Hoi meiden even een vraag tussen door, Ik zit nu nog steeds te wachten op mijn ongi. mijn eerste ongi na mijn bevalling (sept) was op 25 oktober vervolgens werd ik ongi op 14 november (cyclus van 21 dus) maar nu wacht ik nog steeds op mijn ongi en er zitten nu echt 4 weken tussen, als ik nu de cyclus van 21 aan hou ben ik al een week overtijd ... kan het 3 maanden na de bevalling nog heel onregelmatig zijn? voor me zwangerschap had ik altijd netjes een cyclus van 28 dagen , nu dus 21, ....
Hmm sorry kan je hier niet bij helpen.. Ik ben 29 september bevallen en wacht nog steeds op mijn ongesteldheid..
oh dat is ook lang eigenlijk he! ik werd precies 6 weken na de bevalling ongesteld.. maar ja nu dus niet...
Oke dus dat hij onregelmatig kan/is dat is dus normaal na de bevalling? heb hier namelijk nog niet eerder evaring mee gehad =) en maakte me al zorgen!
Ik heb vaker gehoord dat de menstruatie na de bevalling onregelmatig kan zijn. Ook komt het weleens voor dat een menstruatie ineens een maand weg blijft zonder dat je zwanger bent. Mocht je er wel zorgen over blijven houden dan kun je het beste even de huisarts bellen.
Dankje voor je antwoord. als het normaal is dan ga ik het gewoon afwachten.. meestal duurt het wel een paar maandjes voordat je cyclus dus weer een beetje normaal word?
Er zijn vrouwen die 6 maanden na de bevalling pas voor het eerst weer ongesteld worden en vrouwen die 6 weken na de bevalling ongesteld worden maar waarbij de menstruatie onregelmatig komt. Het verschilt ook erg hoe de menstruatie verloopt na de bevalling. In de eerste link staat dat vrouwen na een bevalling veel meer bloed gaan verliezen. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, ik heb meerdere vrouwen gesproken die veel minder bloedverlies hadden en veel minder last kregen van de menstruatie vergeleken met voor de zwangerschap. Ook staat er dat je pas vanaf de 8e week na de bevalling ongesteld kan worden als je borstvoeding geeft. Nu geef ik borstvoeding en ik had met 7 weken precies al de eerste menstruatie. Het is dus heel erg per vrouw verschillend. Mocht je het niet vertrouwen, je maakt je ongerust bel dan de huisarts op.
dankje voor je antwoord! Ik ga even contakten met mijn huisarts, maak me toch een beetje zorgen dat het zolang uitblijft. ik geef overigens flesvoeding. heel vervelend als je menstruatie zo schommelt na een bevalling, maar natuurlijk ook heel normaal lijkt mij ...
Ik ben in juli bevallen en mijn cyclus is nog steeds heel onregelmatig. Soms krijg ik 2x per maand een menstruatie en dan weer overtijd, echt heel vervelend. 1 voordeel ik heb geen pijnlijke menstruaties meer sinds de bevalling.
ja raar is het he, ik ben sinds de bevalling 2 x ongi geworden, dezelfde dagen als voor me bevalling... en nu loop ik weer overtijd?! zo gek allemaal...
Mijn menstruatie is weer net voorbij, na 2 x in een maand ongesteld te zijn, dus ben benieuwd of ik het nu weer over 2 weken ben of weer overtijd raak haha. En jij.
Ohhh 2 keer in 1 maand?? typische he dat het zo snel van slag raakt na de bevalling. ik hoop dat het bij jou ook weer wat regelmatiger gaat komen... ik (had) normaal een cyclus van 28, na de bevalling 21, en nu zit ik al dag 34...dus ik heb geen idee waneer en of het nog wel komt .... heb je een zoontje of dochtertje gekregen?
dat spookt wel door mn achterhoofd, maar wat ik hier lees is dat je cyclus ontregeld kan zijn na de bevalling (maarja zolang?!) Oh wat leuk Gefeliciteerd!!! waneer is hij geboren??
Ja het is volgens mij wel normaal dat het ontregeld kan zijn. Als je twijfelt kun je er altijd nog een testje tegenaan gooien.. Zou je nog een kindje willen? Dankje! Ik ben 20 juli bevallen van een eerste kindje! Hoeveel kinderen heb jij?
ik zie het ja!! Oh wat leuk zeg!! gaat alles goed? begint het een beetje te wennen zo? Joël is me eerste kindje, (mogt het zo zijn) zou ik het hartstikke leuk vinden, alleen had liever nog gewacht... ben ook pas een maand geleden geopereerd aan galstenen, die kwamen opzetten 3 weken na de bevalling. Gezellig om zo te kletsen!