geheugen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kimos, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Eigenlijk al sinds de zwangerschap heb ik al last van mijn geheugen,maar het lijkt wel of het na de bevalling helemaal erg is geworden. Ik kan echt niks meer onthouden,moet alles opschrijven en dan nog vergeet ik het briefje :evil: . Ik word er helemaal gek van! Maar niet alleen kleine dingetjes,ook op mijn werk kom ik het constant tegen. Hoe lang duurt dit nog?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    9 maanden op, 9 maanden af ;)

Een berichtje waar je natuurlijk niet op zit te wachten maar ik zou het nog even de tijd geven. Ik was ook pas met een maand of 6 weer bij hihi

3. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    oooooo zo herkenbaar!. Hier ook eentje met het geheugen van een zeef. Ik moet ook alles schrijven en vergeet regelmatig ook nog het boodschappenlijstje. Hoe hard ik ook probeer om alles weer voor de geest te halen; ik ben het echt kwijt. Tijdens de zwangerschap kon ik er wel om lachen maar af en toe word ik wel gek van mezelf. Hopelijk is het gauw voorbij.
    Als ik net zoals Manuela79 het geheugen pas met 6 maanden terug is, pffffffff...dan heb ik nog 3 maanden te gaan. :rolleyes:

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahhaa...nou het komt steeds beter terug hoor, dus het is niet zo dat je nu een zeef bent en over een paar maanden ineens weer je oude zelf bent ;) Misschien (hopelijk) gaat het bij jullie een stuk sneller.

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hier ook zo eentje... ;)
    Mijn vriend word GEK van mij!
    Ik vergeet werkelijk alles, waar ik iets gelaten heb, wat ik heb gezegd :S
    Hahaha.. Hopelijk gaat het nog overr....

-xxx-

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ehh wáár ging dit topic ook al weer over? Ik heb t nl nog steeds, voel me dan echt blond :oops: :(

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    geheugen, waar?

Ik word er helemaal gestoord van.
    Iedereen baalt ervan want ik was voor veel mensen de wandelende agende, nou heb ik er zelf eentje nodig.
    Vergeet zelf dingen op te schrijven en als ik het opschrijf, vergeet ik waar ik het opgeschreven en als ik dan uit eindelijk het briefje heb, vergeet ik het nog aarggggggg om gek van te worden dus :)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zeg altijd maar, ja sorry hem me geheugen zit in de placenta, en die hebben ze weg gegooit

9. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Ik heb tijdens de hele zwangerschap en de eerste 3 weken erna totaal geen problemen gehad met m'n geheugen. Tot vorige week...........Plotseling kon ik me tijdens de reclame op tv absoluut niet meer herinneren welk programma ik ook alweer aan het kijken was en het voelde zo raar omdat ik dit gevoel nog niet eerder had gehad. Ik ging helemaal over de rooie, want het voelde heel eng. En ik zag een berichtje hier op het forum dat door mijzelf geplaatst was, maar dat kon ik me ook niet heugen. Zo raar, maar ik begin er nu een beetje aan te wennen dat sommige dingen niet zo lang blijven hangen. Toch raar dat ik er nu pas last van krijg.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In mijn zwangerschap begon het ook al en direct na de bevalling was het het ergst! We hadden op zaterdag nog uitgebreid boodschappen gedaan, ik ben die zondag bevallen en die maandag vroeg de kraamhulp van wanneer de boontjes waren. Uh, van zaterdag denk ik? Weet ik veel wat we toen hadden gekocht! (dat zei ik ook zo) :oops: Ik vond het een hele rare gewaarwoording. Ik was echt heel veel dingen van vlak voor de bevalling gewoon kwijt, en ook nog wel dingen van een paar maanden ervoor. Doodeng! Zeker als je altijd zo'n wandelende agenda was als ik.
    Het gaat nu langzaamaan een stukje beter, ik kan afspraken nu zelfs onthouden zonder ze op te schrijven! ;) Alleen kan ik meestal niet onthouden hoe laat de laatste voeding is geweest, vooral 's nachts. Afgelopen nacht moest ik mijn vriend zelfs vragen of ik die nacht al gevoed had :oops:. Gaat echt nergens over! :D
    Wat ook erg is, als ik iets wil vertellen en het duurt te lang voordat ik het kan vertellen, dan weet ik niet meer wat ik wilde vertellen. In de kraamweek was het zelfs zo, dat ik begon met praten, maar dan alweer kwijt was wat ik wilde zeggen. Zo genant! Maar kon er natuurlijk ook niets aan doen, rare hormonen. Had alleen maar oog voor Eva ;).

Daar is het volgens mij ook voor bedoeld, dat je al het andere vergeet zodat je heel goed voor je kindje kan zorgen, want die vergeet je dus echt niet. Alleen in de praktijk is dat tegenwoordig niet zo handig...

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wen er maar aan, dat duurt nog heeeeeeeeeeel lang voordat dat weer een beetje normaal wordt, àls het ooit al over gaat 8)

Ik had het erover met onze personeelscheffin, die heeft ook 2 kindjes, waarvan de jongste 5 jaar is. Zij zei dat ze het nog steeds heeft. Wel iets minder dan in het begin, maar nog vergeet ze regelmatig dingen. Bijvoorbeeld dat je in de supermarkt loopt om een specifiek ding te halen, maar geen idee meer hebt wàt ookalweer. Tòt je thuis bent en in je tas met boodschappen kijkt die je dan maar hebt meegenomen, maar juist datgene wat je nodig had, er niet inzit..Kan je weeeer terug :) Dit soort dingen heb ik dus echt regelmatig..

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hihi erg herkenbaar! Ik heb er ook weer last van.
    Bij mijn eerste kwam het pas na 6 maanden weer terug. Dus ik ga ervan uit dat ik nu ook weer een zeef blijf tot 6 maanden. Gelukkig ga ik pas met 6 maanden weer aan het werk, dus wie weet merkt niemand er dan meer wat van!

13. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Nou van dit nieuws word ik niet echt blij. Het is (nog) niet zo dat mijn omgeving er gek van wordt,maar ik word echt gek van mezelf! Wat er al gezegd werd was ik ook iemand die alles onthield,maar heb tegenwoordig ook agenda nodig. Nou ja,moet maar weer.

Deel Deze Pagina