Ik zit een beetje in dubio. Mijn baby is 3.5 week oud en slaapt nu al 5 nachten door. Heerlijk. Van 23.30 tot 06.30 Ik geef haar nu 5 flessen van 120 + 4 schepjes (=135) Voorheen 6 van 120cc toen ze nog s nachts kwam. Nu vraag ik me af, is 5 flessen niet wat te weinig voor zo'n jonge baby? Ben benieuwd naar de schema's van andere moeders met een kindje van net zo oud en die ook doorslaapt.
Hoeveel weegt ze? Mijn zoontje kreeg toen nog op advies nachtvoedingen vanwege zijn lage geboortegewicht. Gewicht X 150= dagelijke aantal cc wat ze nodig hebben. Krijgt ze ook al om de 4 uur voeding, anders kan je terug naar om de 3 uur? Of geef je op verzoek?
Goed de groei in de gaten houden en plasluiers en dan gewoon lekker je kindje volgen. Ik zeker maximaal 3-3,5 uur tussen voedingen laten en niet langer (dan heb je ook minder kans dat het doorslapen op een gegeven moment stopt...)
Niet te druk maken hoor als ze honger heeft meldt ze zich wel. Je kan ook wat water door de fles doen (bijv 130/4) of een droomvoeding geven.