Hoi hoi, Ik ben niet zo bekend met kinderziektes. Wel weet ik dat uitslag er vaak bij hoort. Mijn meisje heeft sinds gisteren rode plekjes/ bultjes op haar benen en billen. Daarnaast heeft ze op haar handjes grotere bulten met een vochtblaasje erop (lijkt op een blaar). Gisteren had ze er geen last van (geen verhoging of jeuk o.i.d.). Vandaag lijkt ze ook geen last van de bultjes zelf te hebben maar is wel huileriger en sneller moe dan normaal. Als ze zo wakker wordt temperatuur ik haar even. Klinkt dit herkenbaar voor iemand?
Kunnen het geen waterpokken zijn? Mijn zoontje heeft namelijk ook van dat soort bultjes en bij het kinderdagverblijf heerst waterpokken. Overdag heeft hij nergens last van en speelt hij vrolijk maar s avonds is minder..... Hij is al een paar nachten heel hard aan het huilen Oh ja de bultjes begonnen op de plek waar zijn luier zit en nu zitten ze ok op zijn been, voet en hand
Mijn zoon heeft een aantal weken terug de hand voet mond ziekte gehad. Heerste op kdv. Totaal geen last van gehad, alleen bultjes met blaasje op knieen, handen en voetzolen. Zou het kunnen zijn.
Dit zijn zeker geen waterpokken!!! Ik zet m'n geld op hand- voet- mondziekte. Is meestal zeer onschuldig. Kan geen kwaad voor eventuele zwangere vrouwen. Als er meer dan drie gevallen zijn op bv een kdv dan moet het wel gemeld bij gg&gd.
Het is erg besmettelijk dus kan overal opgepikt worden. In welke omgeving woon je als ik vragen mag? Zoals gezegd heeft mijn zoon er totaal geen last van gehad. Was met een goede week weer over. Vaak ontstaan ook blaasjes in de mond waardoor eten of drinken wat pijnlijk kan zijn. Zoon heeft 2 dg wat minder goed gegeten. Gelukkig wel goed gedronken maar op kdv was een kindje opgenomen omdat ze niet meer dronk. Maar dat is echt uitzonderlijk dus zou me geen zorgen maken.
Mijn meisje heeft ook zoiets gehad en dat bleek een virale uitslag te zijn. Ze was al weken aan het kwakkelen en toen kreeg ze ineens die uitslag. Ik kreeg van de huisarts het advies om de billencreme (Calendulan) van VSM te gebruiken en dat hielp goed.