Wij zijn nog niet zo ver. ben pas net zwanger van de eerste. Maar als het zover is, dan mag iedereen(die het wil) het geslacht weten. Maar de naam die blijft geheim. Want als er iemand er kritiek op heeft, dan gaan wij weer twijfelen. Terwijl het allerbelangrijkste is dat wij de naam mooi vinden
Hier blijft de naam absoluut geheim! Een naam is zo erg aan smaak verbonden.. Ik vind dat mijn vriend en ik samen een naam moeten verzinnen en heb geen behoefte aan mensen in de omgeving die zich ook geroepen voelen om mee te beslissen over de naam van óns kind. Want dat gebeurt er als je de naam al gaat vertellen: mensen hebben er een mening over. Positief of negatief. Als ze de naam pas na de geboorte horen dan heb je dat niet, de naam staat dan vast of ze hem nu mooi vinden of niet
Namen zijn hier altijd topgeheim geweest. Bij onze overleden dochter is het dan ook nog veranderd toen bleek dat zij niet levensvatbaar was. Ik zit ook niet te wachten op commentaar van andere mensen. Onze kinderen, onze namen. En dan te bedenken dat mijn man geen Sinterklaaslootje geheim kan houden. Dit heeft hij toch jarenlang geheim gehouden. Alleen de derde naam van onze zoon, die vernoemd is naar een oom van mijn man, heeft hij besproken met de zoon van de betreffende oom.
Wij hebben de naam niet verteld, wel de tweede en derde naam die onze zoon heeft gekregen. Vind de naam vertellen pas echt leuk als de baby geboren is.
We wisten niet of het een jongen of meisje was maar ook al hadden we dat wel geweten dan hadden we nog niks verteld. We wilden eerst zien of de naam bij de baby zou passen. Straks bedenk je je op het laatste moment toch nog. Ook veel 'gezeur' in de familie om vernoemen enzo, dat deden we dus niet. Als zo'n baby er eenmaal is en je vertelt het dan is er meestal ook geen gezeur want het kind heet nu eenmaal zo. Heb hier ook wel eens gelezen dat mensen de naam al wel bekend hadden gemaakt en dat iemand anders er mee aan de haal ging.... lijkt me vreselijk, vooral als het dé naam is.
de naam blijft hier strikt geheim! Mensen proberen te raden of vragen terloops hoe de kleine gaat heten. In het bijzijn van anderen noemen we hem altijd 'klaasje' dus dat antwoord krijgen ze dan ook mooi. Vind het knap dat ik mezelf nog niet voorbij gepraat heb haha
Wij wisten beide keren het geslacht niet, we kregen een baby genoeg om te weten. De meisjes naam voor de 2e wisten we pas bij 34wk vonden maar niets wat bij de oudste leuk klonk. Nu willen we het weer niet weten. Kan ik me ook niet verspreken ofzo. Heb ook al 2x mee gemaakt bij bekende dachten geslacht y te krijgen en kregen geslacht x.
Mijn moeder wist het. Mijn beste vriendin wist het een week voor de bevalling. Ik wilde het voor de andere echt geheim houden.
Wij houden het geheim....ze mogen alles weten over de bubbie maar de naam blijft nog even voor ons saampjes
Hier weet iedereen het, bij de vorige twee ook. Nog nooit zulke reacties gehad hoor en de naam staat ook echt al vast 😉
Bij de eerste hebben we alleen het geslacht verteld, naam was echt geheim. Mochten we weer zwanger raken dan vertellen we ook het geslacht niet.......wel leuk om het beide geheim te houden. blijft niets meer over van de verrassing als iedereen alles weet, ze weten nog net niet wanneer je bevalt ja tenzij je een geplande keizersnede krijgt (wat hier het geval zou zijn bij een tweede) nee hoor bij een 2de alles geheim (naam, geslacht en datum keizersnede).