Hey allemaal! Ik was toch wel erg benieuwd wie verteld gewoon openbaar de naam van je ongeboren kindje? En wie houd het nog even geheim? Ik ben erg slecht in geheimpjes bewaren maar het lukt me aardig goed tot nu toe. Nu hebben me zwager en schoonzus wel hun baby's naam openbaar gemaakt die zijn 8 weken minder ver als dat wij zijn. Nu gaat het toch wel kriebelen.. Maar me man wilt het echt nog even geheim houden.. Dus wie verteld het? En wie laat het tot de geboorte geheim?
Hier wisten sommige mensen het. Ik schreeuwde het niet van de daken maar een aantal mensen dichtbij wisten het
Wij houden het geheim. Iedereen mocht alles weten, ook t geslacht, alles behalve de naam. Die hebben wij samen uitgekozen en wil niet voor de geboorte allerlei meningen horen die ons kunnen beinvloeden daarbij is de 2e naam een vernoeming naar een familielid dus is dat straks ook meteen een verrassing bij de geboorte!
Hier gewoon verteld alle keren zodra we het geslacht wisten. Ik snap echt niet waarom daar zo geheimzinnig over gedaan zou moeten worden.
Hier houden we de naam echt geheim voor iedereen. Ik vind het juist gek als iemand deze wel al bekend maakt.
Geheim We hadden wel gevraagd wat iedereen dacht voor naam het zou worden, niemand heeft het goed geraden
Wij vertellen wel geslacht, maar geen naam. Hoop dat dat goed gaat zo lang, want ben wel een beetje bang dat ik me verspreek! Verder gebruiken we onderling vooral haar 'werktitel' en nog niet haar echte naam, dus dat scheelt Enige die we het hebben verteld was de dame die de 20wk echo deed, die terecht opmerkte "mij zie je toch nooit meer!" dus dat was de eerste die het wist
Wij houden het geheim. Af en toe vind ik dat wel moeilijk want ik wil zo graag de reacties horen. Mijn man wil graag een (bescheiden) tattoo laten zetten met de naam van de baby en vandaag hebben we in de tattooshop een ontwerp laten maken. Met naam en al. Geen probleem dachten wij, niemand kent ons daar. Bleek de dame die het ontwerp maakte uit onze woonplaats te komen en dat mijn man en zij veel gemeenschappelijke vrienden op Facebook hebben. Toen hebben we maar even gevraagd of ze beroepsgeheim had. 😄
Mijn zusje en zwager ( de peetouders) wisten het al voor de geboorte. Met mijn zusje had ik het dus ook gewoon over Tobias ipv over "de baby". En toen 2 weken voor de uitgerekende datum praatte ze haar mond voorbij tegen mijn ouders Zelf moest ze ervan huilen zo erg vond ze het, maar ik vond het eerlijk gezegd niet zo erg.... Als het aan mij had gelegen had ik het ze allang verteld namelijk, maar mijn moeder wilde het eigenlijk niet weten
Hier mag iedereen het weten hoor. Zo heet ze nu al voor ons, ik vind het juist gek om dan geheim te houden, ze hoort er nu al bij. Als iemand het niet wil weten dan respecteer ik dat.
De naam sowieso niet voor de geboorte. Wij willen de naam echt samen kiezen en aangezien mijn partner niet nederlands is moeten we onze eigen weg zoeken wat naam betreft. De naam moet in beide landen uitspreekbaar zijn, bij de achternaam passen en dan moeten wij hem allebei nog mooi vinden ook. En dan willen we absoluut geen kritieken van familie etc. Dat maakt het dan alleen maar moeilijker. We weten zelf sinds twee weken het geslacht maar dat houden we ook voor ons zelf. In zijn cultuur is dat absoluut niet gebruikelijk, maar daarom juist extra leuk vinden wij.
Wij hebben het bijna iedereen al verteld. Sowieso iedereen die ernaar gevraagd heeft en mensen waar we veel contact mee hebben. Ik beleef er absoluut niks aan als wij het geheim houden, ik heb een hekel aan geheimen En wij riepen vanaf ons 16e al dat als we een zoon zouden krijgen we die Robbin zouden noemen en als we een dochter zouden krijgen, zouden we haar Dominiek noemen. En dat laatste doen we dus ook Ik vond het eerst heel vervelend dat mijn schoonmoeder het geslacht niet wilde weten en toen ik zoveel moeite deed om het te verbloemen (boxkleed op de kop enz), kwamen we erachter dat ze het dus al wist.
Wij hebben zowel geslacht als naam voor iedereen geheim gehouden, zodat het voor iedereen nog een verrassing was bij de geboorte. Wij waren er zeer goed in, want ondanks dat iedereen met allerlei trucjes probeerde te achterhalen wat het geslacht was hebben we echt niets verklapt. Zijn we nog steeds trots op haha
Enkele mensen hebben we het bij de eerste verteld, bij de tweede waren het minder mensen. Het geslacht mocht iedereen van mij weten, de naam was ik minder publiek mee. Geen idee waarom, voor mij voelde het goed
Hier geheim tot de geboorte. Ik ken niemand in mijn omgeving die het van te voren al had verteld. Maar misschien is dat juist weer ouderwets 😉
Wij hebben bij onze eerste geslacht en naam geheim gehouden. Ik had er geen moeite mee om het geheim te houden, voordat we wisten wat het was hebben we de beeb omgedoopt tot hij als we het over hem hadden. Het bleek ook een jongen te zijn, maar op die manier hebben we ons nooit versproken. Zo hebben we het ook uitgelegd aan mensen. Voor het gemak is het een hij. Ik heb me expres wel eens 'versproken', waardoor mijn zusje er heilig van overtuigd was dat het een meid was. Ze mocht alleen van haar vriend nog niks kopen, haha! Maar goed ook. Naam waren er ook veel verbaasd over aangezien hij is vernoemd wat ze niet hadden verwacht. Die konden we ook niet eens bekend maken voor de geboorte al hadden we dat gewild. We hebben zelf pas 6 dagen voor de geboorte de knoop doorgehakt. Dit keer houden we het ook beide geheim. Als het goed is weten we het geslacht zelf over uiterlijk 3 weken. Dan gaan we ook namen bedenken en hopelijk zijn we er eerder uit dan de vorige keer. Geslacht bekend maken ken ik wel, namen voor de geboorte in mijn omgeving niet tot nu toe. Al heb ik wel een vermoeden naar de 2e naam van mijn toekomstige nichtje.
Hier is het vrij normaal dat iedereen geslacht en naam te weten krijgt ruim voor de geboorte. Wij hebben over de naam gebrainstormt en gekozen samen met onze andere kinderen van 6 en 5. We wilden de naam geheim houden, maar niet echt topgeheim meer als leuk geheimpje dat alleen papa,mama en zusjes de naam weten. Is half gelukt dames hebben zich wel eens versproken.