Wij krijgen binnen een week of 3 onze nieuwe keuken. De oude wordt in de week ervoor uitgebroken want de leidingen moeten verlegd worden. Daardoor zit ik minstens 1 of 2 weken zonder keuken. Omdat we het allebei niet zien zitten om elke dag bij onze ouders te gaan eten, ben ik nu dingen aan't koken die makkelijk op te warmen zijn. Magnetron heb ik dan wel nog. Heb nu spaghetti met saus voor 2x in de diepvries, wil ook voor 2x wortelstamppot maken om in te vriezen. Daar kan dan een braadworst uit de grill bij. Zijn er nog van die maaltijden die ik op voorhand kan MAKen en invriezen? Heb dus alleen een grill en magnetron.
lasagnaschotel. andere pastasauzen. Kip zoetzuur kip met champignonsaus, rijst kun je ook invriezen of anders pateitje erbij. chili con carne goulash stoofvlees met puree en boontjes in ovenschotels ik lees mee want wij gaan ook volgend jaar de keuken vervangen. ivm veel breek en opbouw werk oa stucen muren nieuwe vloeren en plafonds etc zullen wi een week of 3 zonder keuken zijn
Hier is het in het slechtste geval ook 3 weken... Zijn op anderen aangewezen nu manlief een hernia operatie heeft gehad. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk het vuur en de afwasbak kunnen plaatsen. Dan kan ik terug verder. Wist trouwens niet dat je rijst ook kon invriezen. Qua vlees was ik nu aan't denken aan blinde vink. Dat kan ik ook nog klaargemaakt invriezen. En goulash en stoofvlees idd, ook een goed idee.
Je kan zoveel invriezen. Soep kan ook nog, maak je er een panini bij in de grill. Een keer een tosti kan natuurlijk ook en biefstuk op de grill en een salade erbij en een stokbroodje. En natuurlijk snert! (erwtensoep)
Chilli con carne , zo veel mogelijkheden Puree kun zelf nog maken melk warm maken in de magnetron en daarna de puree er door., appelmoes er bij .
Nasi, bami, macaroni, spaghetti, lasagne, boerenkool, andijvie, wortel stampotjes. Chili con carne, soorten soepen. Andere pasta's zoals pasta met ham en kaas of met kip en pesto.
Ik kan er een lenen maar die zouden niet zo krachtig zijn waardoor het erg lang duurt voor bijv. je water kookt.
Waterkoker eerst en dan verder op het elektrisch pitje? Gebakken eitje zal in die weken ook wel erg lekker zijn.
Ja gourmet, fondue en zo'n indoor bbq (te vergelijken met een gourmet). Maar dat kunnen we idd in het weekend dan doen.
Heel makkelijk: diepvriesspinazie en kant en klare bak puree in de magnetron, burgertjes op de gril eventueel wat jus aanmaken met de waterkoker. Heb je geen actifry (of lenen van iemand)? Kun je ook makkelijk eenpansgerechten met vlees en groente in maken. Rookworst kan ook makkelijk in de magnetron. En verder zie ik hier veel bruikbare tips, dus jullie gaan het makkelijk redden denk ik
Oh en vroeger had je in het vriesvak ook stoomgroenten die in de magnetron kunnen; misschien hebben ze die nog? Je hebt ook rijst die in de magnetron kan, minder lekker, maar goed voor een keer kan altijd.
Dan nog 1 tip: misschien kun je na de eerste week gebruik maken van iemand anders keuken om wee een voorraad te maken voor de week erop? Middagje koken...
Ik vries nu alles dubbel in. Als we dan al 2 weken na elkaar hetzelfde eten is het nog niet zo erg zie net op de reclame rijst met groenten van Iglo in een stoomzakje voor in de microgolf Rijstkoker voor in de microgolf heb ik niet, dus dat wordt wat moeilijker. Nu, zoonlief is geen fan van rijst.. Heb wel nog aan de bami gedacht. Moet eens kijken als ik nog eens bij Jumbo ben. Heb er ooit hier in het warenhuis gekocht maar dat was niet te eten... En bij Jumbo heb je ook zo'n kruidenmix om zelf babi pangang te maken. Had de kruiden in huis maar is van datum vervallen... Misschien maar eens maken en een portie in de vriezer zetten. Zuurkoolstamppot had ik ook aan gedacht en dan idd een rookworst om op te warmen. Begin precies zin te krijgen om 2 weekjes te kamperen
Hamburgers op de grill en dan in hamburgerbroodjes en beleggen met sla, tomaat en wat je lekker vindt. Je kan ook een plakje kaas op de hamburgers doen als ze bijna klaar zijn, cheeseburger dan. Of hotdogs, gaan ook makkelijk in de microwave.