onze hond

Discussie in 'De lounge' gestart door naomi33, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    wij zijn aan het verbouwen dus geen hek meer om het huis
    ga kijken achter het huis of er kinderen zijn zag niks
    dus honden naar buiten een klein en grote hond
    kleintje kwam weer in huis riep de grote op eens een gegier
    ja hoor de grote hond van ons heeft een meisje gebeten
    man sta nog te trillen meisje haar hele arm onder bloed
    mijn man gelijk gebelt is zijn hond die ook geschrokken
    dierenarts al gebelt kan maandag pas heen ik weet niet wat ik nog meer kan doen ben helemaal van slag:(

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zo, wat een naar verhaal. Maar wat heeft de hond precies dan als ie naar de dierenarts moest? Ik kan me zo voorstellen dat het meisje naar de dokter/ eerste hulp moest.

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

Nou ik zou toch goed nadenken of je die hond wil houden als je zelf ook een kleine krijgt;)

sorry hoor maar zou toch wel heeel erg boos worden als ie mijn kind zou bijten

4. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    hij gaat ook weg onze hond :x
    we proberen die fokkers te bereiken waar wij de hond weg hebben
    en maandag kunnen we bij de dierenarts terecht voor een gesprek over de hond en eventeweel in laten slapen

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar wat is er met het meisje gebeurd na de 'aanval' en hoe gaat het nu met haar?

6. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ze is nu met haar moeder naar het ziekenhuis ga straks nog ff heen om te kijken hoe het met het meisje is

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bereid je maar vast voor op een boze reactie van deze familie. Dat kan ik me zo voorstellen in ieder geval.

Het is wel een vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat jij ook staat te trillen op je benen en niet goed weet wat je aanmoet met de situatie. Veel sterkte!

8. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ja dat snap ik zou zelf ook ook woest zijn als mijn kind door een hond wordt gebeten
    wat mij betreft gaat die hond gelijk weg

9. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Wat een verhaal, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! wat voor hond is het? Hoe oud enzo... En hoe is het precies gegaan, of weet je dat niet? Ik zou zowieso een ander huisje zoeken hoor, maar voor in te slapen moet je wel weten hoe het is gebeurd. Misschien lag de hond lekker in het zonnetje te slapen en is het meisje er opeens opgesprongen (ik noem maar wat)

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Wat vervelend dat it is gebeurd zeg..
    Als ik jou was zou ik tot de tijd dat je hond nog geen andere baas heeft hem een muilkorf omdoen..
    Tegenover de ouders van het meisje staat dat misschien ook "netter".. Je hebt dan in ieder geval een maatregel genomen, en hij kan dan niet nog een keer bijten..
    Gelijk in laten slapen is ook weer zowat, misschien kan hij ergens oud worden waar geen kinderen zijn / komen..
    Begrijp me niet verkeerd hoor, het is wel erg wat de hond gedaan heeft, maar ik vind gelijk inslapen ook weer zo qruw..
    Heb je gezien wat er is gebeurd?? Zo niet, misschien deed het meisje hem wel pijn.. (oke bijten hoort dan niet, maar je weet de situatie dan niet)
    Heeft hij al vaker gebeten?

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Precies Nanni! Ik snap je schrik en je angst en alles maar laat je alsjeblieft niet door emoties leiden. Je weet misschien niet wat de kinderen hebben gedaan en was het niet uit valsheid maar uit schrik en pijn.
    Mocht je niet meer voor de hond willen zorgen, kun je hem ook laten herplaatsen via fokker, herplaatsservice, asiel etc. Rigoreuze maatregelen kunnen altijd nog.

Heel veel sterkte de komende tijd! Het zal zeker niet makkelijk zijn omdat je misschien ook met de emoties geconfronteerd wordt van de ouders van dat meisje.

12. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    het meisje heeft niks gedaan ze liep met haar hondje op de arm het meisje is 16 en doof stom dus ook heel erg geschrokken
    onze hond is een terveurnse herder hij gaat zondag naar zijn vorige baasjes op een boederij
    met het meisje gaat het goed ze heeft 2 diepe wonden op de arm
    ze heeft een kuurtje gekregen van 7 dagen
    ik heb met haar moeder gepraat ze is blij dat de hond weg gaat maar we mochten hem niet in laten slapen dat doen wij ook niet hij gaat gewoon naar zijn vorige baasjes dat was goed vond dat meisje
    ze is nu met mijn dochtertje aan het spelen

13. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik vind het inderdaad ook kort door de bocht om meteen de zeggen dat de hond het schuld is en dat ie dan maar weg moet cq. laten inslapen.

