Van 300 menopur naar 450 ??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Butterfly2405, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    We hebben ondertussen 5 ivf/icsi pogingen achter de rug maar jammer genoeg staan we nog steeds met lege handen.:(

    Aangezien ik al net de 43 gepasseerd ben moeten we de pogingen zelf betalen.

    ik heb altijd max 300 menopur geprikt ( is normaal ook de maximum in België) met meestal 4 a 6 eicellen als resultaat...
    Maar heb nu een dr van wie ik ook 450 menopur mag gaan prikken..maar volgens hem geeft dat niet zoveel verschil.

    We overwegen eventueel nog 1 allerlaatste poging :( maar dan met die 450 in de hoop op toch iets mee resultaat.
    Zijn er hier dames die ook 450 geprikt hebben en veel beter resultaat hadden dan met 300 eenheden ?
    Anders gaat het misschien niet zoveel zin hebben.

    Que bevruchtingen zit het meestal wel goed bij ons en op dag 3 hebben we ook wel vaak 8 cellige.
    Alleen de laatste poging hebben we een dag 5 TP gehad en toen had maar 1 vd 4 embryo's het overleefd tot dag 5... Vermoedelijk door de leetijd van mijn eitjes :(

    Dus gaan we er nog eens voor met 450... Of geven we het op en proberen we nog even spontaan ... Pffffff moeilijk.
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik 'ken' wel patiënten die in Dusseldorf 450 ie gespoten hebben, het is dus niet abnormaal of gevaarlijk.

    Maar of het verschil maakt ligt aan zo veel; je diagnose met name en alle ins en outs daarvan. Je leeftijd zit je helaas enorm tegen, de kansen zijn klein. Het is aan jullie om de overweging te maken om toch deze kleine kans te proberen, want er blijft ook een kans dat het lukt.

    Succes met je keuze, ik hoop enorm dat het jullie gegund is
     
  3. Ervoor gaan zou ik zeker, maar ik ben iemand die, als ik het niet geprobeerd had, zich altijd af zou vragen wat er gebeurd zou zijn als ik het wel geprobeerd zou hebben..

    Wat je eventueel ook nog voor kunt stellen, is een combinatie van medicijnen gebruiken (bijvoorbeeld Menopur én Gonal-F, ik noem maar iets). Dat wil ook nog wel eens voor andere resultaten zorgen..
     
  4. Anja1977

    Anja1977 Fanatiek lid

    22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop ook in Gent en mij is hetzelfde verteld. 300 is de Max en alles wat je meer spuit geeft geen extra resultaat. Als metafoor gaf ze aan: zie het als een emmer waar 1 liter water in past, je kunt de kraan langer open laten staan, maar dat stroomt er toch uit. Meer dan 1 liter past er niet in.
    Maar kan me voorstellen dat er artsen/zkh anders over denken.
    Succes
     
  5. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties.

    Het is ee enorm moelijke keuze. De leeftijd speelt zeker in ons nadeel maar aangezien ik vorig jaar spontaan zwanger werd ( helaas is dat een miskraam geworden) hopen we er stiekem toch nog op.

    Hoop dat er vrouwen reageren die beide gehad hebben ( 300 en 450) en dus kunnen vergelijken ;)
     
  6. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Geen ervaring met zo'n hoge dosis maar ik wil jullie wel veel succes toewensen!
     
  7. mnr

    mnr Niet meer actief

    Geen ervaring met 300 maar bij mij met 225 altijd 1 of 2 eitjes en bij 275 ineens 13.. Dit was bij iui.

    Bij mij maakte 50 bij een hoge dosis dus al veel verschil..
     
  8. Madi78

    Madi78 Niet meer actief

    In Nederland zijn ze niet van die hoge dosis, het VU heeft ons aangeven standaard niet hoger te gaan dan 225 dus kan je helaas ook geen antwoord geven. Ik heb zelf bij alle ivf/icsi pogingen maar drie embryo's gehad ( los van het feit dat deze het dan niet allemaal redden) wilde nu bij onze nieuwe poging die we zelf moeten betalen ook de dosis omhoog om meer eitjes te krijgen maar in het VU gaat dat niet lukken. Daarnaast zeggen zij dat hogere dosis niet wil zeggen meer of betere eitjes. Je kan tig foliken krijgen maar die hoeven niet allen gevuld te zijn. Terwijl die wel veel meer buikpijn kunnen veroorzaken doordat ze tegen elkaar aan zitten. Zou de arts vragen wat hij als voordeel of nadeel ziet. Hij durf het aan zeg je, dan lijkt het mij dat hij er medisch achter staat. Succes met je keuze
     
  9. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties !!

    Ik zit in twijfel om nog die ene poging te doen.
    Buiten dat het financee een grote kost is, is het ook lichamelijk en emotioneel zwaar.. Maar dat weten jullie allemaal :)
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb beide hoeveelheden gespoten. Maar ik ben niet goed referentiemateriaal: mijn eieren waren wat bizar slechte kwaliteit (zwangerschap nu is dan ook mbv ecd).
    Ik kreeg niet meer eieren met 450 dan met 400 of 300 ie. Maar wie weet had ik met opnieuw 300 of 400 wel minder eieren gehad.
    Ik hoor echter wel van andere dames dat het verschil kan maken, idd ook de combi menopur en puregon. Ik zou het zeker proberen: ik geloof er niet in dat het kwaad zou kunnen.
     
  11. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maartje, dankjewel voor je reactie.
    Ik ben nog steeds in twijfel, maa tijd brengt raad..

    Proficiat met je zwangerschap trouwens en dan nog een tweeling... Zoooo cool !! Geniet ervan
     
  12. Dieuwke73

    Dieuwke73 Lid

    12 nov 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai ik ben 41 en kreeg ook te horen dat 300 het maximum was en meer spuiten geen zin heeft. Net als Shadixx las ik on line over betere resultaten met een combinatie van Gonal F en Menopur. In het OLVG wilden ze daar echter niet aan. Welk protocol (lang of kort) gebruik je? Ik had duidelijk een lagere opbrengst bij het korte.

    Het valt me op dat wel heel gemakkelijk wordt gezegd dat als je ouder bent het niet blijven plakken door de slechte kwaliteit van je eitjes komt. Soms kan het (ook) een ander probleem zijn. Denk aan een immuniteitsprobleem of een te hoge TSH (schildklierwaarde). In Nederland zeggen ze dat zo lang de TSH waarde tussen de ik geloof 0,4 en 4,0 is, de schildklier geen rol kan spelen. In de VS adviseren internisten echter bij een waarde hoger dan 2,5 levo-thyroxine te slikken igv IVF en dat schrijven ze in dat geval ook voor in UZ Gent. Geen idee of het werkt voor mij qua zwanger worden/blijven maar mijn TSH is naar beneden van 3,1 naar 1,1 en ik heb meer energie en geen acne meer:)
     
  13. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie Dieuwke.

    Bij de eerste 2 pogingen hadden ze niets van mijn TSH gezegd, was rond de 1. Maar na die 2 pogingen was die ontzettend laag nl 0,06.
    Maar de endocrinoloog dacht dat het vanzelf zou stabiliseren, wat ook eo was.
    Maar nadien stond die toch rond de 2. Op zic noch vrij normaal maar had dan toch achter eythyrox gevraagd en die slik ik nu.
    Voor de rest vinde ze geen probleem dus ik steek het zelf ook op de leeftijd van de eitjes.
     

Deel Deze Pagina