Hallo allemaal! Ik heb sinds mijn zwangerschap en bevalling een probleem waar ik voor mijn zwangerschap nog nooit van had gehoord, maar ik zit er maar mooi mee!! Mijn geheugen is ZO VEEL slechter geworden!!! Tijdens mijn zwangerschap was het helemaal erg, maar nu 15 maanden na de bevalling is mijn geheugen nog steeds erg slecht en ik ben bang dat het niet meer overgaat. Ik vergeet afspraken, ik vergeet wat ik ook alweer ga doen, ik vergeet wat ik heb besproken met mensen etc. Ik functioneer heus wel en ben niet oliedom geworden, maar toch! Ik baal er gewoon van als weer iemand me belt: euh, jij zou nu toch hier zijn?? Zucht.... Ik probeer alles op te schrijven, maar als ik ook dat vergeet wordt het toch wel erg lastig. Wie herkent dit? En hebben jullie tips? Zou het helpen om te trainen? Wordt het (oh nee) nog erger na een tweede of derde?? Liefs van mama karlien
Hier hetzelfde, ik vraag me af of het idd ooit nog wel goedkomt. Maar ik denk ook doordat het komt dat ik nu meer aan me hoofd heb en met veel meer dingen rekening moet houden als zonder de kleine.
Ik heb ook hetzelfde, ik was altijd keisterk met geheugen maar nu ben ik (nog steeds) een zeef...ik heb laatst zelfs een complete, belangrijke afspraak, over het hoofd gezien, ik kwam er een dag later pas achter. Dat is mij echt nog nooit gebeurd...heel vervelend, heb ook geen tips, behalve agenda overal mee naartoe nemen en open op tafel leggen...
ik laat tegenwoordig steeds de sleutels op de voordeur zitten als ik weg ga , aan de buitenkant van de deur dus! Loop ik gerust een uur door de stad, bedenk ik ineens dat ik mn sleutels kwijtben, helemaal zenuwachtig naar huis crossen, zitten ze nog op de deur . Echt een wonder dat er nog niet is ingebroken...
Pfff idem dito hier, vroeger kon ik makkelijk zonder agenda en nu ben ik al een paar keer een afspraak vergeten....Ook bedenk ik soms iets en dan weet ik het gewoon 2 seconden later niet meer! Heel erg irritant!
Ja, na de zwangerschapsdementie volgt de postnatale dementie . Zo noemen we dat hier en na de 4e komt het volgens mij nooit meer echt goed...
hier net zo.. echt zoo vervelend. ik vergeet echt alles, moet continu mn agenda bij me hebben, en zelfs dán vergeet ik nog dingen... zucht..
heel herkenbaar, dus geen tips. Ben een zeef sinds de geboorte van mijn dochter. HEt gaat nu wel iets beter dan de eerste maanden, maar toch
Oh het is zo herkenbaar! Ik had altijd een goed geheugen en was erg goed in grammatica. Het is allebei een heel stuk slechter geworden, ik weet nu vaak gewoon niet hoe ik dingen moet schrijven en ik lijk heel laks, maar vergeet gewoon van alles. Ik vind het best erg, maar ik heb blijkbaar iets moeten inleveren voor onze 2 mooie dochters en dat heb ik er graag voor over . En bij de 2e is het inderdaad nóg erger geworden... sorry, kan het niet mooier maken dan het is
Oohhh heeeeel herkenbaar hoor!!! Ik had zowat een fotografisch geheugen, maar daar is weinig van over. Ik merk ook dat ik een beetje 'controle' begin te verliezen. Vergeet constant van alles en nog wat, ben zelfs bezig met lijstjes maken (heb ik nooit eerder gedaan). Het ergste is dat ik nu bijv een heel boodschappenlijst maak (ook weer iets nieuws voor mij), en die vergeet ik dan mee te nemen naar de winkel!
Ja hoor heel herkenbaar. Zo had ik nooit een agenda, want ik kon alles goed onthouden. Nu maak ik al een boodschappenbriefje, die ik vaak vergeet, maar ook m et briefje vergeet ik dingen. Zo stond ik deze week 2x bij de kassa met een boodschappenkar en weer mijn portemonnaie thuis laten liggen, zucht...
heel herkenbaar! Het schijnt zo te zijn dat je niet zozeer een slechter geheugen krijgt, maar wel dat je prioriteiten anders liggen, en je dus een selectief geheugen krijgt. Je zal namelijk minder snel iets vergeten wat direct met je kind in contact staat! Althans, dat heb ik ergens gelezen!
Ik dacht dat het aan mij lag maar ben dus niet de enige. Mn hoofd is echt een vergiet de laatste tijd pff niet normaal meer.
hhaha ja ik ken dat helaas!.. na mijn bevalling ik wist letterlijk niets meer.. dit klinkt echt overdreven maar ik wist echt niet wat de gesprek was van mij en mijn man 5 minuten geleden.. en dan zeg ik waar hadden we over? of ik wist niet wat ik gister heb gedaan! dan denk ik huh wat deed ik gisteren? ga ik heeeel diep nadenken maar gelukig werdt het steeeds beter en beter maar daarna werdt ik wer vergeetachtig! maar nu gaat het wel goed alleen soms denk ik gaat dit altijd zo blijven etc? terwijl ik voor zwangerschap pff heel goed was met geheugens en alles