Hallo, Ons dochtertje was altijd een super goede slaper, we mochten echt in onze handjes knijpen. Nu is dit helaas heel anders aan het worden. Wanneer we haar in bed leggen zet ze toch een keel op. Door laten huilen hebben we geprobeert maar heeft totaal geen zin. De dame heeft erg veel energie en doorzettingsvermogen, ze huilt zich totaal over haar toeren. Met als gevolg dat ze echt niet gaat slapen, maar steeds harder gaat huilen. Het enige wat werkt is wiegen. Een tutje wil ze niet meer, misschien krijgt ze wel tandjes? Voel dit overigens niet hoor. 's nachts wordt ze ook steeds vaker wakker totaal overstuur. Vannacht was ze zo wakker dat we 2 uur met haar bezig zijn geweest om haar weer in slaap te krijgen. Ik ben zelf aan het denken waar het aan kan liggen. Ze is erg eenkennig de afgelopen tijd, wellicht heeft ze gewoon steeds beter door dat ze alleen is. En heeft ze even het vertrouwen nodig dat mama en papa er wel zijn voor haar ook al ligt ze alleen. Of ze krijgt tanden. Wellicht is een nachtlampje iets? Ik ben van plan vanavond weer het vaste ritme voor het slapen op te pakken. In bad, fles en dan naar bed. Dat was er gisteren niet van gekomen. Hebben jullie nog tips of ideeen waar het aan kan liggen? gr Suzanne
Nee, echt tips heb ik niet, alleen het vaste ritme aanhouden. Hier ook problemen gehad en heb haar ook eens een nacht laten huilen... Helemaal tegen mijn gevoel in, maar het hielp wél.... de nacht erop was ze veel rustiger en sneller stil. Succes.
hoi Mijn dochtertje komt nu ook snachts al een maand lang tussen 3.00 uur a 4.00 uur soms lukt het ons in haar eigen bed te houden maar soms ook niet en dan nemen we haar tussen ons in bed ook s avonds heeft ze van die dagen dat ze niet in de eigen bed wilt maar gelukkig doet ze dat nu wel gewoon maar waarom ze nou snachts komt ? ik weet het ook niet en ze heeft al 2 tandjes boven en 2 tandjes onder liefs Citta
Hee! Mijn kleine meid had precies hetzelfde: 'sNachts weer echt vaak komen (ik geef dan de borst als troost). Ik kon haar dan ook echt op geen andere manier stil krijgen: zelfs flesje van vriendlief wilde ze niet. Maar nu sinds net 2 weken slaapt ze weer als een roosje! Misschien krijgen ze nu nachtmerries oid? Geen idee. Maar laten huilen is hier ook geen optie: ze raakt dan echt helemaal over de toeren en ik ben dan toch wakker. Max. 5 minuutjes probeer ik het en dan neem ik haar bij me. Maar goed, waarschijnlijk iets van sprongetje die vanzelf weer over gaat! Sterkte!
Ik lees mee, onze dame spookt ook sinds een paar weken regelmatig, heb net vanochtend ook een topic geopend. Soms om half een, vannacht om half drie.... Ook niet stil te krijgen behalve in ons bed lekker laten rollen. Zucht....
ha, ik heb vandaag een koetje dat ligt geeft op haar kamer gezet. Overdag sliep ze zonder te mopperen. Nu ligt ze net een half uurtje in bed en tot nu toe is ze stil. Ben benieuwd hoe dit zich voortzet. Zal het morgen even laten weten. Heb vandaag ook weer het standaard ritme aangehouden en we proberen nu minder vaak dit te doorbreken. Ben wel een beetje bang voor de feestdagen, dan ligt ze eerder in een ander bedje. Maar ja, dat zien we dan wel weer. Ik heb wel het idee dat ze steeds meer prikkels meeneemt. Overdag is ze overigens een en al vrolijkheid, onderneemt steeds meer. Denk dat ze dit 's avonds en 's nachts verwerkt. We wachten af.........
Gelukkig wordt mijn dochter niet echt huilend wakker, maar ik merk de laatste weken wel dat ze erg onrustig slaapt. Ze draait van de ene kant naar de andere kant. Ze kreunt veel in haar slaap. Toch lastig aangezien je er wel wakker van wordt en ook wakker blijft liggen tot dat zij weer rustig slaapt. Zo te horen hebben rond deze leeftijd meer kindjes er last van.
Het nachtlampje heeft gewerkt, tenminste ze heeft rustig geslapen. Ze was wel al om 6 uur wakker, dat was wel weer minder. Toen ik op haar kamertje kwam zag ik dat het lampje er ook mee opgehouden was. Het werkt op batterijen, denk dat ze bijna op waren. Maar ik ben al erg blij dat ze in ieder geval de nacht rustig heeft geslapen zonder wakker te worden. Hopelijk volgen nog veel meer van zulke nachten.