he ladys. ik ben het effen weer kwijt. maar mag je nu wel of niet broodtje kipkerrie eten en kruidenboter? en spareribs mag je die ook oja en ik ga volgende week met me dochtertje naar kinderboerij mag ik dan wel gewoon de beesjes aaien? sorry voor dezen domme vragen.
@ Smooch: Zo zeg, doe jij eens even rustig . @ TS: Ja hoor, dat mag je gewoon allemaal. Het enige wat je niet mag is: alcohol & drugs, rauwmelkse kazen, rauwe vleeswaren (filet americain bijvoorbeeld) en vlees wat niet volledig is doorgebakken (bijv. biefstuk). En ja hoor, ik denk dat je de beesten op de kinderboerderij best kan aaien. Eventueel een keertje extra je handen wassen.
Wel oppassen met schapen en geiten, als je zwanger bent kun je beter uit de buurt blijven. Zelf werk ik op een kinderboerderij en mag nu niet de stallen in waar schapen en geiten staan. vooral als ze lammeren hebben. Ze kunnen je besmetten met toxoplasmose. Bij ons op de boerderij hangen ook overal waarschuwingen voor zwangere dames met wat ze wel en niet mogen. Verder gewoon van de dieren genieten en even wat extra je handen wassen.
Tip als je naar de beestjes gaat: neem wat handalcohol oid mee, voor als er geen mogelijkheid is om je handen te wassen. En dat broodje lekker blijven eten
Zoals een ander al zei, op de kinderboerderij kan je niet alle beestjes aaien. Was er week of wat geleden en ook daar hing een waarschuwingsbord voor zwangere vrouwen. Als ik dat had geweten was ik helemaal niet naar een kinderboerderij gegaan maar meteen naar een speeltuintje.