Op 15 maart heb ik een geplande keizersnede gehad, herstel ging allemaal goed en redelijk snel. litteken zag er al heel goed uit na een paar dagen volgens de kraamzorg. Nu sinds gister zit er op 1 plek een ''bult'' onder het litteken ( zie foto ) het is alleen pijnlijk als ik eraan zit. anders heb ik nergens last van,ook niet ziek, geen koorts. Is dit een ontsteking ? wie herkent dit en heeft tips wat eraan te doen ? dit is nu de tweede dag, als het morgen niet beter is bel ik maandag de huisarts maar misschien is er zelf wat aan te doen of is het ''normaal'' Ik heb er vandaag maar een gaasje overheen gedaan en af en toe deppen met wat afgekookt water
het lijkt er wel op dat het iets aan t ontsteken is.. gezien het ook wat rood is om de bult heen.. ik zou er voor de zekerheid even naar laten kijken.. je bent verder van huis als het echt helemaal gaat ontsteken.. verder mooi litteken.. kleur zal vanzelf lichter worden.. en dan valt ie nauwelijks nog op..
Ik dacht zelf ook dat je dan koorts erbij had. maar kan het anders niet echt plaatsen. het lijkt alsof er wat onder zit wat eruit wil. het voelt daaronder ook als een harde bult/plek buiten regelmatig schoonwassen weet ik niet wat ik eraan kan doen
masseren? Of mag dat juist niet.....? Ik zou het even met rust laten en maandag naar je HA gaan hoor....
zo zag het er bij mij ook uit, maar erna is het ook gaan ontsteken. Wat een belangrijke indicatie is: voelt de plek warm aan? En je kan het natuurlijk ook even aan de vk hier op het forum vragen.
Ik zou er even naar laten kijken maandag. Het lijkt er wel op alsof het gaat ontsteken. Bij een kleine ontsteking heb je niet direct koorts volgens mij, heb ook wel eens een lichte ontsteking in een wondje gehad, zonder daar erg ziek van te worden. Heb dit iig bij beide ks niet gehad.
Ik neem aan dat je nog wel verloskundige thuis op bezoek hebt gehad nadat je uit het ziekenhuis kwam? De eerste zes weken na de bevalling mag je gewoon contact met hen opnemen. En aangezien ze toch 24 uur per dag bereikbaar zijn, kun je die gewoon bellen. Als ze het niet vertrouwen zal de dienstdoende verloskunidge vanzelf wel langskomen.
Bij mij ging het er na een paar weken ook zo uitzien,na een paar dagen een hele grote bult eronder maar ik dacht het zal er wel bijhoren en bleef er gewoon mee lopen.Ook al keer mee terug naar de gyn gegaan en die zei het moet vanzelf wegtrekken,wond was helemaal dicht alleen voelde hij soms wat warm totdat ik visite had en een knap voelde maar niet pijnlijk ofzo.Ik voelde opeens mijn ondergoed nat worden en dacht wat is dit nou.Nou ja gaan staan en m'n man kijken.Leek wel of er een kraantje was opegezet,5 handoeken vol met wondvocht en heeft nog dagen gelekt!Toen toch voor de zekerheid nog AB gehad want was toch ontstoken. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is maar zou het wel goed in de gaten houden,vooral omdat je wond dicht is en als er wat zit het zich in je buik gaat ophopen zeg , je kan ook even naar de verlosafdeling bellen dat deed ik ook.