welk peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    halloooo allemaal , :D

voor welk bed hebben jullie gekozen vanaf een jaar of 2/3?
    Hier een soms slechte slaper dus zou fijn zijn dat ik er dan ff bij kan liggen ofzo....

of wij in ons bed en man in zijn bed want het zijn veelal wel normale formaat matrassen toch?

en bijvoorbeeld zo'n soort boomhut bed ? ligt daar ook een breder matras in ?

graag tips:)

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij hebben een groot boomhut bed van steigerhout. Ligt gewoon een normaal 1 persoons matras in. Deurtjes die dicht kunnen en een lampje erin, erg gezellig. Bovenkant kan een dak op maar wij hebben hem open gelaten zodat het niet een te benauwend gevoel word.

Dochter is er met +/- 2,5jaar in gegaan en sliep direct goed in haar nieuwe bed. Voordeel is ook dat ze dit bed sowieso een flink aantal jaren kan houden.:) en onderin kunnen we evt nog een logeermatras neerleggen voor vriendinnetjes als ze groter is.

Wbt erbij kunnen liggen; mijn vriend past er met gemak naast en ik ook. Als ze soms lastig in slaap komt gaan we even bij haar "logeren".

3. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Wij hebben het 'kiske' peuterbedje. Geweldig ding, ben er helemaal verliefd op:):)

Jammere is dat hij de deurtjes open kan krijgen, waardoor wij regelmatig de luiers, in vorm van de regenboog opengevouwen op de grond vinden, net als lege verpakkingen billendoekjes, die voorheen helemaal vol zaten. (en hoe en hoevaak wij ook zeggen dat dit Echt niet mag, het komt niet aan:p:p)

Erbij in bed liggen gaat ook niet echt makkelijk... dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord:p:p

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Als je er relaxed bij wilt kunnen liggen heb je wel minimaal een 1-persoons matras nodig (200 cm lang en liefst 90 cm breed). Veel peuterbedden/juniorbedden zijn 150 cm of 160 cm lang (Ikea). Met boomhutbedden geen ervaring, hier een Ikea peuterbed van 160 cm.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hier een inschuifbaarbed van Ikea. Hij kan in 3 standen 1 ongeveer net zo groot als een ledikant, 2 formaat peuterbed, 3 standaard maat bed. Je koopt er een 3 delig matras bij. Hij staat nu in de peuter maat, en zoon sliep er een stuk beter op dan in zijn ledikant! Wij passen er met een beetje passen en meten ook in, ik schuin, mijn man met kromme benen. We makken hier ook niet echt een gewoonte van zal ik maar zeggen..., ;) Maar voor lastige momenten is het wel handig, wij zijn er blij mee!!

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Bedstee Saar - roomwit | Leen Bakker deze hebben wij nu 2 weken geleden gekocht. Ze sliep voorheen in een doorgroeibedje. Ze in nu 2,5 jaar en over gegaan op het grote bed. Ging gelijk goed! Wij doen aan 1 kant het deurtje dicht, zodat ze er niet uit kan vallen. En nog wel een matras ernaast. Maar het gaat hartstikke goed 😘

Deel Deze Pagina