Ik heb een onwijs hongerige baby (volgende week 6 maanden). Is al vanaf dat ie 3.5 maand is. Hij krijgt borstvoeding en flesvoeding. Ik wil de borstvoeding gaan afbouwen maar de hoeveelheid die hij drinkt mag hij echt niet met flesvoeding Ik kan het niet goed vinden of er opvolgmelk bestaat voor hongerige baby''s of dat dit allemaal hetzelfde is.. Mijn 1e kleine kreeg volledig borstvoeding dus het blijft nieuw voor mij flesvoeding (nu nutrilon 1 standaard) Oja en fruit / groenten krijgt ie ook al
Ik zou voorlopig nog gewoon nr1 blijven gebruiken.... Het is niet per se nodig om nu naar nr 2 over te stappen. En in jouw geval is de combi met borstvoeding ideaal, omdat je natuurlijk onbeperkt kan aanleggen. Hij is nu pas 6 maanden dus zal nog geen grote hoeveelheden eten qua vast voedsel. Maar dat gaat de komende tijd waarschijnlijk meer worden, dus zal hij waarschijnlijk ook minder flessen melk gaan drinken. Op een gegeven moment komt er ook een boterham bij. Dat scheelt ook!
Geef gewoon meer fruit en groente? Dat deed ik ook. Dat vond ik net zo leuk toen ze ouder werd, kon ik haar honger opvangen met fruit ipv altijd dat tobben rond melk.
Ik zou ook nog even bij de nr. 1 blijven als je kindje zoveel drinkt. Van de opvolgmelk mag je namelijk nog minder geven, daar zit een max aan van 24 schepjes/ 800cc. Van de nr. 1 kan je in elk geval een liter geven. Verder zou ik ook gaan uitbreiden met de bijvoeding. Misschien binnenkort met brood starten? Dat vulde hier erg goed en zorgde voor minder honger.