hallo meiden, bij sam heb ik na een paar uur weeen en anderhalf uur persen een keizersnede gehad, waar ik best lang van moest herstellen omdat het best zwaar was. pas sinds 2 maanden ofzo gaat het goed met me. ik heb een keizersnede gehad omdat mijn bekken te smal waren, bij een eventuele volgende krijg ik een geplande keizersnede, nu vraag ik me af als je dan dus geen weeen enzo hebt of je dat misschien sneller hersteld? wie heeft daar ervaring mee?
Bij mij is het precies zo gegaan. Na 14 uur ww werd het een keizersnede. Volgende wordt ook gehaald, ik denk alleen niet dat het herstellen anders zal zijn, want de wond zal hetzelfde zijn. De spieren zullen een optater krijgen en het blijft een operatie.
hier iemand met de ervaring van een ongeplande keizersnede na 24 uur tobben met fikse weeen, dan weer helemaal niet, infuus, weeenstormen die eigenlijk maar bar weinig deden en uiteindelijk met 5 cm een keizersnede. De dagen erna was het echt een hel ( ook omdat ik veel op mijn rug lag op een te hard bed met fikse bekkenklachten en een joekel van een aambei.) Het was echt vreselijk. Bij de tweede mocht ik zelf aangeven wat ik wilde met bevallen. Ik mankeerde lichamelijk inmiddels nog meer. Een gynacoloog raadde me een keizersnede aan gezien mijn huidige conditie en de voorgeschiedenis. Ikzelf wilde dat ook want eerst maar proberen en dan alsnog een ks was echt een grote nachtmerrie voor me. Dan maar een geplande en met een goed pijnbestrijdingsplan voor na de keizersnede. Epidurale laten zitten mocht helaas niet van de anastesist vanwege mijn neurologische klachten. De nacht voor de keizersnede heb ik toch nog een paar uur geslapen. Om acht uur in het ziekenhuis, voorbereid, alles relaxed en om 10 uur was Fleur er. Wel wat complicaties tijdens de keizersnede , heel lage bloeddruk en bloeding in mijn buikholte waardoor ik bijna wegviel en hondsberoerd was maar binnen een uur had ik Fleur toch lekker aan de borst en was het allemaal een beetje vergeten. De meeste pijn heb ik gehad omdat de catheter geknakt zat en ik een megavolle blaas had. 1 x morfine ipv van de max dosis zoals bij de eerste en na een 14 dagen zat ik al weer in het zonnetje op het terrasje een ijsje te eten. Echt een mega verschil!!! Het enige jammere is dat ik het gevoel heb dat ik iets gemist hebt door niet gewoon bevallen te zijn.
ik vond het herstel van de ongeplande keizersnede best zwaar omdat ik helemaal uitgeput was voor de ks, vandaar dat ik me afvraag als je een geplande keizersnede krijgt waar je dan uitgerust in gaat je wat sneller op knapt. het is natuurlijk een operatie daar moet je van herstellen dat is logisch.
ik heb alleen ervaring met geplande keizersnede en kan dus niet vergelijken met een spoed keizersnede maar voor zover ik heb begrepen in het ziekenhuis zit er geen of weinig verschil in het herstel ervan bij een spoed keizersnede ben je moe natuurlijk maar daar kun je de eerste dagen na de keizersnede goed van uitrusten omdat je toch weinig kunt. ik was zelf wel erg snel met 'herstellen' want heb 11/11 keizersnede gehad en was 12/11 al zelf gaan douchen (zittend) 6 dagen na keizersnede kon ik voor t eerst zelf (met man) een boodschapje gaan doen (maar meer dan dat ook niet) zijn nu 2 weken verder en heb al door de stad gelopen! kan niet zo lang als normaal maar kan me weer aardig uit de voeten maken.
ik kon idd ook de volgende dag uit bed en douchen enzo alleen een paar weken erna was ik helemaal gesloopt maar dat zal voornamelijk wel met de gebroken nachten te maken hebben gehad.
ik heb bij mijn eerste na 76 uur eindelijk keizersnede gekregen, had er een goede 3 weken last van.... tweede daarentegen was dadelijk gepland en daar heb ik maar een goede 1,5 week herstelperiode gehad. Het is wel zo dat de tweede keizersnede altijd gemakkelijker is om te dragen en je minder last hebt. Zo kon ik bij de eerste na 2 dagen amper uit mn bed en bij de tweede sprong ik al enkele uren rond (nuja, voorzichtig dan )
ik denk dat het bij mij gewoon te maken heeft gehad met de gebroken nachten, daar kan ik gewoon niet zo goed tegen. en ik was ook zo slim om niet te gaan rusten s'middags daar heb ik wel van geleerd! maar als ik het zie aan mijn nicht die geen weeen enzo gehad heeft gelijk een ks die knapte veel sneller op vandaar mijn vraag.
ik heb 6 weken amper kunnen lopen en al daarna ging het beter hier geplande keizersnede ik had bekken klachten moest 5 weken ervoor plat liggen inverband met eerdere ziekenhuis opname weeen met 33 weken al met al kon ik amper wat en heb ook dan het gevoel iets gemist te hebben om niet gewoon te kunnen bevallen. maar het herstel dat hangt echt puur van je lichaam af maar wil niet zeggen dat je dat de 2de ks ook zo gaat gebeuren en zo gaat lopen bij eventueel een 2de mocth het kindje er goed voor liggen wil ik natuurlijk bevallen als het mogelijk is
ik had het ook erg moeilijk met mn keizersnede, gewoon omdat de overgang van zwanger/ niet-zwanger zo vlug gaat... ik voelde me echt als faler en heb daar ook een lange depressie aan over gehouden...
ik weet dat ik me best heb gedaan tijdens de weeen en persen, ik was gewoon op. tuurlijk doe je het liever zelf maarja het was niet anders. ik moet alleen gewoon rustiger aandoen daarna. en me rust nemen.