Hier ben ik dan weer met een raar onderwerp... Ik heb de afgelopen weken al de hele tijd geirriteerde schaamlippen... Het jeukt af en toe echt heel erg... Nu smeer ik sudocrem (wat erg helpt) want heb er al 2 dagen minder last van. Maar waar zal het vandaan komen? ik heb gekeken of het een schimmelinfectie kon zijn maar dat is niet zo... dat kan je namelijk zien... En de jeuk zit niet in mijn vagina maar rondom zeg maar... (sorry voor de details) Ik vind dat zo raar.. want ik heb geen vrijpartijtjes gehad of iets dergelijks... al sinds het uit is met mijn ex niet... En dan praat ik over bijna 7 maanden geleden... Ik weet het, heel erg balen maar toch is het zo.... ben officieel gewoon seksloos verklaard maar ja. Zullen het de hormonen zijn die de irritatie daar beneden veroorzaken? Mijn afscheiding is voor de rest gewoon normaal (wit/ cremachtig) en geurloos. Ik heb ook niet veel meer ofiets... wat je wel hebt bij schimmelinfectie. Ik word er soms wel gek van hoor... Heeft iemand dat ook gehad? of heeft iemand er nu ook last van? En waardoor zou het kunnen komen? Als ik douche smeer ik geen zeepjes of geparfumeerde dingen daar beneden op advies van de huisarts... Was het alleen met Uni cura (bacterie vrij). Maar de rest van mijn lichaam natuurlijk wel... Nu vraag ik me af of tijdens het douchen toch douchegel naar beneden glijdt en toch bij mijn vagina terecht komt... ...
Heeii heeii, ja de shampoo en zeep glijd na beneden ma als je goed afspoeld met water dan is er niks aan de hand Heb je je toevallig nog niet zoo heel erg lang geleden geschoren?(A) Als dat niet zo is, heb je dan mssn een droge huid? bij mij jeukt het ook echt overal!!! Heb een hele droge huid sinds een week ( dat had ik ook bij mijn vorige zw.schap) Verder zou ik er niks aan doen als de HA niks kan vinden, gewoon goed wassen met water elke dag en mssn een creme smeren ( als ik uitslag heb ofzo smeer ik de billencreme van mijn zoontje en heb nog een tube creme staan. Ma belangrijkste is om gewoon goed te wassen met water elke dag, ik zou in de periode dat je er nog zo'n last van hebt smorgens en savonds even met water spoelen. Wat ook nog wel eens kan helpen:.... Als je naar de wc geweest bent spoel dan even met water ( doe je gewoon even water in een leeg flesje of beker ofzo) en dan laat je dat even er overheen glijden, zodat alle bacterien van je urine weg gespeold worden en er ook geen irritaties kunnen komen, dan afdeppen met een wcpapiertje ( niet wrijven!!!) Hoop dat je hier wat aan hebt Liefss Adorable
Euh, urine is steriel en daar zitten geen bacterieen in... Mijn ervaring is gek genoeg toch al 3x tijdens deze zwangerschap dat een paar dagen enorme jeuk op mn labia ( = schaamlippen ) overgaat in een schimmelinfectie. Wellicht omdat ik het dan 's nachts echt niet kan weerstaan om te krabben? De vorige keer heb ik het een paar dagen kunnen rekken met zalf op mn labia, maar toen ik de fout maakte om te denken; ik zal de boel eens netjes scheren, misschien helpt dat tegen de jeuk, brak toch de schimmel volop los! Unicura is trouwens niet goed hoor, om je van onderen mee te wassen! Dat is namelijk ook zeep, en voor je onderkant hoef je echt alleen maar water te gebruiken. Wat verder kan helpen; je ondergoed op 60 graden wassen, zonder wasmiddel, en als je nog kanten synthetische slipjes/strings etc draagt, die om te ruilen voor katoen, wat wat vriendelijker is voor je onderkant momenteel.
het zou toch een schimmeltje kunnen zijn... je hoeft het niet altijd te zien.. en het kan zich ook beperken tot rondom vagina en niet van binnen.
ik heb dus ook last daarvan:S Word er ook gek van.. daarnaast als ik seks wil hebben, dan doet het zeer dan lijkt het wel te schuren ofzo:S Zou ik dan WEL een schimmel infectie kunnen hebben? ik durf niet zo goed naar de huisarts te stappen omdat ik het nogal genant vind
Schimmelinfectie zie je niet altijd en kan ook eerst van buiten af beginnen. Hoef je geen sex of iets voor te hebben, door de zwangerschap ben je er gewoon vatbaarder voor helaas.. Ik had eerst ook alleen jeuk bij mn schaamlippen, tot het tot bloedens toe bijna ging door de jeuk, daarna begon het ook binnen in, kreeg een zalf kuur van de HA en was er zo weer vanaf gelukkig. Ik werd er snachts gek van, legde vaak een nat koud washandje erop zodat de jeuk even weg was maar het hielp na een tijd niet meer. Sterkte meis!
