bij mijn zoontje was ie een keer mislukt en de tweede keer was het wel goed. anders zou hij in het umcg een algo test krijgen. Ik denk dat jij die test nu krijgt? sterkte
Dankjulliewel allemaal. Natuurlijk laat ik weten hoe het was. Hier noemen ze het een BERA-onderzoek, weet niet of het een andere naam voor hetzelfde is of een andere test. Maakt me niet uit, als ze er maar goed mee kunnen meten of ze goed hoort of niet.
bij ons is de test ook 2 keer mislukt.....ene oortje lukt wel maar wil ook graag weten of andere oortje het ook doet...wij krijgen di om 13.00 een test thuis met een schelpje op haar oortje en 2 stickers....dan gaan ze kijken of haar hersenen wel iets registeren..... ze was bij bijde testen erg verkouden...hoop dat de de oorzaak is van het nie slagen....hebben jullie deze test ook gehad of alleen die met het dingetje in het oor???
Wij hebben inmiddels beide testen 2x gehad (die 2e krijg je eigenlijk maar 1x, maar ze vond de eerste keer niet betrouwbaar genoeg). Bij beide oortjes dus geen reactie. De kans dat het bij jullie gewoon goed is, is best groot hoor. Tegen mij werd gezegd dat ze met die 2e test bij 8 van de 10 kinderen toch gewoon een goed resultaat krijgen. En zelfs als de test met de 'stickertjes' negatief is, is de kans nog steeds groot dat je kind goed hoort. Als het om 1 oor gaat, is er namelijk maar bij 1/3 van de kinderen die worden doorverwezen echt iets aan de hand (bij 2 oortjes is dat ongeveer 50%). En aangezien je kindje verkouden was... is de kans denk ik heel groot dat het gewoon goed komt. Maar toch spannend natuurlijk, dat weet ik uit eigen ervaring. Succes met de test dinsdag!!
Ik zou nog even laten weten hoe het was. Helaas is ons meisje één van de pechvogels, ze heeft een flink gehoorverlies aan beide oren Het zal wel heftig worden allemaal, maar gelukkig kunnen we wel vroeg beginnen met maatregelen zodat ze zo goed mogelijk leert praten ed.
Jeetje wat heftig zeg! Heeft ze echt totaal geen gehoor, of wel iets wat later wat "weg te werken" is door gehoorapparaat?
Er is nog veel onduidelijk, maar wat we wel weten is dat ze zonder hulp van gehoorapparaat oid normale spraak niet kan horen (hele harde geluiden wel, maar pas vanaf een vrij hoog niveau). Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel, maar het zal sowieso flinke impact hebben op haar leven. Maar ze blijft hetzelfde lieve meisje natuurlijk!
hè jeetje wat zullen jullie toch nog geschokken zijn. Tuurlijk kan de medische wetenschap onwijs veel tegenwoordig maar je wil toch een zo makkelijk mogelijk leven voor je kindje. Ik hoop dat jullie goede hulp krijgen en nog net zoveel van haar genieten als jullie al deden, maar dat zal wel goed zitten
Jeetje... Wat ontzettend erg voor jullie! Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd en laten we hopen dat de techniek zich in de loop van de tijd zo door ontwikkeld, dat je kleine meid straks alle lieve woordjes van haar moeder kan horen... Leef met jullie mee!