niet zoveel uit. Ieder zijn ding. Dan probeer ik maar gewoon wat verschillende recepten die mijn vriend google mij geeft.

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Alleen als ik het recept vergeten ben :p

Maar nee 'verder' doe ik niet aan geheime recepten

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb geen geheime recepten en ik ken ook niemand die ze wel heeft.
    Enige nadeel aan mijn recepten is dat wanneer iemand het recept wil, ik alles noteer met termen als "ongeveer zoveel van dit en ongeveer zoveel van dat"

Ik maak veel op gevoel en doe dit al jaren. Hoeveel erin gaat zou ik zo echt niet weten en daarom kan het eten wat een ander dan maakt iets anders uitpakken ;)
    Soort van geheim recept dus haha

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik snap dat ook niet. Tenzij je er geld mee verdient en geen concurrentie wil.

Ik krijg vaker complimenten over dingen, die ik maak. Ik vraag ze dan meteen of ze het recept willen hebben.

Deel Deze Pagina