Overijverige juf 7 uur na bevalling weer aan werk WILTSHIRE - De Britse moeder Helen Wright wordt regelmatig met veel verbazing aangegeken. Ze was zeven uur na de geboorte van haar derde kind al weer aan het werk, staat iedere ochtend om half vijf op en is dol op wasjes draaien. Het hoofd van een van de meest prestigieuze privé-meisjesscholen van Engeland moet dan ook niet denken aan zwangerschapsverlof. "Het is heerlijk om al weer zo snel aan het werk te zijn", aldus de baas van de St Mary's Calne in Wiltshire. "Daarbij sta ik gewoon graag vroeg op. Het liefst loop ik 's morgens vroeg door de tuin om mijn hoofd leeg te maken". Zeven uur na de geboorte was ze dan ook al weer op school. Ze stond personeel te woord, beantwoordde wat vragen en nam de lopende zaken door. Dit tot groot verdriet van enkele ouders. "Dis is allesbehalve stoer en vooral een heel slecht voorbeeld voor de meisjes op haar school", aldus een moeder. Wright vindt dit onzin. "Ik neem mijn dochter Jessica gewoon mee naar mijn werk. Ze heeft nergens last van en als het echt niet gaat heb ik een nanny achter de hand om haar op te vangen", zegt ze tegen de Daily Mail.
Wat een muts! De zwangerschapsverlof is niet alleen voor haar maar ook voor de band met haar kind.... En als er iets gebeurd heeft ze een nanny achter de hand????? Zij is toch de moeder???? Ik snap hier echt helemaal niets van!
Er was toch een vrouwelijke minister in België of Frankrijk (weet het even niet meer), die vorig jaar na een week alweer in buitenland zat voor haar werk. En dan noem je je werk een 'voorbeeldfunctie' ;(
Ik snap 't ook niet.. Je moet daarbij toch ook fysiek (en emotioneel) bijkomen van zoiets heftigs als een bevalling lijkt me...
Daar kan ik nou niet echt inkomen als ik heel eerlijk ben. En ik vraag me eigenlijk ook af waarom zo iemand een kindje zou willen krijgen. Haar werk is voor zoals ik het nu zie belangrijker dan de (goede) zorg voor haar kindje... Hoewel ik ook de tweede bevalling savonds al thuis was terwijl de kleine in het ziekenhuis lag...
Is t hier in NL (gelukkig) niet zo geregeld dat je 16 weken verplicht niet werkt.. ??Met ingang van min 4 weken voor de uitgerekende datum dat je niet meer MAG werken?? (geen idee hoe dit is geregeld met zelfstandige ondernemers..)
Nee hoor dat is niet waar. Ik ben zelfstandige en mag tot de bevalling door werken en de dag erna weer beginnen. Was ik niet van plan hoor, maar 16 weken neem ik ook niet op. Als zelfst. krijg je een tijdelijke uitkering sinds 2008. Helaas was dochter van 2007 dus had ik tijdens haar verlof niets.
hoe makkelijke bevalling heb je dan wel niet gehad vraag ik me dan af. viel het kind eruit???? idd is de zwangerschapsverkof ook voor het kind en niet alleen voor de moeder. zo kan het kind tochj helemaal niet binden met de moeder. Heel egoistisch vind ik dit
Nou ik ben ook juf en vind mijn werk echt wel leuk...maar er gaat NIKS boven mijn gezin! Heerlijk nu 16 weken thuis.....en dan straks weer met plezier naar het werk!
slaat echt nergens op geniet eerst even van je eigen kindje dat weer snel aan het werk wilt oke'maar 7 uur kom op zeg .. ! zei is toch der moeder
Lekker voor dat kind dan..... net 7 uur d'r uit, moeder naar haar werk, kind mee?!?!?!?! Los van hoe dom het is van die vrouw zelf, is het ook nog eens een slecht voorbeeld voor de kinderen op haar school!
Ik had 7 uur na mijn bevalling ook wel weer aan het werk gekund, fysiek dan.... maar geen haar op mijn hoofd die de eerste paar maanden na de bevalling daar aan heeft gedacht . Ik vind het echt belachelijk.... lekker belangrijk/bijzonder voor haar blijkbaar, een kind krijgen.... stel je voor zeg dat je een paar weken niet werkt
Dat was wel het laatste waar ik aan dacht toen ik net bevallen was, aan werken! Ik vind het sowieso al knap dat die vrouw aan iets anders kon denken, de eerste weken verkeerde ik echt in een roes hoor. Andere dingen gingen totaal langs me heen, alleen Kenji was belangrijk.
Een kennis van me,ging goed 2 uur na d'r bevalling,'effe naar het winkelcentrum',voor een jasje voor de kleine,want dat had ze nog niet:S De Kraamhulp ging overigens wel mee hoor, maar toch, ik had toch mooi mijn man gestuurd als ik haar was. Maar binnen enkele uren weer aan het werk en je kindje nog meenemen ook,vind ik echt not done...