Hallo allemaal, Ik vind het zo fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan . Over 6 dagen is mijn NOD maar ik weet eigenlijk al weer zeker dat ik niet zwanger ben. Een week voor mijn nod begint vaak de bruine afscheiding en dat is voor mij geen goed teken . Ik had deze maand nog hoop, want nog geen bruine afscheiding, maar ja, gisteren heb ik toch weer bruin geconstateerd! Ik kon wel janken Nadat ik dit gevoel een plekje had gegeven, komt een kennis vragen of wij niet aan gezinsuitbreiding gaan doen? We zijn immers al een jaar getrouwd? Ik stond met mijn mond vol tanden....... Je begrijpt vast wel hoe ik me voelde...... Over een week gaan we maand 10 in, ik heb geen goed gevoel over die bruine afscheiding elke keer. Ik wil dit dan ook graag aan de HA voorleggen.... Daarbij wil ik ook aangeven dat we tien maand bezig zijn. Wat vinden jullie is 10 maand nog te vroeg om naar de HA te gaan omdat ze immers altijd een jaar aanhouden? Ik kan het natuurlijk op die bruine afscheiding houden maar....... Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden Zucht...... Het is alleen al fijn dat ik mijn verhaal lekker kwijt ben nu..... Dank je wel voor het "luisteren" Liefs An
Hey An... wat kunnen sommige mensen ook bot zijn he... oke ze weten natuurlijk niet dat het niet wil lukken maar ik loop ook vaak tegen dat soort opmerkingen aan... ik zou als ik jou was gewoon naar de HA gaan hoor... 10 maanden is lang zat... ik heb me het eerste jaar tig keer naar huis laten sturen ( stom stom stom) en werd pas na 11 maanden doorgestuurd...dus morgen gelijk een afspraak maken.. succes ! xxx
Hoi An, Gewoon een afspraak maken met je ha. Als jij je er beter door voelt zou ik het zeker doen! En wel "eisen" dat hij of zij er wat mee doet, want anders vind je nog geen rust.... Knuff, Zanoni
tja meid, wie niet waagt wie niet wint.... gewoon je ha opbellen en een afspraak maken, ik weet niet of je in de tussentijd getempt hebt, of ovulatietesten hebt gebruikt, maar voordat een ha iets doet stuurd ie je meestal weer terug om eerst een maand of 2-3 te tempen dus als jij hem (haar) al je schema kan overleggen heb je die brug al gehad in ieder geval.... ik hoop voor je dat je een beetje een goeie ha hebt want vele sturen je gewoon weg met de boodschap dat je maar terug moet komen als je een jaar bezig bent, ik weet niet of je ha weet dat je er mee bezig bent, maar is dat niet zou dan tja gooi je er 2 maanden bovenop..
Ik gebruik de persona, ik weet niet of hij daar ook iets mee kan? Jullie zijn lief, bedankt voor jullie steunende en begripvolle reacties.Doet me goed! Liefs AN
Ik zou het gewoon proberen! Wie niet waagt, wie niet wint. Bovendien heb je de persona gebruikt, dus je kunt iets laten zien. Rot hoor, als je dat soort opmerkingen krijgt. Mensen zijn niet altijd even taktvol, blijkt maar weer
Hoi Meis, Wij zijn vorige maand nog naar de ha geweest en hij was heel begripvol! Ik zou het gewoon doen hoor! Gelukkig was het bij mij allemaal niet meer nodig, maar hij wilde ons gelijk helpen. Dat is natuurlijk per ha verschillend, maar toch... Dat je met de persona bezig bent is goed! Al willen ze vaak wel een temperatuurscurve zien, omdat ze daar iets vanaf kunnen lezen. Maar mijn ha heeft daar ook niet naar gevraagd hoor! (ik gebruikte ovulatietests van clear blue) Heel veel sterkte en gewoon doen, het luchtte bij mij zo op dat ik serieus genomen werd door de ha dat ik prompt zwanger was!!
hee an, ik zou ook gewoon een afspraak maken hoor! misschien kunnen ze vast wat voor onderzoekjes doen.... eventueel het zaad van je partner vast bekijken etc... heel veel sterkte! liefs elfje
Ik zou ook een afspraak maken. Na een jaar is een richtlijn, maar het is voor jou heel belangrijk. Als ik jou was zou ik gaan, straks heb je iets dat makkelijk te verhelpen is, kun je maar beter sneller weten toch??
