verwijde ventrikel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vivi, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hoi hoi

Tijdens mijn 20 weken echo is een verwijde ventrikel ontdekt, nu heb ik met 22 weken weer een echo gehad waaruit bleek dat deze niet kleiner geworden was, vandaag naar het academisch ziekenhuis geweest maar ook daar blijkt dat hij niet kleiner is geworden verder was overigens wel alles in orde maar wat kan dit nu allemaal beteken de arts verwacht er niets van maar ben evengoed heel bang nu. ook hebben ze me getest op oa parvo en toxoplasmose kan dit een verwijde ventrikel tot gevolg hebben? De verwijding was trouwens wel maar minimaal maar wat kan dit tot gevolg hebben? Ze hebben me wel veel uitgelegd maar helaas blijft niet ales hangen je hoort zoveel waar je van schrikt

liefs vivian

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Vivian,

voor de precieze uitleg verwijs ik je toch door naar de behandelend arts, die kan je veel meer in detail alles uitleggen. Maar een minimale vergroting is wat ik weet meestal niet erg. Je wordt voor de zekerheid even door de molen gehaald om te zien of ze ook nog andere dingetjes vinden, maar dat is dus niet het geval, gelukkig! Dus dat is heel goed nieuws. Soms zie je dat het kan komen door de dingen waar je op bent getest, maar die uitslag is dus ook goed. Dus waarschijnlijk is het onschuldig en merkt je klene er helemaal niets van. En het is tegenwoordig zo dat met die 20 weken echo´s veel meer wordt gezien, wat mensen vroeger niet eens wisten en bij die kindjes in nooit iets gemerkt. Puur omdat ze nu veel van die echo´s maken ziet men ook meer en dat is niet altijd een voordeel dus. Krijg je nog meer echo´s of waren dit ze? Dus vraag het specifiek nog even na, mar als de arts zich geen zorgen maakt, probeer dit ook maar niet te doen.

Groetjes Brigitte

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hoi brigitte
    Als eerste bedankt voor je uitleg we hebben na heel lang nadenken besloten om toch voor de punctie te gaan zodat we een beetje rust gaan krijgen tijdens de rest van de zwangerschap, ook krijg ik over 2,5 week nog een echo in maastricht en waarschijnlijk word deze nog vaker herhaald we blijven maar hopen op het beste

groetjes vivian

Deel Deze Pagina