Wil mijn baby graag yoghurt gaan geven. Nu wil ik graag turkse of griekse yoghurt voor hem halen, mijn vriend wil gewone yoghurt halen omdat hij er van overtuigd is dat de eerste vol met troep zit ?). Ben ik nu gek of heb ik, zoals nagenoeg altijd , gelijk en kan ik gewoon een emmertje halen?
Volle yoghurt (Frans, Turks, Grieks of ordinair Nederlands) is heel goed voor je kindje. Laat je vriend de verpakkingen maar eens naast elkaar houden! Zolang er verder geen toevoegingen in zitten kan het allemaal
Ik zou de etiketten eens bekijken. Turkse/griekse yoghurt hebben normaal gesproken niet echt rare toevoegingen.. Misschien is je vriend een beetje in de warm met dingen als optimel/mona toetjes etc..
Wij geven altijd Turkse yoghurt. Ik heb even voor je gekeken en de ingredienten zijn, tadaaaa, gepasteuriseerde melk en room. Meer niet
Ja het is turkse geworden, wij eten het zelf ook graag, dat is het gekke. Hij heeft er trouwens niets meer van gezegd
en? wat vond de kleine ervan? Hier had ik altijd gewone volle yoghurt, maar idd, turkse of griekse ofzo kan prima! Meestal nog ietsje milder dan de Nederlandse variant.
Smullen! Lepeltje werd een grote rommel maar hij vond het heerlijk, Ga binnenkort de Nederlandse variant halen want die kan dan uit een bekertje. Hoeveel moet ik ongeveer geven?
Waarom ga je het geven? Omdat je de bv af gaat bouwen? Anders hoeft het nl. nog helemaal niet en is het zelfs beter van niet.
@Turkse yoghurt, mijn supermarktje had dat met gelatine als stijfmiddel zeg maar, vond ik nogal apart en heb het vanaf toen nooit meer gekocht Bulgaarse/standyoghurt kan natuurlijk ook als je stevige yoghurt wil geven, maar ik vind zelf de bio volle yoghurt het lekkerst voor haar. Helaas hebben ze alleen de milde halfvolle in kleinverpakking (voor mee naar het kdv, idd omdat ik niet meer kolf onder werktijd en ze het dus op oppasdagen met iets minder melk moet doen).
Meteen even gekeken, hier alleen gepasteuriseerde melk als ingredient. Kun je niet de volle overgieten in een afsluitbaar bakje en dat meegeven?
Ja ik ga de dagvoedingen afbouwen. Bovendien vind ik het ook wel goed als hij de smaak en textuur leert kennen. Maar ik begrijp dat het dan dus ook niet uitmaakt hoeveel hij er van krijgt.
Ik gaf eerst een klein kommetje, nu eet hij gerust zo'n 100cc volle yoghurt per dag (ik bied het maar eens per dag aan).