Huis nog steeds niet verkocht; dubbele lasten

Discussie in 'De lounge' gestart door Lafo, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo dames,

Ons huis (appartement) staat al vanaf eind januari te koop en is nog steeds niet verkocht, 1 oktober gaan we verhuizen naar een eensgezinswoning.
    Normaliter is verhuizen naar een nieuwe woning een leuk vooruitzicht, maar omdat we ons appartement nog steeds niet verkocht hebben, maak ik me echt zorgen :(

Ik hoop eigenlijk op succesverhalen, mensen die dit ook hebben meegemaakt en hoe ze die periode zijn doorgekomen qua geld etc.

We hebben best wel hoge lasten :(

Eigenlijk moet ik me ook geen zorgen maken, m'n man zegt ook met piekeren erover gaat het niet sneller hoor, echt een nuchtere kijk van een man, zou willen dat ik er zo over na kon denken...... :rolleyes:

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goh wat vervelend voor je! ik wens jullie veel succes met de verkoop van jullie appartement. wij haaden het eerst verkocht voordat we wat anders gingen kopen.

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Was ook een optie geweest, maar het huis wat we nu gekocht hebben past zo bij ons dat we het niet wilde laten schieten.

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    He wat rot zeg! De enige tip die ik heb is tijdelijk heel erg zuinig aan doen. Wij hadden vorig jaar een soortgelijk probleem: Onverwachts viel er een heel inkomen weg. Toch zijn we die periode heel goed doorgekomen, en we zijn de waarde van geld nog meer gaan waarderen. Nu we weer op twee inkomens zitten leven we toch anders dan daarvoor.We hebben er veel van geleerd.... Succes!

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Misschien kan je het tijdelijk verhuren?
    Genoeg gezinnen die een huisje zoeken...
    Met de voorwaarden dat als je het verkoop dat ze er wel uitmoeten.
    Misschien een optie. Zo hebben wij het namelijk ook gedaan toen we een huisje zochten gewoon huren.

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! En sommige mannen kunnen er inderdaad zo makkelijk over denken! Ik was ook erg blij toen wij ons huis hadden verkocht!
    Totdat 't huis is verkocht zul je het inderdaad iets zuiniger aan moeten doen. En misschien bevalt dat nog wel! Ik zie het als een uitdaging. Je hebt maar een bepaald bedrag die je kan uitgeven voor boodschappen (moet je nog hoofdrekenen in de winkel ook :) )

Succes met de verkoop!

7. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht, wat nog niet klaar is. Ons eigen huis hebben we al verkocht. Nu huren we een huis wat te koop staat. Deze mensen wonen al in hun nieuwe huis en hun oude huis staat dus te koop. We helpen elkaar op deze manier. Wij hebben een tussenoplossing en zij ontvangen huur en hebben dus geen dubbele lasten meer. Wij weten dat wij er uit moeten wanneer dit huis wordt verkocht. Maar voor nu is het een goede oplossing.
    Kennen jullie niemand die tijdelijk woonruimte zoekt? Het is een mogelijke oplossing.
    Maar hopelijk verkopen jullie je appartement snel!

Succes ermee!

8. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Verhuren van je oude huis is (tijdelijk) een goed idee, je mag van de belastingdienst tot € +/- 3000 per jaar aan inkomsten (€250 per maand) uit het verhuren van een kamer. huis ontvangen zonder dat je dat hoeft op te geven als extra inkomsten... (wel even checken he, miss is het bedrag anders)

Moet je wel een duidelijk contract met de mensen maken, dat ze eruit gaan wanneer het huis verkocht is en dat ze het netjes houden. ( en dat er kijkers kunnen komen)

Meestal word een bewoond huis ook sneller verkocht als een leegstaand huis...

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Jeetje meis, daar zou ik me ook druk om kunnen maken hoor.
    Kun je de dubbele last niet mee financieren in een overbrugging?

10. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Wij hebben hetzelfde probleem. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, waar wij 6 juni jl. de sleutel van hebben gekregen. Met ingang van die datum is dus ook de hypotheekafschrijving ingegaan.

Ons oude huis in Wormerveer is nog niet verkocht, dit staat inmiddels al een jaar te koop. Wel plenty bezichtigingen, maar nog geen één serieus gegadigde.

Dus wij hebben nu ook dubbele lasten. Gelukkig hebben wij een prima hypotheekadviseur gehad, en die zag zoiets al aankomen toen we onze nieuwe hypotheek afsloten, dus wij hebben een hogere hypotheek genomen dan de aankoopkosten van onze nieuwe woning. Er staat nu dus nog voldoende geld in het bouwdepot om de hypotheek van onze nieuwe woning voor een jaar te betalen.

Het is inderdaad wel een vervelende situatie hoor, want je doet liever andere dingen met dat geld, maar voorlopig kunnen we het nog even uitzingen, en dat is het belangrijkste !

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    jeetje wat vervelend die dubbele kosten!
    hopelijk verkoop je je appartement vlug!

12. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Je kan het natuurlijk ook zwart doen. En handje contantje in het handje. Bij ons toen ook gedaan.

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn man heeft zijn huis een tijdje verhuurd (zwart) en hij kwam bedrogen uit...dus ik zou het zo snel niet doen.

Maar wat een vervelende situatie zeg, dubbele lasten...tis niet niets.
    Ik heb geen tip....wij hebben een koopwoning (nieuwbouw) maar ons oude huis was gelukkig verkocht.

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja daar heb je gelijk aan zo ging bij ons ons droomhuisje ook aan onze neus voorbij.

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    bedankt voor jullie reacties en medeleven ;)

Tsja verhuren hebben we ook al aan gedacht alleen je moet geloof ik toestemming vragen aan je bank eerst.

Dat is misschien niet het grootste probleem, maar met verhuren heb ik dus ook weer heleboel negatieve verhalen gehoord, huurders schijnen nogal veel rechten te hebben, zelfs met een heel goed opgesteld huurcontract schijnt een huurder er toch nog tussenuit te kunnen komen.
    Zeg maar met de opzegging etc, dat heeft de makelaar mij verteld en ook nog een aantal andere mensen, op internet heb ik ook wel wat nagekeken. Je moet het net treffen denk ik.

Het zou het makkelijkste zijn idd als ik iemand kende die tijdelijk een woning nodig had en die te vertrouwen is :rolleyes:

Ben zo bang dat ze er een bende van maken.

Dacht in eerste instantie blijf in het appartement want een leeg appartement verkoopt niet, maar in overleg met de makelaar toch maar besloten om wel te gaan verhuize, immers je wil ook in je nieuwe huis wonen.

En zuinig aan doen idd, we moeten er maar een sport van gaan maken, bedenk ik me ook.

Er zijn zat mensen die met minder moeten rond komen en waarom wij dan niet.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties :D

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Heb je al een keer open huis gehouden? Dat kan ook wel eens helpen. Verder heb ik van diverse mensen gehoord dat ze kopers hebben gevonden via marktplaats, dus ik zou het huis ook op marktplaats zetten.

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja meid, zelfs dat hebben we gedaan en hielp ook niet :(

Staat ook al op marktplaats via de makelaar, weet het ook niet meer wat we moeten doen :(

Deel Deze Pagina