geheimen, maar dit wilde ik echt niet weten!

Discussie in 'De lounge' gestart door redbulletje, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I Love My Kids

20 jan 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alle reacties gelezen, maar het eerste dat ik zou doen als mijn zwager dit aan mij opbiechtte was mijn man bellen!!
    Mijn man zou daar niet eens kwaad om worden maar het eerder heel vreemd vinden en er denk ik zelfs om kunnen lachen.
    Als je zelf een goed huwelijk hebt en je geen gevoelens hebt voor je zwager zou ik me niet zo druk maken.
    Beetje ongemakkelijk als je hem ziet maar verder hoeft er niks te veranderen.
    Ik zou het niet aan mijn schoonzus vertellen en verder ook aan niemand vertellen behalve mijn man.
    Tegen je zwager zeggen dat hij zijn gevoelens beter voor zich kan houden omdat het niet wederzijds is.

2. AliceK

AliceK Lid

16 aug 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik zal dit niet serieus nemen. Kom nou toch, iemand die al 8 jaar verliefd op je is... Ik zou er knetterhard om moeten lachen!! Wat een sul.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het enige wat ik wil zeggen over de situatie is dat ik het echt zo ontzettend bizar vind dat je je man niets verteld!!!
    Ik zou mijn man direct gebeld hebben en ingelicht dan hadden we samen wel besproken wat we er wel of niet mee zouden gaan doen. Maar heel zeker dat ik mijn man direct zou inlichten ik zou dat niet eens kunnen om dit "geheim" te houden tegenover mijn man. Dit hoort hij gewoon te weten.
    En als je zwager dan wil scheiden of weet ik veel is dat jou schuld in elk geval niet. Dadelijk gaat dit door en komt je man erachter dat jij dit al veel langer wist nou dat zou ff rauw op zijn dak komen dan zeg!
    Nee echt meid zoiets moet je met je man delen en "oplossen"

4. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik maak hier zelden een topic mee waarin iedereen het met elkaar eens is. TS heeft zelfs een nieuw account aangemaakt om dit verhaal met ons te delen. Maar luisteren naar onze adviezen, helaas.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Kan je het niet een beetje "luchtig" brengen naar je man toe?
    Zoiets als weet je wat me nu toch gebeurde. Zwager belde me dat hij verliefd op me is. Ik wist wel dat hun huwelijk niet je van het was, maar dit had ik echt niet aan zien komen. Had jij zoiets verwacht?
    Maar ja ik heb gezegd dat het niet wederzijds is.
    Dan heb je het verteld maar laat je meteen zien dat het voor jou totaal niet zo is.

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Eerst had ik je het advies gegeven niks tegen je man te zeggen, maar nu ik dit lees adviseer ik je om het toch echt tegen je man te zeggen.
    Echt doe het laat alles aan je man lezen wat je zwager je stuurt en dit topic desnoods ook! Je zwager moet het maar uitzoeken als hij in de shit komt, hij heeft er zelf voor gezorgd.

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Precies.
    TS: als iedereen hetzelfde roept, dan zit er meestal wel een grote kern van waarheid in! Dit is een kruispunt en wij zien jou allemaal de weg nemen die richting een afgrond gaat. En ondanks alle waarschuwingen blijf je stug doorlopen. Denk er nou nog eens goed over na!

8. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch moet je iemand gunnen om het op haar eigen manier te doen. Dat wij massaal iets roepen betekent niet dat ze dat niet begrijpt, maar er is natuurlijk altijd een reden als iemand iets anders doet.

9. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt hoor, ze mag het ook op haar manier doen.
    Maar in haar eerste post vraagt ze om advies. Maar blijkbaar wil ts geen advies, maar alleen haar verhaal kwijt. Ook prima.

10. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou even op marktplaats enzo kijken of er een hometrainer te koop staat in de buurt. Daarbij gaat hij je denk alleen maar verder pushen. Want als hij het nooit zou toegeven en nu zwart op wit zet dan maakt het je niet uit als het verhaal uitkomt. Anders zou je nooit bewijs geven.

