Hoi dames, Ik loop hier al een tijdje mee rond. Ik ben een "Hyver". Echt zoveel te kennen geef ik er niet aan op Hyves, je weet immers maar nooit welke mafketel er op Hyves rond surft. Aan een goede vriendin van mij vertelt dat ik zwanger ben (natuurlijk vertelt!!). Nu komt haar moeder, die ik eigenlijk nauwelijks ken, mij nooit heeft gekrabbelt, gemaild of wat dan ook. Ja, gefeliciteerd, het zal wel een schok voor jullie zijn! Weten jullie al wat het wordt? Nou ja, prima, ik terug antwoorden. Blijft ze mij mailen. Hebben jullie dit al geregeld, en dat en ow, voelde je ook dit of heb je ook het gevoel dat? Ik heb het maar genegeerd, hopende dat het op houdt. Echter gister een krabbel; Zijn jullie er al aan gewend dat jullie over EEN PAAR WEKEN (moet er nog 12 maar oke) papa en mama worden? Wil bijna reageren: Nee, niet echt. Ik overweeg om abortus te plegen. Ik word er zo moe van. Al die bemoeizucht. En dan niet alleen van haar kant... Ook mijn schoonmoeder. Een nichtje van mijn vriend; Ik ken haar helemaal niet, zij mij niet, heb haar nog nooit gezien. Krabbel op Hyves: Gefeliciteerd dat je zwanger bent. Voelde je je niet misselijk of moe? Ja, want bij mijn baby was ik zooooooooooo misselijk en zoooooooooo moe. Hij is nu 6 maanden en probeert al te staan! Ow, mijn kind dit, ow mijn kind dat ow mijn kind zus ow mijn kind zo. Hallo, donder op. Ik ken je niet, ga een ander vervelen ofzo! Pfff, en dan mijn schoonmoeder; Afgelopen donderdag, ze moest en zou mee gaan naar Babydump. Nou ja, vooruit dan maar, oma wil ik er ook niet van onthouden. Had er binnen 10 minuten al veel spijt van. Dit moet je hebben, dat moet je hebben, zus is wel handig hoor om te hebben. hallo, ik heb sommige dingen al! Hoef niet alles te kopen, toch? We bepalen zelf wel wat we wel en niet kopen en krijgen. Gister zijn we, heel toevallig, mijn schoonouders tegen gekomen bij de Ikea. Nou, jullie raden het al. Schoonmoeder: Ja, daar hebben ze hele leuke lampen!!! Wie herkent dit? Zijn dit de hormonen die ervoor zorgen dat ik zwaar gefrustreerd ben hierdoor?
weet je.. ik denk dat dat gewoon hoort bij het zwanger zijn. Het si toch een bijzondere status die je hebt Mensen vinden zwangere vrouwen leuk! Wij hadden toen ook dat iedereen even een praatje wilde maken, zelfs "vreemde" vrouwen op straat. Ik denk wel dat je je grenzen moetbewaken.. als je het idee hebt dat mensen over ej grenzen gaan is het niet ok.. En je schoonmoeder.. ach die is gewoon blij dat ze oma wordt;;_ *erger je niet.. verwonder je slechts*
Ik heb geen hyves..... heerlijk rustig dus......... Gewoon tijdje niet op hyves gaan,of alleen als je weet dat je er positief tegenaan kunt kijken. Succes
Nannette, je hebt gelijk! erger je niet, verwonder je slechts. Die ga ik ook meenemen. sweetchocolate, ik herken de bemoeienissen. Gelukkig zijn mijn ouders niet zo. Mijn vader zegt nu hooguit, doe je voorzichtig met "mijn" kleinkind! Dat vind ik wel lief. Volgens een vriendin van mij ben ik nu al teveel kilo aangekomen omdat ik te veel boterhammen op een dag eet (ik heb ze echt nodig, anders kom ik de dag niet door). En mijn schoonmoeder is al kleding en dekentjes en andere spulletjes aan het maken. Nou ja, ik weet dat ze niets te doen heeft en "achter de geraniums" zit, dus ik laat haar maar. Ja hoor, prima, ik neem het in ontvangst en zie dan later wel wat ik er mee doe. Ze wist mijn vader ook al te vertellen dat kinderen tegenwoordig na x weken pas in de kinderwagen naar buiten mogen en dat er een kruik in moet en dat bla bla bla bla bla. En wij willen ook alles nieuw kopen volgens haar, terwijl wij het juist leuk vinden tweedehands spulletjes te kopen, bij elkaar te zoeken. Maar dat wil ze niet horen. Ik accepteer het maar en wat zij zegt gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit. Ik hoop niet dat zij na de bevalling dagelijks over de vloer komt. Ik wil het liefst alles zelf uitzoeken, uitvinden, merken hoe we het beste voor ons kindje kunnen zorgen. En als ik al naar iemand ga luisteren is het de kraamhulp en dan nog denk ik dat ik het overweeg en mijn eigen idee erop los laat als het beter voelt. We zullen zien. Enne, het is niet raar dat je je er nu misschien meer over opwindt. Er zijn heel andere hormonen in je lijf. Ik merk al aan mezelf dat ik niet meer ben zoals voor de zwangerschap (in positieve zin).
