hee meiden Ik heb een schat van een dochter maar af en toee........... Lijkt ze echt op chucky!!!! Als ze haar zin niet krijgt gaat ze bijten knijpen slaan of krabben. Als ik haar dan corrigeer (... Nee, dat doet auw, en laat haar dan zien hoe het wel moet (aaien/kusje)en dat dat lief is) gaat ze lachen. Daarna doet ze t gerust weer en voor ik iets zeg trekt ze dr neusje op met zo'n gemene lach.. zal zo ff foto zoeken waar t dan op lijkt. Mij bijt ze eigenlijk niet meer maar mn moeder bijv. wel. Ze is 15,5 maand.
Haha, moet wel even lachen om die foto.. dat gezicht ken ik ook echt van mijn dochter. Hier ook een tijdje die fase gehad van "bewust" bijten. Ik heb het herhaald en herhaald en herhaald.. dat ze niet mag bijten, omdat dat pijn doet. Uiteindelijk is die fase wel vanzelf overgegaan. Vanaf dat ze anderhalf jaar is zijn wij toch wel begonnen met het "strafplekje" Na 3 x waarschuwen even op de gang.. Dit hielp en helpt ons nog heel goed om haar uit de situatie te halen en vaak doet ze het na 2 x waarschuwen niet meer, omdat ze weet dat ze dan op de gang moet. Succes!
Tegen mijn zoontje zeg ik langzaam: Nee Indien nodig herhaal ik dit nogmaals. Daarna zeg ik: je mag niet slaan. Een beetje op een strenge toon en langzaam. Wel even uitleggen waarom niet. Vervolgens wacht ik. Hij begrijpt dan, dat mama zijn gedrag niet leuk vindt. Het heeft wel even geduurd voordat hij dit begreep. succes Jane
Dankjulliewel! Jaa ik blijf ook herhalen en herhalen.. af te leiden.. ed.. maar pfff tis nou al 2 mnd zo. Gelukkig niet extreem want ze kan echt superlief zijn! Maar wil t gewoon echt niet hebben dit gedrag haha, die scherpe tandjes zijn niet echt fijn..
Ik heb geen advies, maar schoot wel in de lach van die foto Sterkte en ik hoop dat het vanzelf over gaat of dat je genoeg bruikbare tips krijgt waarmee het over gaat!!!
Haha dat koppie, geweldig!! Maar bijten is niet om te lachen natuurlijk.. Heb verder geen tips sorry (Ben me nu aan het voorbereiden wat mij nog te wachten staat over een paar maanden )
Heel herkenbaar! Hier deed het strafplekje ook wonderen. Wel even volhouden en consequent zijn maar ze doet het nu niet meer.
Haha die foto. Zo schattig. Hier begint hij nu met haren trekken, dan neem ik zijn handje en dan laat ik hem aaien en dan zeg ik "aaaaai aaaai" dan moet hij lachen en dan trekt hij weer haha Maar hij doet het wel onbewust, zo een flipperke weet nog niet dat dat pijn doet
Haha ik lees mee! Soms als mijn meisje iets niet mag pakt ze ineens mn duim en bijt er dan in! Ik wacht vol spanning af pff Geweldige foto btw Hihi je kunt wel aan dr blik zien dat ze heel goed weet dat ze ondeugend is Mooi meisje en mooie kleertjes!
ja zon snoetje heeft mijn dochter ook, ze kan echt boos kijken! Gisteren beet ze me in mn buik, maar dat was meer genegenheid want we waren aan het stoeien
Mijn dochtertje krabt en slaat als ze boos is. Ik pak ook haar arm en zeg dat ze dat niet mag doen en laat haar dan aaien. Maar meestal is ze zo boos dat dat laatste niet lukt. Ik zet haar dan ook wel eens even op het kleed en negeer haar tot ze minder driftig is.