Ik heb donderdag een intake voor mijn gebitsprothese. Nu ben ik benieuwd wie hier ervaring mee heeft. En dan voornamelijk... Had je veel pijn? Kon je makkelijk eten, Of kon je veel dingen juist niet meer eten? Hoe ging je herstel? En hoe ging het praten?
Ik heb het niet maar mijn partner wel. Het eruit trekken van alle tanden was een dingetje. Hij heeft best pijn gehad ervan en kon erg lang niets hards eten. De eerste periode sliste hij ook erg. Nu heeft hij een implantaat zodat zijn onder gebit vast zit en dat zit prettiger. Hij is nog steeds blij dat hij het heeft gedaan maar je moet het traject niet onder schatten
Ik heb een volledige gebitsprothese. Nu nog het tijdelijke en donderdag krijg ik het blijvende gebit. Ik ben gigantisch bang voor de tandarts en maakte me enorm druk voor het trekken van de tanden, maar het is me heel erg meegevallen. Eerste paar dagen heb ik op smoothies, soep en vla geleefd maar na een week kon ik alweer zachte broodjes eten. Het herstel ging dus ook heel voorspoedig. Ik heb weinig te klagen gehad wb pijn, nauwelijks drukplekken. Het enige waar ik niet meer in kan bijten is een appel of een dik stuk chocolade. Een groot voordeel: ik ben 8 kilo afgevallen
Oh ik lees mee! Ik ben bang dat ik er vroeg of laat aan moet geloven want heb een bacterie in mijn dna/speeksel waardoor mijn tanden letterlijk wegrotten. Pap heeft het ook en die heeft al vrij lang een kunstgebit maar daf wil ik niet.. hoeveel kostte het ongeveer als ik dat mag vragen? Heb inmiddels niet zo veel kiezen meer en mijn voortanden beginnen nu ook gaatjes te krijgen
Ik lees mee, mijn wortels lossen op en vroeg of laat moet alles eruit . Inmiddels heel wat kiezen minder
Ik heb een volledige gebitsprotese vanaf Dec 2012 en ben er zeer tevreden over! Ik had al slechte tanden en na 6 jaar een blokjesbeugel en een zwangerschap was er veel kapot. Alles waar suiker inzat deed zeer aan mijn tanden. Harde dingen kon ik niet meer eten, warm en koud eten/drinken deed ook zeer. Het zag er ook gewoon niet meer uit en laten repareren kostte mij veel te veel en omdat ik toch al slechte tanden had vond ik het ook zonde van mijn geld. Qua kosten van het gebit viel mij heel erg mee. Het tijdelijke gebit was 100 euro per stuk en mijn huidige gebit was 250 euro per stuk. Ze hebben bij mij alle tanden en kiezen er in een keer uitgehaald onder narcose bij de kaakchirurg en werd wakker met kunstgebit in, dat was het tijdelijke gebit. Na een aantal maanden kreeg ik mijn huidige gebit. Het is mij allemaal heel erg meegevallen, heb niet zo heel veel pijn gehad. Kon vrij snel alles weer eten. Heerlijk om weer eens normaal een pizza uit de oven te eten. Ik zit nu te twijfelen over een klikgebit voor onder omdat mijn kaak natuurlijk een heel stuk geslonken is. Het praten vond ik in het begin wel erg spannend maar al snel ging het gewoon vanzelf