Ik vroeg me af, als jullie voor een huwelijk een dag verlof aanvragen voor de kinderen en het gaat om mensen die niet 1e, 2e of 3e graad familie zijn. Doet school daar ook moeilijk over? We hebben volgend jaar een bruiloft van onze oom/tante-zegger en de kinderen zijn ook de hele dag uitgenodigd. Voor hun is dat 4e graad ... Moet de aanvraag nog indienen (heb nog even de tijd ) maar was wel even benieuwd hoe daar mee omgegaan wordt!
Ik denk per school verschillend. Onze school zou daar moeilijk over doen, er is weinig flexibiliteit, de regels zijn heilig.
Bij ons niet, vorig jaar bruiloft van vrienden gehad. Dus helemaal geen familie. Dochter was wel bruidsmeisje. Zowel lagere school als voortgezet onderwijs hebben heel positief gereageerd. Wel hadden wij nog nooit verlof aangevraagd. Misschien dat dat ook meehielp. Gewoon proberen. Ik heb eerst met de mentor gesproken en daarna aanvraag gedaan.
Ik denk dat ik ook eerst maar eens even pols bij de leerkracht. Op dit moment een beetje lastig aangezien we het schoolplein niet eens op mogen, dus die spreek ik op dit moment niet.
Ik zou dat gewoon niet via een officieel verlof aanvragen. Ik geloof dat ze kopiën van die aanvragen moeten kunnen overdragen aan de leerplichtambtenaar. En dan zullen ze zich wel aan de regels moeten houden, anders hebben ze zelf een probleem. Ik zou dat dus eerder gewoon bespreken met de leerkracht en hopen op coulance.