Kan je niet je man een brief schijven als je het niet durft te vertellen. Of steel ze huis sleutels desnoods dat hij niet boos erheen kan gaan. Verzin iets. Je gaat hierzelf alleen nog maar meer mee in de problemen komen. Zeker als blijkt dat hij rare advertenties zet op jouw adres.

11. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik zou het ook aan je man vertellen hoor. Dit soort geheimen laat je toch niet achterwege voor je man. Het stelt toch niks voor voor jou? Dus dan zal deze info tussen jou en je man toch geen problemen geven.

12. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    En wat is je keuze geworden? En nog iets gehoord van je zwager?

13. redbulletje

15 apr 2016
    16
    0
    0
    Ik weet dat vertellen het beste is, maar ik zie er een beetje tegen op. Ik ben gewoon zo bang dat, als het uitkomt, het einde huwelijk is voor mijn schoonzus. Ze zal mij de schuld geven en dit aan iedereen vertellen. Ik weet dat het huwelijk van hen slecht is, maar dat weet de buitenwereld niet. Dat hoort bij onze cultuur. Het opscheppen hoe goed je het hebt en hoe perfect je huwelijk is. Scheiden is taboe, alleen met een geldige redenen.

Door dit te vertellen heeft ze een geldige reden en wordt de schuld bij mij neergelegd. Ik ben degene die haar huwelijk heeft stuk gemaakt. Dat het mijn schuld niet is en dat ik er niks aan kan doen, dat zal niemand zien. Hopelijk snappen jullie nu, waarom het zo moeilijk is om eerlijk te zijn.

Wbt zwager. Gisteren heb ik hem gezien en de situatie was wat ongemakkelijk. Zijn blik was: verdrietig en gepijnigd. Ik heb geprobeerd om zo normaal mogelijk te doen, maar het liefst had ik hem genegeerd.
    Toen hij mijn dochter kwam brengen heb ik het voornamelijk tegen nichtje gesproken. Ik durf hem niet eens meer aan te kijken. Zijn blik is doordringend en de gedachtes die hij erbij heeft maken de situatie totaal ongemakkelijk!

Ik hoop ergens nog steeds dat hij zegt 'grapje', maar dat zal wel niet komen.

14. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als hun huwelijk kapot gaat komt dat niet door jou. Jij hebt toch niks gedaan. Je bent in je hoofd allemaal scenario's aan het bedenken, maar het kan misschien wel heel anders lopen.

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit vind ik ook!

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    nee eigenlijk snap ik het nog steeds niet. Want als je het je man verteld, betekend het toch niet dat hij direct naar je zwager rent? Je gaat dus nu iemand beschermen, waar je niet mee bent getrouwd? En voor je man heb je geheimen. Is voor mij echt de omgekeerde wereld.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee sorry maar ik snap nog steeds niet waarom dit moeilijk moet zijn om te vertellen tegen je eigen man.
    Je eigen man gelooft jou toch zeker wel gewoon! Je zegt dat niemand kan zien dat het jou sxhuld niet is maar jou man toch zeker wel. Je maakt de situatie steeds lastiger voor jezelf door er zolang mee door te gaan zonder je man iets te vertellen ik begrijp dat echt totaal niet gewoon het spijt me.
    Dat je man er ooit achterkomt en dan blijkt dat jij dit al die tijd al wist lijkt me vele malen moeilijker voor je man dan nu eerlijk te zijn. Jij hebt toch niets te verbergen dan doe niet zo moeilijk en ben eerlijk tegen je man en stop met doem denken!

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sluit me hier verder volledig bij aan.

19. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Sluit me hier bij aan..

20. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Ja kan het in je hoofd veel lastiger maken dan het misschien in werkelijkheid is. Maar ik zou het toch echt vertellen!! Misschien kan je aan je man vragen niks te zeggen tegen zwager en z'n zus zodat je zwager zelf de kans krijgt evt zelf te vertellen of het hierbij te laten.
    Maar als de bom eenmaal barst dan heb je je man buiten al gehouden en kan het alleen maar erger worden.
    Dan kan je beter al de mensen laten praten dat het jou schuld is (terwijl ze heus ook wel beter weten ) dan dat het met je man straks foute boel is doordat je hem eigenlijk een soort van bedrogen hebt door het te verzwijgen.

Deel Deze Pagina