Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik geslacht en naam al wist (zelfs een keer de inleid datum) en ik vond dat niet zo leuk. Was toen alleen wachten op het telefoontje dat hij/zij geboren was. Nu ik zelf zwanger ben en de naam al weet vind ik het wel lastig om de mond dicht te houden maar ik doe m'n best om niks te zeggen (al snap ik nu wel dat mensen het bekent maken haha)
hier is het simpel, weten zelf niet wat het word dus kunnen we onze mond ook niet voorbij praten hihi
Zo deden wij het ook, van beide kinderen wisten we het geslacht niet en de naam hebben we ook niet bekend gemaakt. Ik vind het leuker zo.
Wij willen niet weten wat het wordt, en de namen worden ook absoluut niet verteld voor de geboorte. Ik had een vriendin die vertelde dat ze een jongetje zou krijgen en noemde hem ook steeds bij z'n naam.. Vond het helemaal niet leuk. Het gaat er niet om dat je er geheimzinnig over doet, ik vind het juist ook een leuk idee om daar samen met je partner over te fantaseren en denken. Vind het leuk dat er nog iets van een verrassing overblijft.
hier ook de namen pas bij de geboorte bekend. heb ook al verschillende keren meegemaakt dat mensen de naam wel zeggen en dat vind ik echt niet leuk!!
Wij willen het geslacht en de naam geheim houden. De kinderen weten het geslacht wel en als ze dat verklappen vind ik het geen ramp. De naam (waar we denk ik bijna uit zijn) vertellen we niet aan de kinderen zodat ze dat niet geheim hoeven te houden. 1geheim is tenslotte al moeilijk genoeg. ik vind het altijd een beetje van raar als ik al weet hoe iemand zijn of haar baby gaat noemen.
bij onze eerste zwangerschap wist iedereen onmiddellijk (na geslachtsbepaling) dat onze zoon Menno ging heten bij de tweede wist iedereen de namen al voor de geslachtsbepaling hier geen geheimdoenerij
Bij mij weten een aantal naasten van me de namen die ik zowel als jongen of meisje graag zou willen gebruiken ..maar voor de rest houd ik t stil tot t geboren is
Hier maken we het pas bekend als deze dame geboren is bij onze zoon ook pas verteld toen hij geboren was.
Wij hebben het geheim gehouden; meer om ons niet te laten beïnvloeden door meningen. We vonden het moeilijk en hadden uiteindelijk zoiets van: jaaaa, dit is hém gewoon. Maar omdat het de tweede naam van mijn partner is, een vernoeming naar mijn schoonvader en een derde naam die ik hartstikke leuk vond maar té vaak voorkomt en we daarom niet als 'de naam' bestempelden; hebben we de naam stil gehouden... Gelukkig hebben we er achteraf ook geen commentaar over gehad (niet dat we er dan nog iets aan zouden doen ofzo). Er was 1 persoon die een grapje maakte door de naam van mijn partner om te draaien. *eerste naam* tweede naam* krijgt een zoon genaamd *tweede naam* eerste naam*, whaaaaahahahaha, dat zou ludiek zijn. Die persoon kon ik op dat moment wel killen
Hier blijft de naam ook geheim. Vooral schoonmoeders heeft hier erg veel moeite mee en vind het niet leuk dat ze niet vantevoren aan de naam kan wennen. Ze blijft ook maar uithoren over welke naam we hebben gekozen, tot nu toe onze mond kunnen houden ondat we geen bemoeienis willen mbt de naam.
Hier bijde keren geheim,alhoewel mijn schoonbroer wel de naam bij de eerste wist omdat hij het geboortekaartje heeft gemaakt. En hij heeft het heel goed geheim gehouden.
Ik heb de naam voor iedereen verborgen gehouden, het geslacht wist alleen mijn schoonmoeder en verder ook niemand. Vindt het toch wel leuk om mensen te verrassen
Hier hebben we het ook geheim gehouden Onze ouders hebben we het bij de geboorte zelfs niet aan de telefoon verteld, hebben gewacht tot ons kwamen bezoeken, ik wou hun reactie zien en die was gelukkig goed
Waarom vind je dat raar? Ik vind het juist heel prettig, dan kun je je er meer bij voorstellen vind ik, dan blijft het niet zo abstract. Ik vind het tevens fijn dat we gewoon over haar kunnen praten zonder dat ik bang ben dat ik mie zal verspreken.
Ik vind het leuk om het geheim te houden, er mag nog wel een verrassing zijn bij de geboorte vind ik. Het geslacht vertellen we ook alleen aan directe familie. Niet iedereen hoeft alles gelijk al te weten vinden wij.
Ik snap de redenatie 'we houden het geheim want we willen geen bemoeienis' niet zo... Als je een besluit hebt genomen heb je toch een besluit genomen en valt er weinig meer aan te bemoeien lijkt me?