Welk goed doel ondersteunen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suuzanna, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Mijn man en ik willen graag een goed doel ondersteunen.
    Zelf zaten we te denken aan compassion, maar we lezen op sites dat de directrice €69.000 per jaar verdient. Dit is nog weinig vergeleken bij andere goede doelen organisaties.

We willen graag geven, maar dan vinden we het fijn dat het geld ook terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.

Hebben jullie hier ideeën over of ervaringen mee?
    Wat raadt je ons aan?

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Voedselbank?

Weet niet op je die op zo'n manier kan sponsoren, maar dat vind ik nou een goed doel.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Geen, wij geven gewoon zelf aan de lokale bevolking in het land waar mijn man vandaan komt, aan mensen waarvan we zeker weten dat het er goed terecht komt.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Islah...dat is helemaal goed inderdaad..dan weet je het zeker.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Op dit moment het rode kruis.
    Met name door die verschrikkelijke genocide die momenteel plaats vindt in het noorden van Irak.

6. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Ja super inderdaad...
    er bestaan ook kleine doelen van mensen die in ontwikkelingsgebieden werken etc. Dus als er iemand is, die iemand kent met een goed doel.
    Tips zijn welkom ;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
  8. Islah

Islah Niet meer actief

En toch moet je dan wel uitkijken hoor, niet iedereen is nl zo hulpbehoevend als ze zich voordoen. Dus meestal komt het terecht bij mensen die mijn schoonfamilie (al dan niet via via) kent.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij steunen kika en WNF al enkele jaren en deze staan vast. Verder kiezen wij elk jaar 1 goed doel uit wat we dat jaar dan ook maandelijks steunen, dit jaar is dat Amnesty International.
    Dat die directeuren bakken met geld hebben kan ik me dan weer niet zo heel druk om maken. Vind het een fijn idee dat ik in ieder geval iets meedraag omdat we het zelf wél zo goed hebben.

10. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Ben het echt met je eens, het is ook meer dat het voor mijn man wat belangrijker is.

Bedankt voor jullie tips!

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn eigen nicht doet aan ontwikkelingshulp in Guatemala.
    Ze hebben een project lopende - al jaren - voor de ontwikkeling van de mensen aldaar.
    Ik geef daaraan. Het geld gaat van mijn nicht haar bankrekening rechtstreeks naar 't project en elke cent wordt gebruikt.

Bij al die grotere organisaties blijft er véél te véél geld naar mijn zin plakken aan administratiekosten, personeel hier dat betaald moet worden, ...

Voor de rest steun ik veel kinderen die hier langs de deur komen. Die bijvoorbeeld wafels voor school / jeugdbeweging verkopen of x aantal kilometer gaan lopen voor school. Da's ook telkens 5 euro van hier en 5 euro van ginder en op 't eind van 't jaar is dat toch ook een mooi sommetje dat is buiten gegaan ...

12. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Misschien een doel dichter bij huis?

Stichting make a memory?

Of earlybirds?

Zonnebloem? Wensambulance? Etc etc

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    Kika

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    hartstichting, ronald mc donald huis, stichting energy 4 all, kika..

Wij steunen hartstichting, misschien dat ze ooit verder komen naar onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen of de operaties daarvan

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij steunen de nierstichting, vanwege het onderzoek naar een kunstnier en omdat mn man een niertransplantatie heeft gehad. Ze doen ook heel veel voor de patiënten als ze ergens tegenaan lopen.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kun je in je omgeving eens navragen of mensen goede organisaties kennen?

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Prinsesbeatrixspierfonds en Spieren voor Spieren.

Ik stort niet alleen geld, maar haal ook geld op door mee te lopen met hardloop evenementen (dam tot damloop, wintertijd challenge, halve marathons), maar ook loop ik mee met de collecteweek in september.

Dit omdat mijnnichtje van 2 een progressieve spierziekte heeft en wij nog altijd hopen op een wonder, een geneesmiddel!

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij steunen Warchild, Pink Ribbon en Artsen zonder Grenzen.

Deel Deze Pagina