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je jong bent heb je meer kans dat ze je terugsturen. Maar de bruine afscheiding kan ja natuurlijk altijd voorleggen en daarbij dat je zwanger wilt worden. Succes
Hoi gewoon een afspraak maken hoor! Wij zijn ook 10 maanden bezig maar door mijn korte cyclussen nu al in ronde 12 beland. 3 weken geleden zijn we naar de HA gegaan en hij nam ons ook heel serieus. Heb daar ook mijn 3 tempcurves mee naar toe genomen en het feit dat ik een duidelijke eisprong had was op zich al wel een goed teken zei hij. Hij bood ook aan om het zaad van mijn man te laten controleren en dat hebben we de week erna meteen laten doen. Gelukkig is dat allemaal goed. Aan de hand daarvan hebben we ook samen met de HA besloten het nog een paar maanden te proberen en daarna evt naar een gyn te gaan. Het feit dat het bij mijn man goed zit heeft ons al een stuk meer rust gebracht. Ik wil nu denk ik doorgaan tot ronde 15 en als het dan nogn niet gelukt is dan maar de medische molen in. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!
Hoi An, Gewoon bellen hoor! Het zal je vast geruststellen en je krijgt dan misschien het gevoel dat er eindelijk "iets gebeurt"!! Las bij de Persona topic dat je deze maand ook geen eitje hebt gehad. Dat is bij mij ook het geval, naast de persona heb ik een ovulatietest gebruikt (ook geen eitje op te ontdekken) en getempt Uit het tempen blijkt dat ik nog helemaal geen eitje gehad heb. Temp je er ook bij? Lees bij velen dat de HA daar wel vaak naar vraagt. Dit scheelt misschien dat hij je niet meteen kan afschepen! Succes en veel liefs.
Het is misschien toch wel een idee om misschien ook nog te gaan tempen, de narigheid is alleen dat ik elke maand drie a vier dagen in de nachtdienst zit. In die dagen kun je je temp niet helemaal goed meten en ook niet op het juiste tijdstip.... Ik denk er toch nog eens over na, de kans zal wel groot zijn dat de HA hier na vraagt. Ik weet niet meer wie er om vroeg maar ik ben 28 jaar Liefs An
ik zit ook in de onregelmatige dienst en mij ha zei dat ie dan niks aan zo'n temperatuurkaartje heeft... Misschien denkt de jouwe er net zo over...
An ik zou toch maar bellen, het tempen kan dan altijd nog als de HA dat wil! Met je nachtdiensten lijkt me dat inderdaad niet echt makkelijk!!!
waarom zou je er niks aan hebben,na je nacht dienst lekker gaan slapen en zodra je wakker word gaan tempen. hopelijk wil je HA je helpen,vaak word je weer weggestuurd en kan je terug komen als je al een jaar bezig bent
Volgens mijn HA, maar ja ze denken allemaal anders, is je temperatuur toch anders. Het schijnt alleen een helder beeld te geven als je het echt op het zelfde tijdstip doet. Door de onregelmatigheid in je leven zou je temperatuur ook anders zijn als je om 1500 uur wakker wordt ipv normaal 7 uur.. (vraag me met waarom, maar hij zal het wel weten denk ik dan?)
Ik zal eens het eea doorlezen over tempen. Er staat volgens mij niet voor niets dat je op hetzelfde tijdstip moet tempen....... Ik zie wel even......... Ik ben er nog niet overuit, maar mocht ik aanstaande zaterdag weer ongi zijn, dan gooi ik het op mijn bruine afscheiding als ik naar de HA gaat. Dan komt de rest wel vanzelf, denk ik.... Liefs An
hee an, het is iedere dag hetzelfde tijdstip, of na een bepaalde tijd slapen! het eerste is natuurlijk ideaal, maar wanneer dat niet mogelijk is, is het tweede een goed alternatief! kijk eens op www.fertilityfriend.com, hier staat ontzettend veel informatie over temperaturen! succes meid, liefs elfje