Hallo meiden, omdat het huishouden bij velen onder ons niet de favo klus is,, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een topic te openen dat ons alles kan helpen! Dus, plaats hier je: Favo poetsproduct (voor de vloer(en welke vloer dan), de badkamer, keuken,etc) tips (hoe krijg JIJ je ramen streeploos?wat doe je het snelste op welke manier etc) poetsmateriaal (doekjes, dweil, stofzuiger etc) Ik zal al een paar plaatsen; Producten: Badkamer - Bref Bad (spuitbus, gele verpakking) en Antikal! Tegelvloer - HG Wash&Shine OF Carolin met lijnolie (witte verpakking) Keuken - Bref Power (rode spuitbus), Cillit Bang tegen vet (paarse spuitbus met groene 'kop'), of spul van de Wibra (Kitchen Cleaner ofzo? Doorzichtige spuitbus met oranje spul. Ruikt niet chemisch en werkt goed!) WC - Harpic Max (zwarte verpakking, zoek bij de ingrediënten naar zoutzuur. Wel voorzichtig zijn!!!) Tips; -Ramen en spiegels; emmertje water met een DRUPJE Dreft en verder niks. Ramen met een niet te natte spons inzepen, en met een trekkertje afdoen. Eventuele streepjes met een droge katoenen doek weghalen. Materialen; -fatsoenlijk aftekkertje! -Microvezeldoek van goede kwaliteit -goeie stofdoek (zo'n Swifferding of plumeau vind ik helemaal niks) -zo'n zeemvel dat in een koker zit en je vochtig moet oprollen en in de verpakking steken. Ik weet niet hoe het heet, maar vind het toppie! -Dweilen; Systeem van Leifheit -> WRINGER PROFI compact Vloeren Schoonmaken Producten Leifheit <- super ding! -Stofzuigen; één woord; HENRY! -> Numatic International Ltd - Products Page <- Zooo, dat was een hele lap tekst! Niet alle producten/materialen zijn van mezelf trouwens, maar ik ben poetsvrouw dus kom dagelijks met dit soort dingen in aanraking. Dus als jullie vragen hebben voor een professional... Hoop dat jullie er iets aan hebben en dat jullie zelf ook iets posten!
Bij het ramen schoonmaken een druppel Ha-ra (sorry mijn verslaving ) of een halve citroen, of ui in het sopje. Voor een lekkere geur in huis, een sprayflesje met een beetje wasverzachter (lenor jummie) aangevuld met water. Dan ruikt alles heerlijk
Hier een heel klein lijstje Producten: Badkamer - Driehoek zachte zeep Tegelvloer - Driehoek zachte zeep Keuken - Driehoek zachte zeep WC -Driehoek zachte zeep/Schoonmaakazijn Tips; vind één product voor alles Materialen; -trekkertje -Zo'n stofhandschoen, weet niet of het een naam heeft. -sponsjes/doekjes -standaard stofzuiger
Als ik een sopje maak dan doe ik dat meestal met Ajax eucaliptus of heb ook weleens het Aldimerk, aqua nog wat, want zo'n andere vind ik stinken. Ik maak altijd schoon met microvezeldoekjes. Als ik spiegels moet doen dan ga ik er meestal eerst met een doekje overheen, om bijv. tandpasta-restjes af te vegen en vervolgens spuit ik er glassex op en veeg het met keukenrol mooi glimmend. Voor de keuken gebruik ik momenteel witte reus keukenspray, maar heb ook vaak muscle. Voor het poetsen van de badkamer gebruik ik meestal muscle badkamerspray. Voor de plekken met kalk heb ik calgonit. En door de wc heb ik altijd niet wc-eend maar die andere, kom ff niet op de naam. Ik heb sindskort voor de ramen een nieuw goedje wat heet: Hara. Heel duur spul maar het werkt super. Voor de vloer dweilen gebruik ik gewoon allesreiniger. Oja de meeste van onze microvezeldoekjes komen van Action.