Je weet toch niet wat eraan vooraf is gegaan, misschien was het een reactie van de hond op iets wat het kind gedaan had....

Feit blijft wel dat het een rotsituatie is en het lijkt me ook heel erg om mee te maken.

Heb je meerdere redenen om aan te nemen dat je hond dit dingen vaker zou doen? Ik zou eerst alles goed uitzoeken voordat je een beslissing neemt.

EDIT: (Ik had je laatste reactie nog niet gelezen, nu dus wel, dus sommige vragen zijn al beantwoord) ;)

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Hoi, wat erg allemaal!
    Mijn ouders fokken zelf Tervuerense herders en het zijn echt schatten van honden. Ik zou de hond zeker niet laten inslapen, hij wou waarschijnlijk vooral de hond op de arm van het meisje hebben denk ik... MAAR er moet me toch even iets van het hart... Waar was de leiband in dit hele verhaal? Dit vind ik toch een grote nalatigheidsfout! Als je geen omheining hebt rond je huis, gelden volgens mij toch gewoon de regels => plasje doen, leiband om en baasje blijft er gewoon bij! Dan kan er nooit niets misgaan!!!
    Nu is je hond de grote schuldige in dit hele verhaal, terwijl dit vermeden had kunnen worden... Het meisje kan volgens mij weinig schuld treffen, ze liep toch gewoon op straat? Daar hoort een hond volgens mij niet los te lopen...
    Hopelijk vinden jullie een oplossing voor de hond (bij jullie of bij de fokker) maar laat hem alsjeblieft niet inslapen hiervoor...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ben het met Ineke eens, niets meer aan toe te voegen.

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Je weet niet wat het hondje deed op het meisje haar arm..
    Misschien deed hij wel agressief en deed jou hond wat terug, en zat helaas de arm van het meisje ertussen..
    Fijn dat hij lekker terug gaat naar de boerderij!

17. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    we laten onze hond niet inslapen
    hij gaat terug naar de fokkers
    ze doen hun plasje op ons gras
    dion heeft een hekel aan alles wat pluizig is en dat was dat hondje ook
    dion wou eingelijk het hondje pakken maar ging mis hij heeft dat meisje gegrepen
    maar dion weet dat wat hij heeft gedaan fout is want hij ligt van af vanmiddag al in de gang oh men kan hier niet tegen doet mij zo zeer
    het is zon lief beest alleen hekel aan pluizige dingen :(
    het beste voor dion is dat hij terug gaat naar de fokkers ik zal er wel heel moeilijk mee krijgen (huilen)
    inslapen doen wij niet dat wou de dierenarts wij hebben de fokkers gebelt alles uitgelegd en daar is dion weer welkom

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    waarom dan weg als je weet wat het probleem is? Jou hond is niet de enige waakze, of de enige hond die een hekel heeft aan andere honden... Hoeft toch niet gelijk te beteken dat ze met je kindje niet te vertrouwen is???
    Dan zou 1/3 van de hondenbevolking herplaatst worden. Is gewoon iets waar de baas rekening mee moet houden. Je had hem niet los moeten laten en nu moet hij naar een andere baas??? Wel snel besloten vind ik maja wie ben ik.

Anderzijds vind ik het zeker sneu en een rot situatie voor alles partijen en fijn dat de moeder van het meisje het nog goed oppikte iig. Maar hoop toch dat je nog even reel nadenkt alvorens je hond weg te doen...
    Suc6

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja dat snap ik wel maar wat als haar eigen kindje dit zou doen
    ik zou de hond ook weg doen die van ons had mijn man gebeten\
    en als ze eenmaal de baas bijten is het klaar.
    Hij woont nu bij een hele lieve vrouw zo kan het dus ook

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je na 1 zo'n incident je hond de laan uitstuurt en dat inslapen zelfs in je hoofd is opgekomen.
    Jou hond is weliswaar degene die gebeten heeft maar jij bent de grote schuldige in dit geval, jij bent diegene die moet zorgen dat je hond niet buiten eigen muren komt en al helemaal niet als deze niet te vertrouwen is met (kleine) hondjes.
    Neemt natuurlijk niet weg dat het voor het gebeten meisje vreselijk is.

Ik hoop dat je hond een fijn plekje krijgt bij zijn fokker, dat hij daar mag blijven en dat het arme beest niet van de ene naar de andere baas gaat nu omdat hij de stempel 'agressief' heeft gekregen.

Deel Deze Pagina