Mijn man doet altijd talkpoeder smeren na het scheren als het heel erg jeukt en hij zegt dat het helpt hihi. Ohw sorry wist niet dat urine steriel was * weer wat geleerd(A)* Ma ik had eigenlijk begrepen dat ze al bij de HA was geweest of heb je die alleen aan de telefoon gehad? Anders zou ik namelijk ook nog even terug gaan, dan kunnen ze even een uitstrijkje der van pakken en onder zoeken, dan weet je een dag later wat er is en kun je het meteen aanpakken. Vaak hoeft de HA alleen ma te kijken en dan weet ie genoeg dus zou je het al meteen weten. Ik zou idd ook even langs de HA gaan Liefss Adorable
Probeer anders eens een paar dagen zonder uni cura te wassen daar.. misschien dat je zuurgraad nu is veranderd en daardoor sneller irriteerd.
Ik denk dat als je je klachten voorlegt bij de huisarts, die wellicht al genoeg weet. Ik kan tabletten voor een schimmel altijd telefonisch vragen, hoef er de arts niet eens voor te zien en kan dus ook gewoon mn broek aanhouden. Als je jeuk, branderigheid, schraalheid, roodheid etc omschrijft, weten ze vaak al genoeg.
Ik ken de jeuk! Een ramp! Zodra er een naadje van een onderbroek niet lekker zit, JEUK! Of als het niet genoeg 'ademd'. Wat bij mij nu goed helpt is zelf 'afvegen' met pampers billendoekjes!! (hadden ook euro-profit doekjes.. maar dat werkt niet) Die pamper doekjes verzachten enorm! en heb de hele dag geen jeuk meer!!
Die Uni Cura is al te veel hoor, gewoon wassen met water en verder niets!! Het kunnen je hormonen zijn, die veranderen het 'klimaat' in je vagina, dus je kunt er ook jeuk van krijgen. Maar een schimmeltje zou ook kunnen... Ik zou het even met je vk of huisarts bespreken! Als het wel een schimmel is, zou je dat volgens mij met de bevalling kunnen overdragen op je kindje, dat lijkt me niet de bedoeling! En verder; katoenen ondergoed, niet te strakke broeken en GEEN inlegkruisjes!
Ik herken wel dat het van onderen allemaal anders kan voelen. Maar alles met pozen: dan weer jeuk dan weer niet, dan weer opgezwollen dan weer niet, bijna altijd veel afscheiding. Ik zou ook alleen met water wassen van onderen, misschien tijdelijk een paar keer per dag. En die sudocreme zou ik ook niet te lang en veel gebruiken. Heb je je misschien pas nog geschoren van onder? Kun je ook last van krijgen. Succes!
Ik zit nou ook aan de zalf en tabletten... Heb al wel eens eerder een schimmelinfectie gehad en was al bang dat k tijdens de zwangerschap dan ook niet gespaard zou blijven en ja hoor... Met 35 weken, net toen ik dacht dat ik het niet zou krijgen, begon het te jeuken als een gek! Normaal gesproken zou ik het even aankijken maar aangezien ons meisje met 38 weken gehaald wordt, ik borstvoeding wil gaan geven en dus niet op spruw zit te wachten, heb ik direct actie ondernomen. Omdat ik bekent ben met schimmelinfectie heb ik gewoon telefonisch mijn medicijnen kunnen bestellen. Ik raad je dus toch aan om actie te ondernemen. En waarom genant??? De dokter ziet zoveel flutjes!!! Die gaat de jouwe echt niet onthouden hoor! En straks als je moet bevallen zijn er meer mensen die er tegen aan moeten kijken en dan kan je er maar beter goed uit zien van onder dan dat je helemaal rood en opengekrapt ben... Dus... hihi!!! Succes in ieder geval!
Hoi, Hier nog 1 met jeuk... Bij mij komt het door mijn ondergoed, als het niet van katoen is dan merk ik het gelijk! Ik smeer sudo en dat werkt prima. Mij werd ook aangeraden alleen water te gebruiken en geen inlegkruisjes of heel strakke kleding. Succes!
Geen inlegkruisjes wordt voor mij een beetje moeilijk. Ben getrouwd met die dingen!!! Heb super veel last van afscheiding en om nou 5 keer per dag mijn ondergoed te verschonen... Is ook weer een beetje teveel van het goede!
Ow dat zijn wel goede tips... Tijdens het douchen was ik daar beneden wel tien keer met water... maar ja... ben bang dat ik daardoor ook blaasontsteking kan ontwikkelen. ik ga kijken of dit helpt thanks.
van water kun je geen blaasonteking ontwikkelen, het kan wel door zeep ed, de ph waarde daar aantasten waardoor het heel vervelend en zelfs pijnlijk gaat aanvoelen. ik heb trouwens nog nooit gehoord dat urine steriel zou zijn daar zitten al je afvalstoffen in dus dat lijkt me dan ook een beetje tegenstrijdige gedachte