Nou, ik wil daar nu nog niet aan denken, na de bevalling. Ze heeft minder werk, waardoor ze meer tijd heeft om langs te komen. Zit er niet om te springen als ik met verlof ben dat ze dagelijks over de vloer komt. Al ben ik er wel erg bang voor
Mijn ouders (moeder met name) zei me met 10 weken al dat ik geen boodschappen meer mocht tillen en geen koffer meer mocht slepen over het vliegveld... En me schoonmoeder heeft eigenlijk alleen maar kleine adviezen (waarvan wij meestal al zoiets hebben van 'weten we al'), maar verder is het heel rustig met aanspraak. Vreemden spreken me er niet over aan. Op Hyves zijn alleen me krabbels voor vrienden zichtbaar, dus niet-vrienden kunnen ook niet krabbelen. Ik ben er online niet druk mee bezig, dus ook weinig reacties... Sommige vrienden op hyves wisten vorige week pas dat ik zwanger ben (nav. een WWW die ik geplaatst had), dat gaf alleen maar positieve, verbaasde reacties... Maar ik zou die buitenstaanders verder negeren, anders moet je aan iedereen gaan uitleggen wat je wel en niet weet / doet. Gewoon blijven doen waar je zelf t lekkerst bij voelt. Als ze advies geven, neem t aan en kies wat je er mee doet... Maar niet gaan doen 'ik moet dit doen, want ... vind dat 't beste'. Het is jou (jullie) kindje, je zal het zelf gaan meemaken of het een goeie beslissing is geweest. Daar leer je vanzelf weer van... Oh, en over je schoonmoeder dalijk als t kindje geboren is... Daar zit ik ook mee in me hoofd omdat ze allebei gestopt zijn met werken. Ik zit er ook echt niet op te wachten dat ze meerdere keren per week op de stoep staan. Maar volgens me vriend zal dat wel meevallen (en anders gewoon lekker de deur niet opendoen, hihi).
je kan je hyves toch zo instellen dat alleen vrienden kunnen reageren? en verder gewoon eerlijk zijn dat je er niet op zit te wachten dat mensen zich er mee bemoeien. Vaak is het gewoon goed bedoeld en hebben mensen niet in de gaten dat ze doordraven.
@sweetchocolate Ik herken mijn situatie PRECIES in jouw verhaal. En ik weet ook echt hoe jij je voelt. :x Het is zo hinderlijk...i knowww stuur me maar een pb als je wilt praten hahaa. grtz
Wat ik zo vervelend vind aan hyves is dat mensen soms zo onnadekend allerlei nieuws gaan plaatsen. Mijn nicht (m) is gisteren bevallen en ze werd op hyves gefeliciteerd... Dus ik belde mijn andere nicht (t, da's een goeie vriendin van mij en zij is ook een goeie vriendin van die nicht die bevallen is) om te vragen hoe het was met m en of de bevalling goed was gegaan... Zegt t: huh, ik weet niet eens dat ze al bevallen is!? Dus ik zeg...ja het staat op hyves...om 14.00 2 berichtjes, van gefeliciteerd met je zoon! (met naam ook nog) Dus t zegt: nou, ik wacht het wel af, maar ze zou me bellen als ze bevallen is... Een half uurtje later belt t mij terug dat m haar heeft gebeld... Kindje was om 12.30 geboren!!!! En om 14.00 zet iemand (ook geen familie ofzo) het al op hyves terwijl de gelukkige ouders nog lang niet iedereen hebben kunnen bellen om het goeie nieuws te vertellen!!! Ik zei al tegen t (zij is nu 34 weken zwanger), ik zet wel in mijn wie wat waar dat mensen die het weten het niet op hyves mogen zetten, tenzij ik zelf het nieuws heb gebracht! (dat laat ik dan wel door mijn zus doen als ik zelf iedereen gebeld heb) Dat leek haar ook een goed plan! Dat frustreerde mij enorm, sorry voor het lange verhaal!!! Liefs
Tja sommige dingen staan al op hyves voordat je er zelf wat over kunt zeggen! Zelf is mijn hyves alleen zichtbaar voor vrienden en heb ik sommige mensen geblokkeerd.
Ik snap niet echt waar je je druk over maakt. Als je niet wil dat mensen die je niet zo goed kent reageren op je hyves, dan zet je je hyves toch op 'alleen zichtbaar voor vrienden'. Wees blij dat mensen interesse in je hebben! met je mee denken en willen weten hoe het met je gaat. Je kunt er ook het positieve van in zien!
