Strippen 39 weken 1ste kindje zinloos?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammie1982, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even een vraagje. Aanstaande dinsdag ben ik 39 wkn 2 dgn en wil de verloskundige proberen mij te strippen als ik rijp ben.
    Nu lees ik op internet dat strippen bij een eerste kindje voor de 41 weken helemaal geen zin heeft!

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Strippen als je rijp bent??? Volgens mij moet ik nog veel leren want het is voor het eerst dat ik hoor dat dat met me gaat gebeuren... scarry!!:)

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He mammie1982 geen idee. Ik ben afgelopen woensdag gestript met 40w2d, ik had1 cm ontsluiting en de baarmoedermond was zo goed als rijp zoals zij dat noemt, Maar nu is het zaterdag en de beeb is er nog steeds niet en overigens is dit mijn tweede. Ik denk dat het gewoon echt per persoon verschilt. Als het morgen niet spontaan begint verder dan wordt ik maandag ingeleid.

xxx joyce Succes

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    bij de 1e in totaal 3x gestript geweest,
    met 38,5 week (gynea)
    39 weken (vk van het zh)
    40 weken (gynea)
    en met 41 weken hebben ze het toen ingeleid, aangezien ik op 4cm ontsluiting bleef hangen vanaf 38wkn.

Bij de 2e hebben ze 1x gestript nadat ik snachts met ween kwam, die heel afzakte, moest toen na het weekend terrug op controle, op maandag, toen had ik 4-5cm, en afspraak voor de volgende dag in te leiden, tenzij het door zou zetten, maar helaas werd ook een inleiding.

maar bij mij had het wel iets effect maar het zette steeds niet door helaas :(

5. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben bij de eerste wel gestript, maar pas met 41+1. Baarmoedermond was al wel rijp genoeg, maar de kleine nog niet (volledig) ingedaald. Ik zou met 41+3 weer gestript worden, maar dat was niet meer nodig. De avond ervoor zijn de weeen toch begonnen en zette het in 1 keer door.
    Ik denk ook inderdaad dat het per persoon en dan ook nog eens per zwangerschap verschilt.
    Volkomen zinloos lijkt het me zeker niet, anders zou de vk het niet doen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij Levi ben ik gestript met 38+6 dagen want ik zat er lichamelijk en emotioneel helemaal doorheen. Helaas zonder resultaat ( nu deed ze ook maar even rondje van de zaak zeg maar ;) Toen ben ik met 39+3 dagen weer gestript. Bleek toen al 2 cm te hebben en was goed verweekt. Ben toen ook echt goed gestript ( tot ik licht in mijn hoofd werd ) en 2 uur later begonnen de weeën. 6.5 uur later was Levi er. Dus zolang je lichaam er klaar voor is doet het zeker wel wat onder de 41 weken

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier bij Justin (dus de eerste) gestript met 39 weken. S nachts begonnen de weeën! :)

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik wilde hier net een topic over openen. Ik ben nl net gestript en heb gelijk wat krampen. Had 3cm ontsluitng.

Ben ook benieuwd of het aanslaat en wat iedereen zijn ervaringen zijn.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het bij je doorzet, succes !

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xd24: Succes, hoop dat het doorzet! Goed te horen dat het bij sommige dus wel wat heeft gedaan. Het heeft dus wel een kans van slagen. Afwachten maar. Hopelijk ben ik goed verweekt.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben ook gestript met 41.5 dan.. Maar idd had ik 1 cm ontsluiting (anders kunnen ze toch niet strippen?). Na een paar uur begon het te rommelen en in de avond begonnen direct de heftigste weeen die je maar kan voorstellen;) Dus bij mij zeker effect gehad:D

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmm tjahh moeilijk te zeggen bij de een heeft het wel effect en bij de ander niet..het is proberen en afwachten eingelijk.

bij de eerste ben ik met 40 weken gestript..alles zat nog potdicht en ze zei nog dat ze er niet veel van verwachtte maar toch nog geen 3 uur later begonnen de eerste weeen.

Deel Deze Pagina