Excutie verkoop, hoe huis aantreffen?

Discussion in 'De lounge' started by Froetsel, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een huisje op het oog dat wordt geveild probleem zit hem alleen dat we bang zijn wat we er zullen aantreffen. Huis stond voor de excutie tekoop voor een relatied goed bedrag( wij hebben het nooit gezien, anders toen al actie genomen)
    Zoals wij hebben kunnen zien ziet het wr van binnen pico bello uit, maar in hoe verre wordt het zo achter gelaten na een excutie veilling? Bezichtiging is helaas niet mogelijk, huis is nog bewoond.

Ik ben dus benieuwd of er iemand ervaring heeft? Dus dat de bewoners letterlijk alles eruit slopen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,746
    1,073
    113
    Bewoners mogen volgens mij niets slopen of eruit halen.
    Het huis word verkocht zodat de bank geld terug krijgt.

of ze het schoon en netjes achterlaten is een 2de..

3. Herrido

Herrido Actief lid

Jan 6, 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vorige huis ook via een executie veiling gekocht.

De huizen die daar te koop werden aangeboden waren in de staat zoals op de foto's, bewoners moesten nog uitgezet worden maar mochten niets wat bij het huis hoorde (laminaat etc. ) meenemen stond in de afspraak. Deden ze dit wel dan kon ik het bij het veilingshuis aangeven en werden de kosten op de vorige bewoner verhaald. Toen ik er voor het eerst in ging ging er een inspecteur mee om te controleren of het huis nog in dezelfde staat was.

Was uit 1 kamer laminaat meegenomen, als ik er werk vangemaakt had dan hadden de mensen nieuwe vloer moeten betalen, was gewoon door het veilingshuis voorgeschoten en zij hadden het verhaald.
    Mensen waren van water afgesloten vlakvoor de verkoop, tuin overhoop. Ik had kunnen eisen dat de tuin in de originele staat werd teruggebracht. Hadden zij even mazzel dat ik het dode gras er toch al uit wou hebben. :D

Ik kreeg dus een garantie dag het huis er zoals op de foto's uitzag, betaalde ik ook voor maar ik vond het wel fijn om die garantie te hebben.

Zal gewoon een goed de voorwaarden doorlezen.

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is dat zo? Ik dacht dat ze alles kunnen doen met het huis en jij als nog geen eigenaar geen poot hebt om
    Op te staan.
    Betrefr schoon netjes is geen enkel
    Probleem 😂 maar zou fijn zijn als de keuken er blijft staan zoals het op de fotos tr zien is en de badkamer en de vloeren beneden en dus miet overal in gaan lopen hameren( kan ik begrjpen als iemand genoodzaakt wordt om te verkopen) maar goed hun hadden hetzelf ook tekoop staan..

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het reageren! Probleem zit hem in her feit dat er geen fotos bij de veilling staan behalve voorkant. Na zoeken via google kwamen awe steeds meer fotos tegen van tijdens de verkoop.. Kortom het bevalt ons wel wat We online hebben kunnen vinden.
    Bezichtigingen zijn nog niet mogelijk omdat de bewoners niet meewerken..
    Weet jij toevallig waar ik die afspraak kan vinden dus dat ze het in orginele staat moeten laten staan

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ligt het nou aan mij, maar lijkt dit nu een klein beetje ongevoelig misschien? Sorry, maar als ik denk aan een huis in de executie-verkoop, dan denk ik toch ook echt aan mensen die waarschijnlijk door onmacht hun huis uit zijn gezet. Misschien wel met kinderen op straat staan momenteel.

Ik denk dat je in zo een geval ook niet kan verwachten dat die mensen het hele huis opknappen. Denk dat je blij moet zijn als daar de tijd voor was?

7. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ warboel, verwacht niet dat ze iets opknappen alles behalve dat het is een vervelende situatie waar ze in zitten, sommige besluiten het hele huis dan te slopen. Heb her dus niet over opknappen verwacht ik
    Ook niet maar heb liever ook niet dat ik betaal
    Voor een gesloopte huis van binnen..

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,746
    1,073
    113
    Mensen betalen hun hypotheek niet meer dus is het huis van de bank grotendeels. Ze zijjn geen huis bezitters meer zodra je met met gedwongen verkoop te maken krijgt.
    net monopoly in dat opzicht..

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Er is een verschil tussen opknappen en alles overhoop halen om je gram te halen!

Ik ben dan ongevoelig hoor, als jij je koophuis niet kunt betalen, dan is daar niet zomaar een executieverkoop hoor! Er gaat heel wat aan vooraf.
    Enne je bent als koper niet verantwoordelijk voor de vorige bewoner en zeker omdat die niet voor zijn gezin kan zorgen.

Ik zou net als jij erg benieuwd zijn!!! Spannend!
    Hoe gaat zoiets eigenlijk in zijn werk??

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nog een vraagje.. Hoe willen ze nog geld uithalen bij die vorige bewoners omdat ze eigenlijk al faiiet zijn gegaan hoe zit het daarmee? Als dit een voorwaarde is dan is het al een stuk gemakkelijker..

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weet er zelf ook weinig van helaas je kunt na de veilling en een bod uitbrengen of vooraf al een bod doen.. Probleem zit hem dus in het feit dat er nog bewoners zijn hoe krijg je die weg? En wie garandeerd je niet dat ze alles slopen

12. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Mag je niet 1 keer naar binnen voor de veilig officieel begint?

Meestal is het (dacht ik!) zo dat de mensen eerst eruit gezet worden, er dan 1 keer gekeken mag worden en dan iedere geinteresseerde maar 1 (uiterst) bod mogen neerleggen.

13. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    oh: en anders even de procedure navragen bij de executeur?

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Mijn schoonzus heeft een huis gekocht uit de executie verkoop. Niet heel fijn voor de verkopende partij maar dat terzijde.

Het huis moest sowieso helemaal worden bebouwd. Maar het was een grote Gore stink bende toen het werd overgedragen. Deze mensen hadden echt problemen dat kon je aan alles zien..

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Bebouwd = verbouwd.

16. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee staat niet online wij overwegen voor de veilling onderhands een bod te doen..

17. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    In de zin van smerig of echt gesloopt? Weet niet wat ik kan verwachten het gaat mogrlijk om
    Iemand met een eigen bedrijf die faiiet is gegaan huis stond in april te koop voor 4 maanden en toen zag er alles pico bello uit..
    Hoe t nu is? Tja dat weren we niet

18. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Het is en blijft een risico wat je neemt. Vaak is daar de prijs ook naar.

Als het gaat om een bedrijf wat failliet is gegaan, dan ga je er vanuit dat de mensen zelf niet het probleem zijn. Maar hun situatie is gewoon ineens op zijn kop gezet.

Wat vreselijk :( Bedrijf kwijt, werk kwijt, inkomsten kwijt, huis kwijt...bah

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Kan je niet stiekem door de ramen kijken???

Ook al is het bedrijf failliet, dan nog hoeft het niet zover te komen.
    Daarnaast voordat een bedrijf failliet is, zijn er een hoop andere signalen!
    En hoezo zijn de mensen zelf niet het probleem, volgens mij ben je altijd verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt of niet maakt.

(wij hebben ook een eigen bedrijf en genoeg magere jaren gekend en er zijn genoeg wettelijk regelingen om te treffen dat je persoonlijk niet geraakt wordt.)

Heb je contact opgenomen met de curator?

20. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tis ook vreselijk!

Share This Page