Het Hyves-gedeelte herken ik niet maar al die mensen die zich overal tegenaan bemoeien wel. Ik probeer ongevraagde adviezen/bemoeienissen maar gewoon over me heen te laten komen, ook al vind ik het heel erg vervelend. Ik luister ernaar, als het me interessante informatie lijkt sla ik het op, als het volslagen onzin is gaat het er het ene oor in, andere oor weer uit. Valt me wel op, in mijn omgeving dan, de mensen die overal de meeste verstand van denken te hebben, zijn juist de mensen die nog nooit een kind hebben gekregen.
ik heb juist om dit soort ongewenste bemoeienis te voorkomen helemaal niks op mijn hyves staan mbt mijn zwangerschap, ook omat ik eerdere vmk's heb gehad de vrienden die het weten vragen wel af en toe hoe het gaat (per privebericht) en that's it! de mensen die toch zonodig een krabbel moeten zetten waar duidelijk naar mijn zwangerschap gevraagd wordt daar verwijder ik gelijk de krabbels van, voordat weer anderen dit lezen en zich er weer mee gaan bemoeien @nemo81: mooi gezegd! het is idd allemaal wel heel goed en lief bedoeld, maar ik vind ook dat als je (zeker voor het eerst) zwanger bent, je alles zelf moet beleven, uitzoeken en ervaren, het is toch iets heel moois waar je zelf naartoe moet groeien.
Mijn hyves is ingesteld op alleen vrienden, en ik zet er ook niet alles op want je kan ook teveel delen met de wereld toch? Maar alleen vrienden, daar heb ik niets voor te verbergen ( Zoals; Yes, ik heb zwangerschapsverlof! of "Weer een nacht niet kunnen slapen van de pijn, wat zal ik blij zijn als ons kleintje er straks eindelijk is... " ) en krijg vaak ook erg leuke en lieve reacties van vriendinnen/familie/collega's.
Geef ik je gelijk in. Maar sta ten eerste niet graag in het middelpunt. Ten tweede zijn wij al vele stappen verder met verwerken. Als je dat zo noemt. Ik bedoel, alles is geregeld, babykamer is klaar, kinderwagen wordt in week 49 geleverd, hebben verder alle spullen in huis, verlof is aangevraagd. En gister ook weer. Nieuwe vriendin van mijn oom, alleen maar praten over haar zwangerschappen. En 6 keer hetzelfde vragen over mijn zwangerschap. En dan niet voel je het al bewegen enzovoort, nee over misselijkheid en moe zijn. Die fase zijn wij allang voorbij. Ze had echt al die 5 uur geen ander onderwerp dan over haar zwangerschap te praten. Ben zo nu en dan maar weg gelopen. Heb geen zin om 5 uur over zwangerschap te praten als er niks aan mij wordt gevraagd en als er een vraag komt heb ik die al eens eerder beantwoord
En over dat Hyves afschermen. Kan dan niemand anders mijn profiel zien plus krabbels plaatsen en privéberichten sturen? Sorry, heb weinig ervaring met Hyves.
Je kan kiezen of je alleen krabbels af wilt schermen of je hele profiel voor vreemden. Privéberichten kunnen altijd gestuurd worden maar daar hoef je niet op te reageren toch..
Je kan ieman die zijn/haar profiel heeft afgeschermd wel een privebericht sturen. ik heb mijn profiel ook afgeschermd en ik heb er even naar gekeken hoe en wat
Heeii heeii, Ik snap wel hoe je je voelt, ma ik zou je er idd niet te veel van aantrekken, ene oor in andere weer uit en gewoon ja zeggen haha en op die krabbels hoef je niet te reageren Weet je wat ik trouwens echt verschrikkelijk vind!!! Mensen ( familie, ma ook mensen die idd nooit ziet of spreekt of zelfs helemaal niet kent!!!) dat ze naar je toe geholt komen en dan voordat ze hallo zeggen meteen naar je buik graaien om te voelen. GRRRRRR blijf met je pote van me af!!! Als ik niet zwanger was zat je er tog ook niet aan:S Ik heb 1x gehad dat ik in de stad liep en dat een vreemde vrouw na me toe kwam en zei og gefeliciteerd he, hoever ben je al weet je het geslacht al, gaat het nog of word het al zwaar en dan zonder vragen naar je buik graaien bah daar heb ik echt een hekel aan! Je kunt op z'n minst even vragen of je der aan mag zitten, vindk zo onbeschoft he! Toen ik net zwanger was had ik nog niet zo lang geleden de familie verteld over de zw.schap sta ik in de winkel ( ik werkte in een kledingwinkel) met mijn collega thee te drinken, komt een meid van school die af en toe wel eens hallo zei en weer doorliep, kwam de winkel in gelopen heeeee alles goed??!!! ik hoorde van die dat je zwanger bent mag ik voelenen dan meteen die handen erop GRRRRR!!! Ik zei tege haar Hallooo ik ben net 7w zwanger dat kind voel je echt nog niet hoor!!! je zag ook nog helemaal geen buikje ofzo.