Ha dames! Met 17 weken werd er bij mijn baarmoedermond een poliepje gezien; niks ernstigs en het zou na de zwangerschap verwijderd worden (tijdens zou de bmm kunnen irriteren). Nu ben ik 32 weken zwanger en heb alweer 1,5 week bloedverlies, waarvoor ik vorige week 2 dagen in het zkh heb gelegen. CTG, echo, inwendig onderzoek; alles zag er prima en nog dicht uit. Geen probleem toch, zou je denken, alleen blijf ik dus dagelijks steeds hele kleine beetjes bloed verliezen en dat voelt niet helemaal lekker. Ik heb al vaker teruggebeld naar de VK en die zegt dat het bloedverlies an sich, zolang ik er geen harde buiken/krampen bij heb, niet zo erg is. Ze denken dat het bloedverlies terug is gekomen omdat de baby nu zwaarder is en meer druk geeft op de bmm, op zich logisch. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Er is op internet vrijwel niets over te vinden, als ik op bloedverlies derde trimester of iets dergelijks zoek krijg ik gelijk rampscenario's over placentaloslating bijvoorbeeld. Alvast bedankt! XV
Hee Meid, Ik zag net je berichtje en dacht laat ik maar gewoon in je topic reageren is net zo makkelijk. Ik heb inderdaad ook een poliep op de mijn baarmoedermond gehad. Daardoor had ik enorme bloedingen. Bij de laatste hevige bloeding, helemaal doorweekt van het bloed en met een achter gelaten spoor in het ziekenhuis is de poliep er zelf afgekomen. De gyn vertelde me dat poliepen vaak zelf afkomen met de bloedingen. Je gyn zal nu wel vaker met een eendenbek kijken of de poliep er nog zit. Oja, de gyn heeft bij mij een uitstrijkje van de poliep gemaakt om te kijken of deze goed of kwaadaardig was, gelukkig was het goedaardig. En als je het niet vertrouwd moet je gewoon aan de bel trekken hoor. Ik deed dat ook. Nadat ik gehoord had dat de poliep er af was gekomen was ik erg opgelucht en dacht ik verder te gaan zonder bloedverlies. Helaas was/is er nu sprake van een groot hematoom, dus een rustige zwangerschap heb ik helaas niet. Hopelijk heb je hier iets aan! Liefs Sannie
Dankje Sannie! Wat naar dat het een het ander opvolgt bij je. Het blijft toch elke keer een stressmoment als je bloedverlies hebt. Hopelijk stopt het bij jou nog en kun je de rest van je zwangerschap fluitend door! XV