Hallo allemaal, ik heb zo erge last van me huid, op me voorhoofd en rond me rechte oog steeds, en dan begint het eerst te irriteren en daarna heel droog en dan schilfers. en dan weer droog en jeukend geirriteerd. En dan begint de hele cirkel weer.. Ik eet gezond genoeg fruit, Ik ben ook bekend met eczeem, maar alleen op me handen en voeten heb ik het meestal. en dit op me gezicht is ook zoiets maar smeren smeren en smeren helpt gewoon niet. het is net een harde droge laagje op me huid en de creme wilt niet intrekken.. ik heb alles geprobeerd me eczeem zalfjes, gewone cremes, of een paar dagen gewoon zo laten maar niks helpt. :xpfffff het is zo irritant....
Hoi Liiaatje, Ik herken het wel een beetje wat je opschrijft. Bij mij is het sinds een paar weken alleen op me voorhoofd echt superdroog met schilvers. En ik heb boven me wenkbrauw afentoe een soort rode bultjes die op pukkeltjes lijken? Het is niet echt een mooi gezicht, ook ik baal er gigantisch van. Bij mij helpt bio oil wel een beetje trouwens en regelmatig scrubben. Groetjes.
Haii, ja dat klopt, precies van die schilfertjes op me voorhoofd en als ik er teveel aan peuter krijg je korstjes. Nou ik heb vandaag heel de dag met purol zalf op me voorhoofd gelopen, en al die schilfertjes kon ik er zo van af peuteren.. het is helemaal los gekomen en nu is het lekker zacht. dus gewoon lekker smeren met Purol maar.. en scrubben ja !! ik denk dat ik maar ff een gezichtsmasker ga kopen.. x
Haha, idd precies zoals jij zegt. Als je gaat peuteren krijg je van die nare korstjes. Me make up droogt ook heel lelijk op op mijn neus en voorhoofd, echt geen gezicht! Kan je aanraden zoeen peel of masker te nemen, die haalt echt alle losse schilvers en dode huidcellen eraf. Mooi zwanger voel ik me nog echt helemaal niet, hihii... Groetjes.
Haha ja erg is dat he.. nou ik heb al 2 dagen dikke laag purol zalf er op gesmeerd en het helpt wel alleen ik heb nog die irritante korstjes op me voorhoofd, het lijken net puistjes omdat ze rond en rood zijn. Maar het is gewoon irritatie, en ja onder me neus en op me neus is het ook zo droog en schraal. Pfffff.... Het is wat he, wat we allemaal moeten doorstaan. Mannen hebben het maar makkelijk, vrouw moet alles doorstaan. JEETJE.. ik dacht zwangerschap is simpel en makkelijk. NOU NIET DUS.. hihi liefs..
Inderdaad goed scrubben met een milde scrub. Verder het liefst geen heet water op je gezicht en sowieso zo min mogelijk de huid met water in contact laten komen. Je kunt ook even kijken naar de shampoo die je gebruikt. Het kan zijn dat die nu net iets te agressief is voor je huid. En verder inderdaad goed vet houden. Purol is goed, maar vaseline cetamacrogol/vaseline lanette werkt ook goed. Mocht je er erg veel last van krijgen even naar de huisarts.
Heel herkenbaar. Ik heb iets soortgelijks gehad een paar jaar geleden. Normaal eczeem op handen, nu ineens rond mijn ogen, in mijn hals en nek. Uiteindelijk (na ruim 1.5jaar kloten met zalfjes van de huisarts) ben ik bij een dermatoloog geeindigd en kreeg een perfect zalfje, maar die zul jij nu met je zwangerschap waarschijnlijk niet mogen gebruiken. Wat je wel nog kan doen, vraag je huisarts om een vaseline-zalf. Dit houd de huid goed vet en geeft minder irritatie waardoor het zelf-herstellend-vermogen van de huid zijn werk kan doen! Ga niet lopen pulken en zeker niet met scrubs aan de gang (lijkt heel verleidelijk, maar de schade wordt alleen maar groter). Verder zo min mogelijk water op de huid (water droogt alleen maar meer uit)
Haha, ik loop inmiddels al een paar dagen met een bot Vaseline in de ronte. Dat helpt ook wel een beetje. Ik dacht ook ik zie er vast prachtig uit als ik zwanger ben, NOT! Maarja, het kan nog goedkomen he, met wat geluk kan het inneens omslaan. Ik herken wat je zegt over mannen, hihi.. Ben zo jarloers op hoe lekker me vriend bijvoorbeeld kan zitten snoepen en ik daar veelste misselijk voor ben! grrr.. Maar hij voelt lekker niet de lieve kleine frummel die in me buik groeit zoals ik doe!
Ja ik kan niet tegen vaseline, Heel gek maar waar. Ik krijg er juist jeuk van, ik ben allergies er voor denk ik. Maar ik kan tegen veel cremes en zeep niet. Ja voor de rest mag ik niet echt klagen. Ik ben gelukkig helemaal NIET misselijk of overgeven. ben straks 14 weken en nergens last van, alleen bloedingen en PIJN, over al in me baarmoeder, banden en buik. Ik loop nu 3 weken met maandverband :x terwijl ik dat nooit gebruikte. Ja en de mannen pfffff die zijn maar een zwak volk nu weet ik wat moeders doorstaan, pff en ik heb nog een half jaar te gaan... ik mag misschien wel geluk hebben dat ik niet misselijk ben en overgeef, maar ik heb meer de pijnKwaaltjes gekregen