Hallo, Ik ben op zoek naar ervaringen van andere mensen w.b. een negatieve uitslag van de gehoortest zoals die op de NICU wordt gedaan. Onze tweeling is geboren met 28+6 en zijn nu 4,5 week oud. (Nu 33,5 week ong dus). Vrijdag is bij beide de gehoortest gedaan d.m.v oordoppen op en plakkers op hoofd, nek en schouder. Bij onze ene dochter was de gehoortest goed, bij de andere was de test bij beide oren negatief. Nu zeiden ze dat dit vervolgd gaat worden maar niet op heel korte termijn. Ook zeiden ze dat dit nog niet perse iets hoeft te zeggen. Ik maak me best wel zorgen omdat bij deze test de gehoorzenuw getest wordt en deze dus blijkbaar geen signaal doorgeeft naar de hersenen?? Daarnaast heeft onze dochter toen ze een week oud was hersenvliesontsteking gekregen en is ze nu weer helemaal opgeknapt. Dus natuurlijk verhoogde kans op gehoorschade. Wie heeft ervaringen met ook een negatieve ALGO test en hoe is het verdere verloop gegaan? Had je kindje achteraf ook gehoorschade of misschien helemaal doof? Of ook juist dat er niets aan de hand was?
Als ze hersenvliesontsteking heeft gehad kan ik me zorgen wel voor stellen. Hopelijk krijgen jullie volgende toch nog goed nieuws.
Hallo, Onze dochter (geboren met 27+4) dagen is ook 2x negatief getest op haar gehoortest. We krijgen nu een doorverwijzing naar het audiologisch centrum, hier gebruiken ze schijnbaar een andere test die gevoeliger is. Dit gebeurd pas na de uitgerekende datum (midden juni) Ik heb niet het idee dat onze dochter niet hoort, heb jij dat idee bij je eigen kindje wel? Vind het wel spannend! Hopelijk komt het met ons beide kindjes goed, ze moeten al zo hard vechten! Groeten Nosa
Ik weet dus niet of ze iets hoort. Ze is momenteel niet fit en slaapt bijna de hele dag. Ze is nog niet voor de 2de keer getest doen ze pas rond de uitgerekende datum. (Ook half juni). Ik vind het zo spannend. Jij hebt dus wel het idee dat je kindje jullie hoort? Dat is positief! Hopelijk beide over een poosje goed nieuws!
Wij zijn helemaal niet geïnformeerd dat ze de gehoortest hebben afgenomen op de NICU, we zijn overgeplaatst naar de post IC afdeling en daar vroeg ik er naar.. volgens hun staat in de overdracht dat ze 2x is getest en 2x niet is geslaagd .. over het hoe en wat weet ik dus niks. Tot op dat moment had ik echt het idee dat ze ons hoorde.. ze opent haar oogjes als we tegen haar praten draait met haar hoofdje/oogjes naar de richting van het geluid en schrikt van harde geluiden.. Let er nu extra op, en heb nog steeds datzelfde idee daarom was ik erg verbaasd over de uitslag.. Hopelijk idd goed nieuws voor ons allebei, dit is al zo'n slopende periode ..
Jeetje dat is wel heel slordig. Het kan ook komen doordat ze bijv aan cpap ligt wanneer wordt afgenomen. Hoe gaat het nu met je dochtertje? Hoe oud is ze nu?