Oh, wij hebben wel wat overeenkomsten zie ik al! Hier ook Harpic Max voor in de w.c., een goed ruitenwissertje/trekkertje, Dreft voor het ramen lappen en een goede zeem in een handig formaat. - Het kattenluikje met keukenreinigingsspray schoonmaken, even in laten trekken, met een doekje afnemen en je hoeft totaal niet te boenen, het vuil vliegt er af. - Voor de vloeren Ajax fris, geeft hier altijd een mooi streeploos resultaat. - Voor spiegels vind ik glasspray (alles behalve die van AH huismerk, chemische stinkzooi) met een microvezeldoekje het beste werken. @Lucia, ik heb graniet op de vloer van de badkamer en ook in de douche (ben pas verhuisd, zat er al in). Hoe krijg ik die kalkaanslag weg, zonder dat ik de vloer aantast met dingen als Antikal etc. Ik heb wel eens zoiets speciaal voor kalkaanslag op natuurstenen vloeren van HG gebruikt, maar merkte geen verschil.
Ik gebruik billendoekjes!!! Hahaha Voor de stopcontacten, voor 't gasfornuis. Vensterbanken, eettafel, salontafel noem maar op. Voor de ramen doe ik standaard een drupje dreft en een scheut spiritus. In de winter doe ik het gewoon met een spons en trekker en laat het zo en in de zomer veeg ik de ramen nog eens na meteen na het trekken met een krant. De spiegels en deurramen in huis doe ik standaard met een ouwe lap en spiritus (tenzij er kinderhandjes op de ramen zitten dan eerst even met wat water en een spons en even droogtrekken en daarna met een lap en spiritus)
ik heb voor de ramen en sspiegels een handschoen hoef je alleen nat te maken met warm water geen zeep en doet de ramen en gaat er daarna met een droogdoek overheen streeploos en glanzend schoon voor de vloer (laminaat) heb ik een groene (zelfde spul als handschoen) maar daar gaat speciale vloer reiniger in soort swiffer en dweil de vloer en ga er dan met een witte droogdoek ook speciaal stof wat bij elkaar hoord maak ik de vloer erna droog ideel met kinderen
Voor de hoogglans witte keuken en het aanrechtblad (natuursteen) gebruik ik bijenboenwas...dan glimt het mooie en het vuil vliegt ervanaf...wel samen met een microvezeldoekje!
Mijn truc voor een schoon huis: mijn schoonmoeder, haha! Ze heeft nogal de neiging om, als ze oppast, de tijd te verdrijven met schoonmaken. Ik vraag er niet om, ze doet het gewoon uit zichzelf . Tja, wie ben ik dan om haar tegen te houden . De ramen doe ik zelf altijd met een scheut ammoniak. Het meurt enorm, maar het werkt wel.
Voor de laminaatvloer heb ik trouwens blue wonder en dan die groene fles. Wel prijzig maar je doet er enorm lang mee, heb allerlei andere soorten geprobeerd maar vind deze toch echt het beste.
ik heb van HG een flesje voor roestvrijstalen oppervlakten, een paar drupjes op een velletje keukenrol en je fornuis glanst schitterend!
Ik gebruik voor de vloer en het afnemen in huis Ajax eucalyptus en voor de wc wc-eend (lavendel). Voor de badkamer iets speciaals voor de badkamer (weet de naam niet) En voor de ramen doe ik een scheutje schoonmaakazijn in het water. Voor het aanrechtblad en fornuis gebruikt ik Cif power cream. Ik ben er trouwens achter gekomen dat je bv de badkamer ook heel goed met een hydrofiele luier kan poetsen ipv een microvezel doekje . Neemt goed vocht en stof op.
Heb handige dingen voorbij zien komen! Ik gebruik voor mijn fornuis ook HG nog iets, super spul, het vliegt eraf! Verder gebruik ik Ajax als allesreiniger (de paarse, die ruikt heerlijk). Voor de ramen vind ik dat druppeltje dreft wel een goeie, die wist ik niet. Voor mijn laminaat zoek ik nog wel een goed product, zag iets van blue wonder. Eens even kijken!
oh en nog een (want schoonmaken met billendoekjes is nog niet vreemd genoeg): hydrofiele luiers om glazen af te drogen!