Hallo iedereen, Graag wil ik even m`n verhaal kwijt 3 dagen geleden bracht ik ons dochtertje van vandaag precies 10 maanden naar bed. Na een half uur geslapen te hebben, werd ze krijsend wakker en dit heeft tot 2 uur 's nachts geduurd. Ze was niet te troosten. Sterker nog, als we haar uit bed haalde, werd het krijsen nog erger! Vrijdagochtend naar de huisarts geweest. En op een verkoudheid, gas in de buik en een beetje vocht achter de trommelvliezen kon ze niks vinden. Ze moest het uitzieken. Vrijdagavond en nacht precies hetzelfde, krijsen en gillen van 7 tot 24.00 uur. 's Nachts een paar keer opgehuild en om half 8 klaar voor de dag. Zaterdagmiddag zijn we met haar naar de huisartsenpost geweest, omdat ik het niet vertrouwde. Ook deze arts kon niks vinden, behalve een geirriteerd oortje, maar geen onsteking. Gisterenavond en nacht sloeg alles. Krijsen en gillen zonder pauze, tot 24.00 uur. Daarna 4 keer krijsend wakker geworden, ze kroop op deze momenten door haar bed. Gelukkig deze nacht wel te troosten en sliep ze weer verder tot 8 uur vanmorgen. Ze slaapt dus ongeveer 5 uur per nacht en 's ochtends en overdag max. een uur. Huisartsen kunnen niks vinden. Haar bed staat omhoog (ook ivm verborgen, zure reflux), ik smeer Luuf op haar borst en rug, gebruik neusspray, geef wat vaker melk, 3 x paracetamol 240 mg. (ze weegt bijna 11 kg.). Koorts heeft ze niet.. Mijn gevoel zegt dat ze niet voor niks 3 avonden en nachten krijst en gilt. De laatste keer dat ze dit deed, was ze 6 weken oud en de Nexium aansloeg in het ziekenhuis. Of ben ik nu een overbezorgde moeder en is het normaal dat een baby soms een aantal dagen achter elkaar krijst? Ik hoor het graag Bedankt alvast!
Ik herken het! Alleen is mijn dochtertje 6mnd....irdereen om me heen zei dat ik overbezorgd was...en haar maar eens een keer moest laten huilen...maar ik was eigenwijs en ben toch na de ha geweest en wat bleek mjn meisje had een erge oorontsteking en was benauwd...nu aan de ab en pufjes....als jij denkt dat er iets is moet je bellen! Ga je gevoel achterna! Deze is meestal juist! En ik zeg altijd ik ga liever 10x voor niks dan 1 x te laat! Beterschap meis!
Ik ben het helemaal met je eens! Wij gaan ook liever voor niks Maar goed, deze keer zijn we al 2 keer geweest, maar blijkt er, op een paar kleine ongemakken na, niks aan de hand te zijn.... We horen haar overigens wel vaak hoesten 's avonds en 's nachts, maar overdag vrijwel niet. Oren zijn niet ontstoken en benauwd heeft ze het ook niet. Ik kijk het vanavond anders nog even aan en als het weer zo gaat als gisteren bel ik meteen weer.
Thirza had dit ook bij geirriteerde oortjes, ondanks dat ze dan 3x per dag een zetpil kreeg... dus het hoeft niet perse te betekenen dat er iets ergs aan de hand is. Maar als je het niet vertrouwt, zou ik even bellen.
Misschien een filmpje maken als ze zo erg krijst, kunnen ze in iedergeval zien en horen hoe ze te keer gaat. Ga op je eigen gevoel af meid, beter een keer te veel heen dan een keer te weinig/te laat.
Och wat moeilijk..! Ik vind ook dat moeder gevoel telt! En ik heb al vaker gehoord dat een kno arts soms dingen wel ziet die een ha niet ziet of hoort. Sterkte!
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ze krijgt binnenkort buisjes, maar ik ga morgen de kno arts bellen om te vragen of het snel kan. Rond de Kerstdagen heeft ze 2 weken lang veel gehuild 's avonds en toen had ze vocht achter haar trommelvliezen. Paracetamol hielp ook niet voldoende. Ben blij te horen (niet voor het kindje natuurlijk) dat het huilen kan komen door geirriteerde oren. Alleen zo erg en overmatig als de afgelopen dagen ben ik niet gewend. Gisterenavond ging het non stop door van 7 tot 12 uur 's nachts en dan ook echt krijsen, gillen, brullen. Goed idee om het te filmen!! Ga ik zeker doen als het vanavond weer zover is!
Komen er toevallig ook tandjes door? Bij Thirza was de combi van die twee echt een totale ramp, (heeft buisjes gekregen toen ze 19 maanden was uiteindelijk). Nachten lang vrijwel niet slapen en alleen maar krijsen dan... Wat hielp, was tegen mij aan slapen. Ik met een stapel kussens in m'n rug, dus half rechtop, en zij dan op haar buik op mijn buik: dan was de druk op haar oren niet zo heftig en kon ze wel wat slapen, (en ik ook nog iets. Het was zo in ieder geval beter dan helemaal niet slapen en uren dat krijsen).
Klinkt mij ook in de oren als de typische 9-11 maanden sprong. Wij hier precies hetzelfde gehad, weken heb ik lopen tobben, midden in de nacht naar de HAP maar er was echt niets aan de hand. Oortjes schoon, geen koorts, ook PCM gegeven maar bleef aan de gang. Het was hier echt de allerergste sprong ever. Enige wat hielp was een flesje geven, even bij mama inslapen op de bank en weer terug naar bed. Als je het niet vertrouwd uiteraard de dokter bellen maar het klinkt echt als 'de' sprong.
Nou hier ook... Ik zit in mijn nachtdienstblok en mijn man is gisterennacht van 1 tot 4 uur aan een stuk met mijn gillende krijssende zoontje bezig geweest. Hij is dan niet te troosten. Even een fles erin, maar daarna opnieuw ellende. Hij pruttelt en hoest en proest dus morgenochtend 8uur huisarts toe. Hij heeft ook overdag opeens dat hij vanuit het niets gaat gillen..zo zielig Hier heeft hij ook verhoging. Ben heel benieuwd of hij last heeft van zijn oortjes of dat hij door het benauwde zo gilt?
Mijn zoontje is trouwens ook 10 maanden en ook 11 kilo maar mocht alleen de zetpillen tot 1 jaar van 120mg. Even ter info hoor want de apotheek bleef erbij dat het beter was de 120 aan te houden gezien zijn leeftijd en keek dus niet naar gewicht. Ik dacht ook meteen aan kiezen evt die doorkomen.