Schrikkerige baby + vuurwerk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 31 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik dacht dat de beeb er niet veel van zou merken, maar hij is nu al onrustig (normaal slaapt hij de hele dag) en bij elke (harde) klap lijkt ie te verschieten in mn buik.

Even een hele domme vraag hoor :S Maar zou het helpen als ik een paar extra buikbanden omdoe? Die zullen het geluid wel wat dempen toch? Of heeft dit echt totaal geen nut... Mn handen op mn buik zullen wel wat rust geven denk ik....?

Ik zie nu toch wel op tegen vanavond, ik had niet verwacht dat hij het zo zou merken... :S

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meid ik was vorig jaar 8 maand zwanger rond deze tijd, maar je hoeft echt geen extra buikbanden om te doen hoor de kleine zit toch beschermd in je buik. dus meid maak je geen zorgen en geniet er gweoon van

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik zou er niet al te veel aan doen, zoals je aangeeft een paar buikbanden?

Volgens mij verloskundige kan het geen kwaad, en wordt het geluid gedempt. Er zijn ook zwangere die draaien in discotheken en feesten en daar is ook niks mee. En wat betreft het schoppen, tsja dat moet je maar ff volhouden, met een uurtje of 2 is het alweer voorbij.

Je baby kan wel tegen 'harde lawaai'.

4. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Kwaad zal het niet kunnen, maar ik merk ook dat de beeb in mn buik nog drukker is dan normaal.

5. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

ondanks dat ik nog lang niet zo ver ben als jullie ook hier een onrustig kindje

elke keer als ik van een harde knal schrik krijg ik een schop (je) in mijn buik en begint de kleine uk te bewegen...dus denk dat het ook schikt dan...maaarr...zou het nu zo zijn dat ik die kleine al angst voor vuurwerk meegeef en ik volgend jaar met de gebakken peren zit....dat ik dus een overstuur en huilend kindje heb met oud en nieuw...

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het kan geen kwaad idd, als jij zelf schrikt, schrikt je kindje ook erg.
    Mijn 2e dochter was heel schrikkerig in mijn buik, zelfs als ik een windje liet voelde ik haar ook schrikken.
    En nog steeds is ze erg schrikkerig, ligt ook aan t kindje hoor ;)

7. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik denk dat ik er banger van ben als de baby in mijn buik. die is volgens mij net zo als anders.

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was toen ong. 7,5 maanden. Heb rustig gestreeld tijdens het vuurwerk gebeuren. En ze bleef rustig.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zeker dat dat helpt meid! Lekker je handen op je buik, denk aan je kleintje, vertel hem haar wat er aan de hand is met al die herrie ;)!

Ons wondertje hier schrikt soms nog harder zijn zn mama ;)! Daarnet even rustig gelegen en rustig gevoeld en gepraat, daarna is ie denk ik gaan slapen ;)! Pas toen ik ging douchen werd ie weer wakker ;)!

Vanavond ga ik dus ook echt weer met de kleine bezig zijn, hij hoeft echt niet bang te zijn!

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Gaat een kindje niet pas horen met week 21?

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Mijn kindje is de hele dag al behoorlijk actief trouwens. Geen idee of dat met vuurwerk te maken heeft.

12. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijne slaapt de hele dag al als een blok, (op een paar kleine schopjes na) maak ik me daar weer zorgen om..... :rolleyes: Ik had inderdaad andersom gedacht zoals bij jullie.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het is ook logisch als een kind merkt dat jij schrikt, daar hoeft het nog niet voor te kunnen horen.
    De adrenaline die door je giert....je hart die sneller klopt, je bloedvaten kloppen ook sneller en krijg je kind ook een boost met dat.. ;)

14. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Gisteravond even naar buiten gegaan en er waren echt hele harde knallen! De eerste keer dat er echt een harde knal was (met zo'n soort drukgolf) voelde ik de baby gewoon schrikken. Daarna was ze ook meteen gewend! Een hele grappige sensatie vond ik!

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Dat had ik idd ook gisterenavond... Ik stond toevallig even in de gang met de voordeur open toen een van de buren een strijker in het putje gooide... De beeb sprong echt helemaal omhoog... :) Grappig om te voelen maar minder grappig voor beeb, dus ik ben lekker binnen gebleven... :D

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.214
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook een actievere baby tijdens het vuurwerk om 0.00 uur. Ik vond het wel grappig hoor!

Deel Deze Pagina