Goedemorgen, Gisteren hebben wij voor het eerst ons zoontje een paar hapjes wortel laten proeven rond 18.00 uur. Hij was er nog niet heel weg van, maar dat is natuurlijk logisch Nu heb ik een vraagje over de opbouw van sommige dingen.. - Zou het een goed ritme zijn om hem nu elke dag rond 18.00 een paar hapjes groentepotje te laten proeven? - Wanneer start je dan met ook een paar hapjes fruithapje in de ochtend? Na zo'n 2/3 weken dat hij alleen een paar hapjes groente krijgt? - Tot 6 maanden gaat het toch alleen om een paar hapjes proeven? En pas vanaf 6 maanden gaan het hele potjes worden en uiteindelijk flessen vervangen? Ik heb ook iets gelezen over Nestle Pyjamapapje en dat je dat vanaf een maand of 4 mag gaan geven. Nu hebben wij best een hongerig ventje en ik denk dan ook dat hij het wel lekker vind als we hem dit gaan geven voor het slapengaan.. Hij krijgt nu een fles van 210+7 en dan 5 scheppen 'Extra' en 2 scheppen 'standaard'. Kan ik dit gewoon vervangen voor een papfles van dezelfde grootte? Of zou ik helemaal geen papfles geven omdat hij hier nu goed op doorslaapt? Ik dacht dat het misschien voor zijn smaak ontwikkeling beter was? .. Sorry voor al mijn vragen en alvast bedankt
Beste Jolanda88, Vanaf 4 maanden mag je je kindje groente en/of fruit geven. Je kunt hem in het begin 's ochtends een paar hapjes fruit geven of rond etenstijd een paar hapjes groente. Ook zou je jouw zoontje Nestlé PyjamaPapje Rijstebloem kunnen geven. Op deze manier kan hij langzaam wennen aan vast voedsel. Vanaf 6 maanden mag hij steeds meer vast voedsel en kun je een fles laten vervallen. Groet, Anne
Ja, wij zijn dan ook begonnen met groentehapjes rond etenstijd. Over een week of 2 kunnen we dan ook smorgens een paar hapjes fruit gaan proberen dacht ik gelezen te hebben? En die papfles?.. Hij krijgt nu een combinatie van standaard en extra voeding.. Zo'n nestle pyjamapapje moet ik toch combineren met zijn gewone voeding? Moet ik dan alleen standaard geven en dat mengen met het pyjamapapje? En moet die fles ook gewoon 210+7 zijn?
Beste Jolanda, Je mag fruit geven en dit afwisselen met groente. Maar je kunt er ook voor kiezen of eerst met groente te beginnen en later fruit te introduceren. Ik weet niet hoeveel melk jouw zoontje nu op een dag krijgt? Een fles 180 ml/6 & pap zou voldoende moeten zijn. Je kunt de pap ook toevoegen aan de extra voeding, maar het kan zijn dat dit niet nodig is. Groet, Anne
Hij krijgt nog 4 flessen op een dag. Van 210+7. Zijn schema ziet er nu zo uit (ongeveer): (extra/standaard) 07.30 210+7 (5/2) 11.30 210+7 (4/3) 15.30 210+7 (4/3) 18.15 Groentehapje (paar hapjes) 19.30 210+7 (5/2) Het beste kunnen we dus starten met proberen een papfles icm standaard voeding.. En mocht dat niet werken dan papfles icm standaard en extra?.. En dan 180+6 of 210+7 .. Het is nogal een hongerig jongetje dus ik zou zeggen starten met 210+7 en dan combinatie pyjamapapje en standaard voeding.. of niet?
Beste Jolanda, Ik zou inderdaad de papfles eerst proberen met standaardvoeding. Als hij hier niet voldoende aan heeft, dan geef je hem de extra. Als jouw zoontje hongerig is en het goed doet op zijn 210 ml, dan kun je dit aanhouden. Groet, Anne